Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ärligt?
Uuuunderabart:D tänk att få vakna upp och nu känna att jag har MIN tid , tid att träffa vänner som jag har lagt lite åt sidan i 10 års tid pga av alla träningar under helgerna offtas 2-3 dagar på raken , tänk att nu få tid och gjöra nått kul , frissan , bio , äta ute , umgås , shoppa kläder ..fasiken va mkt pengar man får kvar i plånboken när inga clinincs eller AQHA tävlingar , resor , boende ska betalas..men ok jag får passa på o njuta nu medans tid är..sen står det väll en stooor högbent Quarter i stallet igen då e vilan över ;) men kommer nog att få det lugn ett litet tag i alla fall . då hon vill endast ha en kille ell tjejj på 160 - 165 cm :o och dem finns inte offta i Sverige , men jag njuter nu ..har många vänner som ringt o erbjuder mig sin häst om andan lusten m träning faller på ..men jusst nu ,,njuter jag av vilan:D

Får väl svara här ist inne på bildtråden. :D
Jag gick av i måndags efter 7 nätters jobb, så jag har varit lite off. :angel:
Dock försöker jag läsa så mkt jag kan men svarar sällan. ;)
Tänkte att jag skulle ta och gå ut en sväng med Roxie idag, beroende på om bilen blir färdigt i hyffsad tid. (är på verkstan) ;)

Jag läste att ni hade pulsat i snön igår eller så? :D Skoj!! Jag ÄLSKAR snö så jag blir lycklig varje gång jag tittar ut genom fönstret. :D

Ärligt?
Uuuunderabart:D tänk att få vakna upp och nu känna att jag har MIN tid , tid att träffa vänner som jag har lagt lite åt sidan i 10 års tid pga av alla träningar under helgerna offtas 2-3 dagar på raken , tänk att nu få tid och gjöra nått kul , frissan , bio , äta ute , umgås , shoppa kläder ..fasiken va mkt pengar man får kvar i plånboken när inga clinincs eller AQHA tävlingar , resor , boende ska betalas..men ok jag får passa på o njuta nu medans tid är..sen står det väll en stooor högbent Quarter i stallet igen då e vilan över ;) men kommer nog att få det lugn ett litet tag i alla fall . då hon vill endast ha en kille ell tjejj på 160 - 165 cm :o och dem finns inte offta i Sverige , men jag njuter nu ..har många vänner som ringt o erbjuder mig sin häst om andan lusten m träning faller på ..men jusst nu ,,njuter jag av vilan:D

Haha ja du jag förstår dig precis! Jag var utan häst ett år, ångrar jag inte. Tror man behöver det ibland i livet, pauser. Sedan sitter du där o fingrar på datorn bland annonser:D

Åh vad härligt med jobb! Förstår o du varit lite trött för att sitta vid buke. Men man saknar;) Du är så trevlig och rolig att snacka med så jag tycker ändå att du ska pallra dig vid datorn och skriva några rader, sedan att man är såld på din häst o är nyfiken hur det går där är en annan femma ;)

Visst är det kul när bilen pajar:angel:

Kurs på lördag:banana: Denna gången är vi inte sju stycken utan fyra i varje pass, skönt får man lite mer hjälp. Vill kräva mer av Bitter i traven nu så berhöver lite hjälp där. Vill ha lite fler nya övningar också:d Vill gärna få mer hjälp o tips om roll back, stopper och kanske lite spinn. Har fått in en liten liten början till spinn ibland så det finns där. Bara jag som behöver lite hjälp..

Hjälp hjälp och hjälp:D

kl

någon som vet hur hellskotta man spänner en gjord med denna riggningen? Har funderat och funderat men skjuttsingen det går inte.:confused:
februari.jpg

Nämen va söt du är! :o :D
Haha, jag blev lite sen med allt idag- höll på att bli galen på hösilagbalen efetrsom jag inte hittade något vettigt att skära med. Och sen ringde sambon mitt i allt och ville åka med mig hem från jobbet. (han cyklar annars= ca 1km till jobbet) :rofl:
Så det blev stress stress och stress.

Åh, Och våran bil har varit mer sönder en hel det senaste året. Och då äger vi en 740 med absolut inte någon rost överhuvudtaget. Väldigt fin och välskött och har varit i sambons familj sen den i stortsett var ny.
Nedrans bil till att börja krångla! :devil:

Va skoj! Man får verkligen ut mer av det om man är färre.
Tycker att ni har kommit långt på bara ett år, så ni måste verkligen vara det perfekta paret! :love:
hur går det för er med galoppen? Borde ju vara utmärkt att träna nu när det är så mkt snö. :banana:

Hehe men det är sant =)

Jisses du har att göra med andra ord! 1 km var ju lyx :laugh:! fast kanske skönt att åka bil under denna årstid. Vad jobbar du med föresten?

Imorgon ska jag på två jobb, o efter alla dessa timmars jobb ska jag direkt på hundkurs som brukar ta 2-3 timmar. Så Linda kommer vara borta i 12 timmar imorgon. :D

Ja han är perfekt för mig! Vi har så roligt tillsammans. :love:

Galoppen har vi struntat i så länge, den är jättesvår att få in o jag är väl lite feg för att låta honom kuta omkring utan inhängnat. Är man utomhus o driver på och försöker få in galopp, jisses.. då går det undan o hästen blir nästan lite blockerad. Alla de andra hästarna har jag haft har varit lätt att träna in galoppen på, men Bitter..även om han är världens coolaste o lyhördaste häst jag haft så blir det lite för mycket för honom, iaf utomhus. jisses vad svårt. Mycket sitter väl kvar efter jag fick honom över mig förra vintern..:(

Men jag tänkte att testar jag en del på kurserna nu så kanske både min o Bitters spärr släpper lite.

Men vi tränar på så mycket annat nu, mycket förflyttningar, det har jag varit dålig på. O ju mer han lyssnar och kan den delen dessto lättare kommer nog galoppen sedan.

Inga nya filmer på Roxie? När hon busar i hagen kanske:love:? Blev det någon prommis idag?

Senast ändrad:

min dotter säger så här : du tar de första varvet/varven te vänster & sen ska de vara lika många på höger, du ska låsa den till höger. :banana::d

Varannan brukar man ta annars. Har inte sett just den riggingen men vid dubbelrigging brukar man växla mellan den högra och den vänstra ringen varannan gång.

haha, ja han har nära och bra. Och det innebär att jag har bilen hemma jämt. :D

Jag har timanställning på ett hotell där jag jobbar natt alt går in extra på städ. Och nu till helgen kommer jag även att börja hoppa in extra i ett travstall. Får återkomma vad mina arbetsuppgifter är där.

Visst är det gott att ha sådana långa dagar hemifrån? ;)

Ja, jag förstår det. Du har gjort ett kanonjobb med honom, så galoppen blir nog inga problem längre fram! :bow:
Se till att få nån mer som filmar snart!! :D

Nee, jag har glömt kameran varje dag.. jag tänker på det men lyckas ändå glömma. En sak som är väldigt typisk mig. ;)
Och ingen promenad idag heller.. Blev alldeles för stressad. Då är det bättre att skippa helt, och ta det imorgon istället. :)

Skickar med en länk. Det översta sättet brukar jag göra med min andra sadel men på denna funkar det ej då "hålet" är för smalt.

Det kanske funkar med det sättet som är längre ner på sidan.

MEN undrar på vilket sätt har dom egentligen tänkt sej att man ska spänna gjorden? Det är samma riggning på båda sidor.
http://www.western-saddle-guide.com/tie-a-western-cinch.html

Jo men du drar latigon igenom sadelgjorden som vanligt sedan upp, framför och igenom det övre vänstra hålet, ner runt sadelgjorden och upp framför, igenom det övre högra hålet, ner igenom sadelgjorden osv

Är du med?

Dom två varianter som visas i din länk är bara varianter att låsa själva latiogon.

Senast ändrad:

Snöar för fullt och mer ska det komma :crazy:
Hoppas att alla har bra stommar nu i taken så det inte blir några farliga ras, kommit ner 3 dm här redan..

Usch, vi hoppas att de håller... Här skiner solen och vädret är bara helt underbart, fåglarna kvittrar och...

Här har vi kramsnö.
Det är aningens tungt när man ska köra ut 40 kg ensilagebale i skottkärran i 15-20 cm kramsnö.

Det är de stunderna jag börjar fundera på vad charmen med eget stall/häst är;):D

Nä skämt åsido det är fint nu med snön och ungstoet älskar det :love:
Gammelman älskar det inte lika mycket dock.:angel:

kl

min vallack har gått och blivit sjuk:cry:
Han skulle åka på en månads träning hos en för mej ny tränare och efter tre veckor så började han hosta. Nu efter flera prov visar det sej vara streptococcus zooepidemicus.Han får pensilin sedan två dagar tillbaka. Nu har han varit hemmifrån i 6 veckor. Jag som tänkte vara smart och skick honom på träning när vintern är som den är och man själv inte har så mkt möjlighet till att träna och så får man en sjuk häst.
Hemma har jag mitt högdräktiga sto så jag kan ju inte ta hem honom. Ifs så tycker hon det bara är skönt att slippa honom.

Okej så du jobbar med lite smått o gott med andra ord. Jag är arbetslös men jobbar extra på fritids, dagis o skolan. Idag har jag varit hemifrån 12 timmar huuh, kom nyss hem. Först jobb på skolan, sedan fritids o direkt på hundkurs. Här är man aktiv:banana:

Tack :) Det värmer. Man har ju verkligen fått jobbat, inget får man gratis. Åååh jag är så uppspelt tills lördagen, gud vad jag längtar.. undra hur dom har lagt upp träningen denna gången. Åh.. kan det inte bli lördag nu?? Ska se om sambo vill filma denna gången med. Roligt att se själv också hur hästen går o hur man rider..

Men nästa gång får du inte glömma kameran:p

Det är helt rätt att låta det vara tills man känner för det, annars blir det oftast nått tok. Kände att jag var tvungen o rida Bitter igår eftersom han annars måste stå i tre dagar innan kursen. Men.. jag kände verkligen inte för det då.. var hur trött som helst o hade en dålig dag. Man vill gärna inte förstöra något som går så bra, så jag struntade i det.

Imorgon ska jag nog ta en ridtur runt byn efter jobbet:)

Haft en bra dag annars?

det är en bakterie som visar samma symtom som kvarka. Som tur var så togs det prover samma dag som han började hosta och behandllas nu med pensilin så troligtvis blir det bara hosta och inget mer. Ingen feber som tur är.

saknar min lille pojk men måste tänka på fölis med.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 122
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka