Om det är i ett gäng så hade jag bara umgåtts med den personen i grupp helt enkelt, och inte kunnat vara tyst när det sexistiska/rasistiska kommentarerna drar igång. Känns dumt att det ska trilla med 4 pers i fallet bara en tar avstånd från en av dem. Jag har iaf inte så många vänner att jag vill bli av med så många pga en gemensam. Om det då inte är så att hela gruppen hakar på det tåget och det blir tröttsamt, men då hade jag inte orkar fortsätta umgås med gruppen heller.
Jag har en bekant gift par där bägge är väldigt rasistiska, det har blivit värre med åren. Från början pratade vi mest om vår gemensamma hobby men efterhand blev det alltid att middagar osv alltid genomsyrades av deras avsky mot invandrare och utlänningar öht. Av naturliga skäl har de bara trillat bort. Jag har inget gemensamt med folk som verkar drivas av såna saker, och enbart dessutom.
Ja, lite så har det blivit just nu. Att vi enbart umgås i grupp. En gång hörde hen av sig och ville ta en AW och då tackade jag ja men drog med resten av gänget också. De andra personerna är inte alls likadana. En utav dem blir väl inte lika irriterad bara utan låter det passera, medan jag och en till alltid tar diskussionen. Eller avbryter och börjar prata om något annat, när jag inte orkar. Nu har hen skaffat partner och verkar vara inne i en nykär-bubbla och hör därmed inte av sig lika ofta. Lite skönt.