Wille
Trådstartare
Jag har tidigare kollat efter ställen att fira t.ex. jul på men inte orkat åka en timme bort. Restiden är en deal breaker tyvärr.Det kan du exempelvis göra på Fontänhuset. Har jag just lärt mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tidigare kollat efter ställen att fira t.ex. jul på men inte orkat åka en timme bort. Restiden är en deal breaker tyvärr.Det kan du exempelvis göra på Fontänhuset. Har jag just lärt mig.
Jag vill inte ha mer än max en halvtimme till folk. Annars orkar jag inte.Det här har jag funderat på vad du menar. Du skrev att det också var mkt att åka en timme utan vill typ kunna gå över.
Hur mkt tänker du dig att du vill träffas och höras?
Du får nog ta dig en rejäl funderare på hur du ska lösa din ekvation, med de förutsättningar som du har.Jag vill inte ha mer än max en halvtimme till folk. Annars orkar jag inte.
Jag har varit med i ett flertal föreningar under många år. Det har hittills lett till noll vänskaper men drivor av medlemstidningar som jag inte orkat läsa.
GREJEN du verkar missa är att väldigt många åker en bra bit för att fira jul. Folk gör uppoffringar och anstränger sig för att upprätthålla jultraditioner etc. Det brukar inkludera att resa en bit.Jag har tidigare kollat efter ställen att fira t.ex. jul på men inte orkat åka en timme bort. Restiden är en deal breaker tyvärr.
Jag vet att du är spruträdd etc. men se för sjutton till att vaccinera dig så att inte den saken behöver vara en bidragande faktor till att du är mer ensam.Jag är inte vaccinerad och är rädd för att umgås med grupper av människor. Jag känner obehag även i skolan där coronaavstånd inte kan hållas i restaurangen.
Breven bör ju innehålla något i alla fall, inte bara en fras eller så.
Jag tänker att du nog får ändra några faktorer i din kravspecifikation.Jag vill inte ha mer än max en halvtimme till folk. Annars orkar jag inte.
Det är nog många som behöver resa en timme för att ha någon att fira jul och midsommar med.De flesta har nog någon att fira jul och midsommar med. Det har inte jag. Jag är ensam årets alla dagar.
Inte du men din sjukdom gör din ensamhet till en självuppfyllande profetia. Inte du men din sjukdom skapar förutsättningar för umgänge som är omöjliga att uppfylla. Så fort en möjlig öppning för dig dyker upp gör sjukdomen att du förutsätter att saker är problematiska eller omöjliga innan du ens har kollat. Det här är bara ett exempel (TILLÄGG: ett annat är att det inte fanns "jämnåriga" i Trädgårdsföreningen. Varför skulle vänner behöva vara jämnåriga?). Hur vet du att det är fråga om umgänge på icke-coronasäkrat vis? Din sjukdom gör att du förutsätter det, skapar den sanningen.Jag är inte vaccinerad och är rädd för att umgås med grupper av människor. Jag känner obehag även i skolan där coronaavstånd inte kan hållas i restaurangen.
[...]
De flesta bor i lägenhet och de som inte gör det verkar klara sig bra själva med sina familjer.
Det är nog lättare att åka långt för att träffa människor man känner och antagligen gillar. Att åka långt för att träffa massor av okända är svårare.GREJEN du verkar missa är att väldigt många åker en bra bit för att fira jul. Folk gör uppoffringar och anstränger sig för att upprätthålla jultraditioner etc. Det brukar inkludera att resa en bit.
Jag har ingen aning om hur det ska gå till.Jag vet att du är spruträdd etc. men se för sjutton till att vaccinera dig så att inte den saken behöver vara en bidragande faktor till att du är mer ensam.
Det har varit uppe på tapeten, men inte blivit något med.Men du kan ju inte veta vad de tycker om idén om du inte frågat?
Ring VC och förklara situationen och be om rejält med lugnande?Det är nog lättare att åka långt för att träffa människor man känner och antagligen gillar. Att åka långt för att träffa massor av okända är svårare.
Jag har ingen aning om hur det ska gå till.
Ja du ser, då finns det ju intresse och behövs "bara" någon som är drivande som ser till att det blir gjort.Det har varit uppe på tapeten, men inte blivit något med.
Fast det förekommer ju också, folk följer med respektive hem till dennes okända släkt. Då finns förvisso viss anknytning till ens partner. Men många åker förhållandevis långt för personer de knappt känner eller ens tycker om, för att upprätthålla något slags tradition.Det är nog lättare att åka långt för att träffa människor man känner och antagligen gillar. Att åka långt för att träffa massor av okända är svårare.
Föreslå att ni är brevvänner på mail? Det kanske är lättare?Ja, det var 4 klasskamrater plus läraren som var ute hos mig. Ska jag fråga om de vill komma igen ska det vara i syfte att umgås och äta gott, inte ha en arbetsdag som förra gången. Inte för att jag skulle ha något emot en arbetsdag, men det kan jag verkligen inte fråga om.
Aldrig hört talas om. Tror inte det finns här där jag bor. Kanske finns i stan en timme bort och dit orkar jag inte åka.
Jag har varit ensam hela livet, så visst, man kan ju kalla det "ofta". Det är först sen jag flyttade hit som jag träffade min granne som jag nu fikar med ibland. Men jag känner mig ändå ensam i den relationen.
Jag pratar med några online ibland, men vet inte vad jag ska kalla de relationerna. Tycker mest det är ett under att någon vill prata med mig ibland. En person föreslog att vi skulle vara brevvänner. Ett trevligt förslag tänkte jag. Dessvärre visade det sig att det blev för mycket av ett projekt att skriva långa brev. Det gick längre och längre tid att få ändan ur och skriva ett svar. Nu har jag inte skrivit på väldigt länge. Jag skäms över det.
Jag fick en rejäl sedering hos tandläkaren en gång. Den kostade över 1000 kronor. Jag fick inte köra bil med den medicinen.Ring VC och förklara situationen och be om rejält med lugnande?
Jag provade en gång att boka in en julmiddag på en herrgård. Jag trodde att jag skulle träffa andra ensamma där. Så blev det inte. Alla, förutom jag, var där med sina familjer. Sedan dess har jag suttit ensam hemma på julafton.Fast det förekommer ju också, folk följer med respektive hem till dennes okända släkt. Då finns förvisso viss anknytning till ens partner. Men många åker förhållandevis långt för personer de knappt känner eller ens tycker om, för att upprätthålla något slags tradition.
Menar du som hur du ska få tag i en tid, eller att du ser svårigheter i genomförandet/att du inte vågar?
Jag har väldigt svårt med att umgås med nya personer, och även att umgås länge med folk jag faktiskt gillar, men det blir lättare om det finns ett gemensamt syfte. Jag ska om en dryg vecka åka iväg med ett helt gäng folk jag inte känner till andra sidan landet och "tvingas" att bo och leva med dem på ett vandrarhem (jag tar med tält om jag helt får spunk och måste få sova ifred) i ett volontärprojekt under nästan en hel vecka. Jag undrar fortfarande om jag är riktigt funtad som tycker det är en bra idé, men jag kommer att åka.Det är nog lättare att åka långt för att träffa människor man känner och antagligen gillar. Att åka långt för att träffa massor av okända är svårare.
Vi skriver digitalt redan nu. Det är själva skrivandet jag fastnar på. Synd, för hon verkar trevlig.Föreslå att ni är brevvänner på mail? Det kanske är lättare?
Varför då?Det är nog lättare att åka långt för att träffa människor man känner och antagligen gillar. Att åka långt för att träffa massor av okända är svårare.