Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Vissa övningar är värre än andra..
Men nu har du lite tid på dig att träna på det ensam hemma ist. :D

oh! Det är nyttigt att sitsträna ibland. Jag har en kompis som höll en lektion för mig för några månadersen- Och det var otroligt bra för mig!
Hoppas vi kan slå ihop oss någon dag så jag får en ny lektion snart
Hon tränar mig lite annorlundare än andra tränare så det är kanon! Och där får jag inte rida med tyglarna alls.

Mycket bra träning! :bow: Du får ta några sådana dagar ibland!

Ja, jag har precis hoppas in extra där, så vi får väl se vart den vägen leder.
Jag red ju en bekants travare i somras och det stoet var bara riden 5 ggr eller nått innan jag satt upp Och hon var Underbar! :love:

De två hästarna jag red i måndags var.. lite annorlunda. ;)
Den första bara sprang och eftersom jag av någon anledning hamnade bakom dom andra så var det istortsett bara att haka på dom och hålla i honom så gott jag kunde. Mindre roligt. :crazy:

Den andra hästen var ett sto , riden tre gånger och en riktig arbetsmyra! :love:
Dock lite hård i munnen, men inte alls som den första jag red.
Namnen har inte satt sig ännu. 25 hästar och jag har jobbat tre dagar. De flesta kan jag men inte riktigt alla.
Den första jag red hette något med Blackstone (Staro Blackstone tror jag)
Den andra henne Valla Ba--- något. Kallas Vaba iaf. :)

Men det var verkligen.. UNDERBART att få sitta på hästryggen igen! :love:

Oh! Jag såg det inlägget och tyckte det var bland dom bästa som var skrivna!
Roligt och lätt att läsa! :bow:
Håller tummarna för er nu!

Och hur gör du?! :eek:
Herregud, linedance??!
Min får jag knappt med ut till stallet ju. ;)

tja han inser väl hur underbara hästar är och vi tycker om att dansa båda två. dock hellre än bra. Han tom ville gå igenom ekonomin och se om vi har råd att gå en linedancekurs men jag är rädd att plånboken inte håller. Dock hatar han alla sadlar förutom westernsadlar och han har inhandlat en egen crates.

Hoppas ni här på buke röstar på Jonas me;):D

Bild på Jonas och stoet från i sommras.Han är dock med i tävlingen med våran vallack.
aug185.jpg

I1204354W676H507V20091006T070948Z.jpg

jag tror dock att hela familjen blir allt mer westernintresserad. Äldste pojken på 7 år har nu gått på ridskola i ett år. Och den lille på 3 år fick prova på en ridlektion förra helgen.
Brllopet001.jpg

Ska genast gå in och rösta på er :)

Helt OT
Måste bara säga att guud vad fin din brudklänning är :love:

Har också haft en sagolik tur med gubben min han gillar mina pållar och accepterar att det tar tid med stallet och är jag ur form så fixar han det åt mig. :love:

På tal om linedance så har jag en kompis som har dansat det och gått kurser i det i flera år och hon bestämde sig för att lära mig linedance för det var dökul och det kunde minsann ALLA lära sig...:angel:

Hon hade inte räknat med mina båda vänsterfötter och att det kanske inte var det mest optimala tillfället att lära nån efter att man shottat tequila :D

Men jag var mjuk i kroppen och j*kla vad vi skrattade..:D

Åh!! Vilken fin klänning! :love: Har säkert redan kommenterat det någonannanstans..? :D

Härligt att ha en familj med samma intressen! Jag har visserligen en sambo som vet att hästen är viktigt samt att det tar tid och kostar pengar. Men det är väl ungefär det. ;)
Eller jao.. han följer med ibland för att följa upp oss samt följer med på större saker som visningar mm. :love:
Han är ju väldigt förtjust i min unghäst.. Eller han var det tills dess att hon blev en j*kel och skulle leka med honom . Nu väntar han bara på att hon ska bli vuxen och snäll. :angel::rofl:

Får ni svar på tävlingen imorgon? Vi håller alla tummar och tår! :D
LYCKA TILL! :bump:

tack! tyvärr verkar det något krångel och många röster har inte kommit in:(
såg inte din röst så den har nog inte kommit med heller.

linedance är ju så roligt!

tror tävlingen går ut 00 i natt. Så förhoppningsvis så får vi reda på vem som vann i morgon. Men jag får ju inte hoppas på förmkt. Phigalle min unghäst som är med Jonas i tävlingen är nu 5 och vi köpte honom som ettårig hingst så det är spännande. Han är kan man säga min första häst med så man har lärt sej från grunden. Eller mer grunden blir det väl med fölet som ligger i magen på stoet :)

Ska försöka göra en tråd eller lägga in bilder i min bröllopstråd. har bara inte orkat göra det än.

Jag har iaf röstat på gubben din. Håller hårt nu att han vinner

Eftersom du har önskat det - En film på mig och Roxie i ridhuset.
En inte alltför bra film men man ser ju mig iaf.. Den mesta av tiden. :rofl:
Dock filmat innan flytten, precis i början av januari tror jag. :)

http://www.youtube.com/watch?v=l3-qgZ4a9eY

Och ja! Just det! Så här jag gör ist för join up då, som många andra gör. :)

Senast ändrad av en moderator:

Vad tråkigt, var tvungen att gå ut och kolla på bloggen och se men nä du har rätt min tidigare röstning kom inte med.

Ja linedance är kul ska testa på det under lite mindre inflytande av tequila nästa gång :D Kan nog gå lite bättre då...

Nu har Bebbe flyttat hemifrån och har ny bostad tillsammans med Krokodiltanten Powie och två månader äldre kompisen Lillan utanför Karlstad.... :love:

Eftersom du har önskat det - En film på mig och Roxie i ridhuset.
En inte alltför bra film men man ser ju mig iaf.. Den mesta av tiden. :rofl:
Dock filmat innan flytten, precis i början av januari tror jag. :)

http://www.youtube.com/watch?v=l3-qgZ4a9eY

Och ja! Just det! Så här jag gör ist för join up då, som många andra gör. :)

Okej. Synd att man inte såg hela ridhuset :) Hon verkar väldigt lung och snäll! Du fick henne att gå himla lungt på volten där eller går hon så annars ;)

Syntes att tjejen ändå ville vara med o bestäma lite då hon vänder rumpan till när hon vänder håll. Minns jag hade ett sto som jämt gjorde så men med lite träning vände hon hållen med huvudet emot mig.

Hon är så söt din tjej. Ser ut att ha en väldigt trevlig trav!! Den där kommer bli urmysig att rida:bow:

Haha! Jag vet inte varför hon blev som en zombie på volten. Men jag var otroligt glad över att det fanns ett så lugn i henne (i ridhuset!) ;)
Så lugn får hon gärna vara vid inridningen också.!

Jag vänder henne alltid utåt när vi byter varv och hon är lös, Men hon vänder upp rumpan mot mig någongång, Dock sparkar hon inte mot mig om jag minns rätt och det är TOPPEN! :D

Haha! Ja, hennes trav är helt perfekt! :love: Hennes galopp och skritt också visserligen men traven så så himla avslappnad och hon har så lätt för att korta samt länga sig allaredan. wiiiii! :D

Får kila över på bildtråden och kmmentera dina bilder också kanske :idea:
Såg för j*kla härligt ut iaf! :love::D

Haha ja ett sådant lugn tackar man ju inte nej till!

Jag tycker faktiskt hon ser trevlig ut i alla gångarter, sen är väl jag van vid min travare med trav trav gångarterna:rofl: Men jag tycker ändå hon har något härligt i både galopp o trav, ser väldigt stadig och harmonisk ut.

Vet du jag funderar själv på att skaffa föl/unghäst till sommaren om ekonomin tillåter, helst "föl". Dock vet jag inte vad för ras.. skall vara ett sto så jag kan ta föl efter, men så blir ja lite osäker på om ja kanske får ett sto mer humör.. inte igen säger jag bara haha.
Det skall iaf vara en häst som passar i western o som är väldigt väldigt social.

Äh det är ideer jag har iaf.. man får se.. jag får ju jämt så mkt ideer..

Va?! Har din travar-trav? Jag måste ärligt talat säga att din travare har en av de bättre traven jag har sett på en ridtravare! :bow:
Men jag vet ändå vad du menar.. Jag var bortskämd med Donnas galopp, men hennes trav var... ugh.. Alltså hon KUNDE inte korta steget. Hon kunde sänka tempot men inte takten. Nedrans häst . :cool: :love:

Jag har en del förhoppningar med Roxie.
Hon ska kunna funka med vem som helst, överallt. En riktigt läromästare.
Sen tränings och tävlingskompis på lägre nivå.
Och sto är det enda som passar mig. Jag har självklart funderingar på att betäcka henne om ett par år, men mycket kan hända tills dess. :)

Det är verkligen kul att leta efter häst! Att köpa en unghäst är dock lite som att köpa grisen i säcken .. Men det är visserligen travare också :rofl:
Jag håller tummarna!
Hm.. Ja, det är så svårt vad man ska leta efter. Ska det vara en korsning eller renrasig?

Min tränare ville ju att jag skulle sälja Roxie och satsa på en paint ist, Men jag kan inte. Jag följer hjärtat och magkänslan och även om Roxie kan vara en riktig pain in the ass, så är hon.. perfekt! :love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 273
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka