Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Jag beslutade efter mycket vånda och tänkande att det nog finns en anledning till att bebis inte har kommit ut,så vi fortsätter vänta och hoppas på att den lilla inte blir helt överkokt ,den är ju redan Verry well done :angel:

Kanske är det ett namnförslag? Well Done? ;) (jag har ingen koll på stammen, så det passar säkert inte alls..)
Håller tummar och tår för att det var rätt val och önskar dig all lycka till och att det kommer ut en föling, helst nu innen lunch.
Har hört att det kan sätta fart på stona med motion, provat det?
/U

Very well done brukar vi kalla för skosula. Kan du inte döpa fölet, om det nu behagar titta ut, till Sulan?:D

Nu har hon/han redan ett namn pga en händelse tidigare,men det kan ju alltid omvärderas.
just nu är det Peyton som arbetsnamn om det blir rätt ;) och Pyton om det blir fel.
Stamtavlenamnet komer bli Pay The Bill :idea:

:rofl: Pyton...

Ja, man måste ju ha lite reservnamn när man bli lite förbaskad, eller besviken. ;)

Lanzelot har lite olika namn beroende på tillfälle:

Snuskelot-när han satte på gammelstoet
Ann-Charlotte-när han är fjollig
Snuttelot-när han är gosig

Ok, klokt beslut tror jag!
Hoppas den kommer ut friskt och kry! Vet ni att den lever?

Den levde i alla fall ca 20.00 måndagen den 23/6 för då var vet.här.
jag har sett den några gånger efter det ,men senaste dagarna har den varit lugn

Den levde i alla fall ca 20.00 måndagen den 23/6 för då var vet.här.
jag har sett den några gånger efter det ,men senaste dagarna har den varit lugn

Då får vi hoppas hon är nära. Min fölis var helvild i magen till den sista veckan, då såg man knappt någon rörelse alls. Så hon kanske är nära nu.
Hoppas, hoppas :bow:

Håller tummarna hårt att den kommer inom det snaraste.
Du får se det positiva (även om det är svårt) att för varje dag som går så blir det en dag närmare fölning :bow:.

Min tösa var helvild i magen sista veckan, dock inte dom sista dagarna.

Håller tummar och tår för er :D

Och min var jättelugn nästan hela dräktigheten, trodde fölet var dött varannan dag ungefär :crazy:

Hoppas på fölning snart Dobbis!!!

Är det någon mer kvar?

Jaha då - mitt sto är också kvar - hon var sist på listan över vilka ston som skulle föla i år...
Idag är hon på dygn 313 - ska föla 19 juli (= 330 dygn).

Eller stoet menar jag ju såklart :D

jag har knipit i hop knäna 3 år sedan sista jag var dräktig :D lär knipa ett tag till

du får fråga dobbis vilket dyng STOET är på hon var beräknad först till 16 juni men har gått på fri betäckning så blev det 30 juni enligt papper så vi får se om jag får lika lång vänta som dobbis

jag har knipit i hop knäna 3 år sedan sista jag var dräktig :D lär knipa ett tag till

du får fråga dobbis vilket dyng STOET är på hon var beräknad först till 16 juni men har gått på fri betäckning så blev det 30 juni enligt papper så vi får se om jag får lika lång vänta som dobbis

Hmmm det är kanske så att Dobbis inte kan räkna helt enkelt ;) :cool: hon verkar ju ha vissa problem att få stona att föla på de datum hon säger :idea::D

Nu ska vi vara snälla :p
Har inte fel på datum,min är enligt hingstägaren bara betäckt under en brunst.Visserligen stod hon där under 2 brunstperioder men är UL:ad dräktig 19 dagar efter den första och sen här hemma på 45 dagar,så då borde min vet.reagerat om fostret inte stämde i ålder.

Vickis häst var det en del strul med,så enl.papprena bör hon föla 17/7 (ja om hon har läst boken :idea:)

Och vi kan ju båda bara gå på vad hingstägaren säger,eller hur :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 987
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka