Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Tjoho!! eloge till mig!! jag har ridit tanten två ggr denna vecka OCH aktiverat den unga kraken!! känner mig så stolt över mig själv!! (woaw tänker ni andra men de bryr jag mig inte om :) )

Nuuuu ska jag bara sätta mig i sadelträsket å leta efter en sadel till lillhästen å ha ett tag tills hon växer ur så jag kan köpa en annan sen igen...så är de å ha växande ungdomar i hagen=)

tjoho å gokväll på er!!

Jag tänker inte waow:laugh: Varför skulle vi tänka så? Vad roligt för dig! Jag vet inte varför du inte har ridit men ibland behöver man kanske en paus.. det har jag haft några gånger. :banana:

Min kompis hade inte ridit på över ett halvår på sin häst, igår var vi ut på en tur. Haha jag var glad för hennes skull o det var så roligt att hon äntligen kom ut en sväng. Hon var verkligen som ett barn.

ja du..varför man inte ridit..de e mörkt när man kommer hem..å pannlampa är verkligen inte min grej..sen har de varit allt för kallt för min del när de öegat på -15..inte nu de sista veckona men innan de..jag får så fruktansvärt ont i leder när man ska sitta still i kylan...resten är lathet:) de blir gärna så när de kommer endel i vägen å ridningen blir förskjuten dag för dag att man (eller jag) kommer in i en ond cirkel å lixom inte kommer igång igen..de va bättre förr när man va liten..då red man varenda dag efter frukost å på dagarna efter skolan..oavsett väder å vind..de skulle man haft med sig nu när man blivit vuxen...:laugh:

Du, en del av det där lät som jag.

Men jag är knäpp. När sommaren kom orkade jag inte rida, jag tappade suget helt enkelt. På sommaren!!! Hallå det är då man ska rida!! Ne jag började rida när det blev vinter, red i -25 o det var skitkul. Herregud. Ibland undrar man om det är nått fel på en.:crazy:

Så du.. du är nog mer normal än vad man själv är:D

haha de har hänt även mig ¨på sommaren!! ibland undrar jag varför jag har häst å varför jag skaffade en till...men de ska nog va så!! man kan nog inte tycka sitt intresse är skitkul jämt..de blir juh vardag de med..man måste nog ha ett break med jämna mellanrum...de måsye nog djuren med får vi hoppas hihi

Okej! Såklart;) Har du inga bilder eller filmer då du rider.. ja tjatar på alla men är så nyfiken.. har inte sett en enda..

Han är inte inriden ännu så ridbilder blir det i sommar som först :D

en målad Quarter:D

Exakt :p

F.ö har jag tandvärk idag, inget kul alls :crazy: bara ringa tandläkaren imorgon och boka tid, jag blir så arg på mig själv att man alltid låter det gå så långt som till värk istället för att gå när man får ett litet hål som kostar mycket mindre än stora och framförallt inte värker :mad:

Aj fy håller tummarna att det går bra hos tandläkaren :)

Haha ja men visst är det så, dom är ju individer dom med. Det största misstaget jag kan göra är att rida då jag egentligen inte känner för det. Då blir oftast ridpasset åt helvete. Minsta lilla..njaa.. vet inte om jag orkar. Då rider jag inte heller.. meningslöst.

Bitter tappade nog också lite sug i somras, så vi båda vilade från ridningen, o nu har vi kommit tillbaka igen:laugh:

Haha jag dör om ja tar ett break i sommar igen! Men just nu ser det ljust ut:p

Kan säga att jag kände mig aningens udda jag med när min motivation för att rida kom tillbaka nu i vinter när det var som kallast och alla andra normala har låtit sina få vintervila..

Hovslagaren bara skakade på huvudet och man kunde liksom se vad han tänkte och det var nog nåt i stil med " jaha, så kommer det snart farbröder i vita rockar och hälsar på här då " :D:D

Hur gör man för att lägga in en bild??!!! Jag är värdelös på detta :)

jag kan inte heller rida när jag egentligen inte vill..eller då får de bli en skrittrunda utan några som helst krav så inget går fel!! å är tanten på pissmärrshumör å inte vill bli riden får de bli ungefär samma sak..å är vi båda på dåligt humör..då jä**ar slår de gnistor i skogen!! lika tjuriga å envisa båda två men jag ger mig aldrig!!!! de e bra å va envis men de e jobbigt med..jag kan sitta vid samma ställe en timme om de så behövs bara jag får förbi henne där jag vill..sen när man väl kommit förbi så kan vi vända å gå hem:) man är juh sjuk egentligen...

En gång vägrade hon gå förbi ett ställe..helt utan anledning..hon bara frös fast å drev man henne framåt så de enda hon gör om hon inte får vända de e å backa..jaja vill man ha sin vilja fram å hon med så får man helt enkelt backa förbi där man inte vill gå framåt...tro mig..vi backade mer än en meter å va snopen hästen blev när hon vände om och såg att vi gått förbi alltihop..å jag bara mös..hehe:banana:

så kul har jag e på mina ridturer ibland ;)

Ja det finns inget bättre än när man överlistar dem på det sättet, man känner sig så j*kla smart då :D

Idag var ingen bra hästdag :crazy: Silver fick en senskada i hagen för drygt 5 månader sedan och han verkar inte läka som han ska så jag ringde vet. idag.... 6 månader vila till!!!! :cry: Fy va tråkigt!! Jag vill så gärna börja träna och tävla nu och min andra häst är bara 2 i år så han är ju lite för ung för det...

Hur gör man för att lägga in en bild??!!! Jag är värdelös på detta :)

Du måste ha bilden liggandes på nätet ex.vis en blogg eller hemmis osv. Du kopierar bildens adress genom att högerklicka på bilden och markera "kopiera bildadress"

När du sedan ska lägga upp här så finns det en liten gul fyrkant i svarsfältet med "kullar" på, tredje från höger. Klicka på den och klistra in dressen du kopierade från bilden. Klart

nej men vad tråkigt :crazy: jobbigt med långa konvalecenstider men hoppas att vilan gjer bra resultat sen . du får longera o tömköra , showmanshippa 2 åringen så länge så har du en del o pyssla med :laugh:

Ja, jag får göra det :) Blir nog att jag köper mig en treåring som jag kan rida in och träna med lite i väntan på att Silver ska bli frisk..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 121
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka