Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Nej jag ljog! 2000 kanadensiska ska det ju vara! ..det var en hancock 2aring som gick for 3000... Laxan lard: Ta aldrig en tavlingshast till en auktion for ranchhastar..........

Ryktet ar att agaren inte rider sarskilt mycket.... sa jag haller ogonen oppna at det hallet ;)

*KL*

Finns mängder av mycket (!) bra hästar till salu i USA för 1000-5000 USD nu. Gäller bara att välja rätt. Finns mycket skräp också.

*KL*

Finns mängder av mycket (!) bra hästar till salu i USA för 1000-5000 USD nu. Gäller bara att välja rätt. Finns mycket skräp också.
Ja bara o hitta den rätta :) en långbent 2 åring :idea: med fina gångarter..men jag kikar inget..ännu

Ja bara o hitta den rätta :) en långbent 2 åring :idea: med fina gångarter..men jag kikar inget..ännu

Det kommer, det kommer...:D

Jag fick hem de nya mineralerna igår från Masterhorse och kors i taket så tyckte Jack att de var helt ok. Kräsen Amerikan? Näe inte alls ;) Bara provat några sorter nu som killen ratat, - Isch mossan va ääääckligt, men de här funkar :bow:

Ja ;)
skönt att du hittat en sort som killen gillar , han e nog lite fin i kanten:laugh:

Säg till när ni letar så kan jag ju tipsa om dom jag vet om.

Är du inte inne på chatten?

Vi säger till ;) men ni e ju alldrig där :cry:

-20 grader idag ingen höjdare :crazy:

Ska ut och gå med unghästen ikväll blir att pälsa på sig rejält.

Igår när jag skulle ta in hästarna hade de fått sällskap av en hare som satt och åt ensilage tillsammans med dem, och i hagen bredvid stod rådjuren och väntade på att hästarna skulle gå in för kvällen.
Såg rätt kul ut:).

kl*

Alltså jag är så brydd på en sak. Hur kommer det sig att min häst såg mycket rundare o finare ut förra året än i år, och i år är han mycket starkare i gångarter, kan utföra övningar galant 10 gånger bättre:crazy: Det där går inte riktigt ihop!

Förklaring?? Ok han har haft en del vila förut. Men ändå.

Ridningen går bara framåt, vi blir bättre o bättre, det är fantastiskt, men inget syns på kroppen:crazy:

Mars 09
5e013a44-4225-4407-9284-a58de3b0a7404.JPG

Idag- nu var det ju en dålig bild också pga kameran ville dö hela tiden, men man ser klar skillnad ändå!
18e0232a-7b66-422f-b8e7-057db371a3ef4.JPG

Och en bonusbild:p
94e793c9-5f24-4744-b926-f2326df73ad84.JPG

Vad är det för skillnad i hans foder i år mot fodret han fick förra året?

Han får samma, fibergi bas i samma mängd 1 kg. Däremot delade jag upp det så han fick morgon o kväll. Nu får han bara en gång om dagen.

Höanalys gör vi inte. Kanske dumt. Men vi har ju eget jordbruk o alla balar kommer från massvis olika åkrar!

Kan ju vara så att höet har sämre värden iår, verkar vara så för en hel del runt om i landet.

Kan ju vara så att höet har sämre värden iår, verkar vara så för en hel del runt om i landet.

Jo vi tog det ju väldigt sent från marken då det regnade så väldigt.

Men hur kan man fixa sådan här? Om jag nu inte kan göra en bra höanalys?

Kolla proteinhalten i fibergi bas och jämför med andra produkter från samma tillverkare. Det står alltid på innehållsförteckningen.

Ok jag ska kolla upp detta. Men jag är jättedålig på foder:( Jag vill lära mig mer o försöker.

Men jag tycker det låter konstigt att hästen blir starkare i ridningen hela tiden men ser ut som han gör. Att det går ihop liksom?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 122
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka