Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

kul spännande :laugh: du får berätta när den rätta är hemma hos dig sen

Ville bara saga:
God Morgon

DSCF1350.jpg

jag kan inte heller rida när jag egentligen inte vill..eller då får de bli en skrittrunda utan några som helst krav så inget går fel!! å är tanten på pissmärrshumör å inte vill bli riden får de bli ungefär samma sak..å är vi båda på dåligt humör..då jä**ar slår de gnistor i skogen!! lika tjuriga å envisa båda två men jag ger mig aldrig!!!! de e bra å va envis men de e jobbigt med..jag kan sitta vid samma ställe en timme om de så behövs bara jag får förbi henne där jag vill..sen när man väl kommit förbi så kan vi vända å gå hem:) man är juh sjuk egentligen...

En gång vägrade hon gå förbi ett ställe..helt utan anledning..hon bara frös fast å drev man henne framåt så de enda hon gör om hon inte får vända de e å backa..jaja vill man ha sin vilja fram å hon med så får man helt enkelt backa förbi där man inte vill gå framåt...tro mig..vi backade mer än en meter å va snopen hästen blev när hon vände om och såg att vi gått förbi alltihop..å jag bara mös..hehe:banana:

så kul har jag e på mina ridturer ibland ;)

Haha men du jag är precis likadan!
Mitt kallblod jag hade förut fick för sig att stå stilla, han var inte rädd för något eller så han skulle bara inte gå framåt. Tvärstannade, du kunde sitta o driva driva driva, smacka smacka smacka... nepp! Han skulle stå där. Jag var så tjurig jag tänkte inte ge mig o definitvit inte börja hoppa av o leda honom. Så jag började backa istället. Vi backade tills han lessnade, uscha det var mycket jobbigare, lika bra att gå framåt! Vi kunde också hålla på en ca 40 min. Haha.. jaa jag ´vet såhär ska man egentligen inte göra Backning blir ju som en bestraffning, men jag var så less på det där kräket:devil: Skönt att han är såld:eek:

En annan gång då jag var envis var då min nuvarande häst var så het, han ville bara springa. Detta var i våras. Jag var så less så jag lät honom springa på en volt hur mycket han ville. Släppte på tyglarna o lät honom rusa av sig runt runt runt. Inte för att han skulle bli trött i benen, utan för att han skulle lessna helt enkelt. Vi travade i 3 timmar, på raken. Jag överdriver inte för jag slog på timern. Ville han springa skulle han fan göra det:p Saktade han in då drev jag på honom. Tillslut var han nog för trött o less o stannade, jag drev o smackade allt ja hade, fick inte upp honom i trav. Men det krävdes 3 timmar. Jag blev dock jättedålig, kunde inte rida hem, satt i diket o höll på att spy, sambo fick hämta mig med bilen o kompis fick ta Bitter. Det var inte så skönt att rida i engelsk sadel heller..uuusch. Haha.. den kvällen låg jag i soffan. Så går det då man är envis, men det hjälpte. Hästen blev mycket lugnare efter det.

God afternoon Mrs :laugh: åhh vilken vacker bild , ljus o härlig allt bra med Mrs?

Mja... grannie har gick bort i morse sa det ar lite jobbigt. Men utover det sa ar det jattebra! Kom precis in fran valpen, han ar sa duktig! :love:

Hur ar det med dig? Allt val? (ar for lat for o lasa igenom allt som skrivit sen jag skrev har sist) ..sa... hur gar det med den langbente travisen?

Jobbigt Bew. Kram på dig :love:

Gneisti den lilla feta isl.hästen kommer hem från fodervärden igen, dottern blev alldeles till sig när jag skrev om det på Fb så nu kommer jag ha ridsällskap i höst och dessutom ha något kul att rida när Jack är iväg.

Allt har ju en mening och vi har verkligen saknat den lilla tjockisen så det känns riktigt bra att få hem honom igen.

Provade att göra marrängswiss med violglass och det kan jag verkligen rekommendera, mumma vad gott :d

Bilder på Gneisti måste man ju oxå lägga upp naturligtvis

picture.aspx

picture.aspx

picture.aspx

Du måste ha bilden liggandes på nätet ex.vis en blogg eller hemmis osv. Du kopierar bildens adress genom att högerklicka på bilden och markera "kopiera bildadress"

När du sedan ska lägga upp här så finns det en liten gul fyrkant i svarsfältet med "kullar" på, tredje från höger. Klicka på den och klistra in dressen du kopierade från bilden. Klart

Tack! Då skall jag göra ett försök!:banana:

Jaha...då testar jag om det funkar då... :)

fullview~10.html

Nu provar jag för sista gången! :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Jag ger upp...funkar inte...försöker hämta bilder från min hemsida men det går f-n inte!!!
Är det för att det är Vista? skall det stå ngt annat mystiskt då? :D

nej beklagar, åh en liten valp då har Mrs mkt att stå i nu , hästar o vovvar:laugh:. Jo allt är bra , men travisen , tja han e nu te salu :o sa ju till dig sist vi pratades vid ..se hur länge detta nya intresse varar innan hon letar efter ny Quarter , hon har sagt att dyker det upp en högbent passande för hennes klasser då blir det en 2 åring , helt orörd som hon kan forma igen ..jises man hinner ju inte med i svängarna längre , börjar bli för gammal :p men vi har ingen på gång ..NU än :angel:

tja.. du kan ju alltid passa pa o aka ner o halsa pa Gutan o kika pa Drommen :P Inte sa langbent kanske, men sot som socker ;)

mhm, full rulle blir det med valpis o collief"n, det ar himla skont faktiskt. Ska borja studera "Environment and sustainable development" i veckan, later seriost varre eller hur? :P

Lite jobbigt med grannie. Men "This too shall pass" typ.

Jack:
KRAM pa dig med :bow:

Du jag kanske vet vad du gör för fel.

Men jag skriver punkt efter punkt även om du fått förklaring.

1. Bild måste vara på en internetsida.

2. Högerklicka på bilden

3. Tryck på egenskaper

4. Markera (adressen, URL) Du ser att det är en adress där på sidan, kan se ut sähär:
http://www.bukefalos.com/f/newreply.php?do=newreply&p=13193266&noquote=1

5. Sedan klickar du på den gula rutan med ett berg o en sol på här på buke då du skriver inlägg, klistra in adressen i sidan, sedan skall det vara klart.

:bump::bump:

Fel som kan bli:

1. Är det ett frågetecken längst ut i hela adressen (URL) ta INTE med det. Jag tror att det brukar vara ett frågetecken när man tar bild från pixbox.

Här är ett exempel:

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_33/26840000-26849999/640x480/26842803.jpg?0 Det röda är fel, det var till o med en nolla me där. Det ska du inte ha!

2. Är det en liten adress du får fram, lika kort som denna: http://www.pixbox.se/pic_show_id26842803.html. Då är det också fel, då får du högerklicka igen på bilden, kanske lite mer åt sidan. För adressen skall vara som den övre jag visade.

3. Eller så kanske du inte tar med hela adressen i den gråa rutan för den syns inte helt, markerar du adressen(URL) o drar ner så långt du kan kommer mer av adressen att synas. Men detta kanske du redan gör.

Det är iaf fel som kan uppstå. Det kanske låter struligt men det är det inte, läs igenom en gång till o testa dig fram. Ja hade också problem från början. Sedan blir det superenkelt.

Åh vilken goding!!:love: Blir så avis. Har haft isis jag med. Dom ligger varmt o hjärtat, en riktigt isis nörd!!!

Sockersöt :)
kan man inte lägga dem i en sån där sträckbänk ;):D
kul Bew du blir nu en student , nyttigt med mer kunskaper..
Skulle ni få en alldeles för långbent häst på ranchen så stoppan i Karantän så löser vi ut den i Hollland ..kommer en spekulant redan te helgen o kikar på killen , snabbt ? svar JA.
Kramen ower there

en san har vi redan.... o Stor o snall. varan Frost har ju, en av roansen ute i hagen. Stor som en alg, snall som en jag vet inte vad, jattesot, jattekelig, jattelangbent, jattestor....

Skulle vetat det har i somras... SKITFIN pleasuremarr 3-4 ar gammal) papprad, fux, dovacker.. o utbildad pleasure, tror hon hade gatt lite hunter med, alldeles sjukt fin. Gick for 3000 :- och ar numera lek-ropinghast :cry: jag sa till koparen att ringa mig om han nagonsin trottnade pa henne... fast han trodde aldrig han skulle trottna. :rofl:

Va 3000 :eek: håll tummarna att den blir helkass i dem klasserna nu då :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 122
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka