Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag sitter här och väntar på att nån ska säga någonting allmänt som man kan delta i :D

Jag har glömt svara dig på pm.et! Din häst ser ut att vara väldigt lyhörd och lugn, vad härligt! Mitt mål är att kunna rida min häst naken vid uteritter.. alltså nu menar jag inte att JAG ska vara naken utan hästen:rofl:

Tänkte träna lite sådant på plan. Att han ska bli mer lyhörd

Alltid lika roligt med hästar på rymmen.. eller INTE!:devil: Sist blev jag så himla rädd så nu stelnar jag till så fort telefonen ringer på kvällen.

Vilken tur att ni fick tag i busfröna haha. Har man väl fått smak att rymma är det svårt att hålla dom inne:devil: Mitt förra kallblod rymde lite nu o då, som tur är utanför hagen bara.

Rymmande hästar har vi också fått träna på nu i vinter :cool:
Problemet är att när vi äntligen lyckades hålla kallblodet inne, då började hon äta sönder stolparna istället. :devil:

Ja det är så trist! Och det gör relationen till hyresvärden en aning.. spänd:angel:

Nu får de gå instängda i en liten hage med bra med ström i trådarna. Tråkigt när man har en vinterhage på 4ha som de kan få gå i men kan inte Enya stanna inne så får hon sitta i arresten:p

Lite synd om vår gamla nordis bara, hon blir vallad runt hela hela tiden av de andra två. Men släpper man ut nordisen och den andra så lär ju inte Enya stanna kvar i sin lilla hage så det är att välja mellan pest eller kolera! Har lite funderingar på att skaffa en shettis eller nåt så vi har jämna par med hästar, alla får en kompis!

Ja det är så trist! Och det gör relationen till hyresvärden en aning.. spänd:angel:

Hehe men jag förstår henne för hästen som är inhyrd hos oss gör inget annat än bus. Rymmer.. det var han som var den skyldige då de stack till grannbyn mitt i natten. Han äter upp min hästs täcken gång på gång och stolparna är inte vackra. Vi är rätt billiga i hyra så vi går bara minus på den hästen:crazy:

Jag har glömt svara dig på pm.et! Din häst ser ut att vara väldigt lyhörd och lugn, vad härligt! Mitt mål är att kunna rida min häst naken vid uteritter.. alltså nu menar jag inte att JAG ska vara naken utan hästen:rofl:

Tänkte träna lite sådant på plan. Att han ska bli mer lyhörd

Tack så mycket :bow:

Jag skulle dock aldrig våga rida ut på mitt sto utan någonting på hennes huvud. Hon har ALLDELES för mycket egen vilja och humör för det :rofl:

Tack så mycket :bow:

Jag skulle dock aldrig våga rida ut på mitt sto utan någonting på hennes huvud. Hon har ALLDELES för mycket egen vilja och humör för det :rofl:

Hehe jasså. Ne man kan ju inte göra det med alla. Min kille är aldrig tjurig men däremot måste vi träna mer på det lyhörda, balans för mig själv och att han hellre lyssnar på mig än att travar iväg i sitt glada humör. Men vi har ju inte kommit så himla långt. Ett år har jag ridit honom men vi är på god väg.

Min kompis rider western på sitt varmblod. Hon kan göra spinn o allt utan träns o sadel, kan även rida ut naket på honom med. Dom är:love: i mina ögon. Går riktigt bra för dom på tävlingar.. hon funderar på att vara med i SM i sommar.

Vad kul! Jag kan göra spinn, stop och rollbacks och sånt med Liona utan träns på ridbanan, men det är bara det att hon är sto, med mycket vilja som sagt, men vi jobbar på det! Jag hade tänkt lägga upp en video när vi har luciashow och rider utan träns, men videon är skadad på nåt sätt :( får lägga in den från kameran igen..

Det är väl bara att träna på antar jag, för oss allihopa! :D Jag har inte lagt mycket tid alls på att rida naket, så det är ju inte konstigt att vi inte kommit längre ;)

Senast ändrad:

Så de har transformerat sig från Houdinin till bävrar :D

Du får ändå ge dem att de är påhittiga ;)

Skulle leda ut unghästen till hagen imorse själv, (brukar vanligen ta henne och gamlingen samtidigt), hon respekterade inte riktigt mig och skulle susa förbi, då fick jag Tibras, tror jag det var, tips i huvudet.

Så jag pep som en sur pissmärr :devil: och backade mot henne.

Jag trodde hon skulle sätta sig på rumpan så paff blev hon men sen hon gick jättefint resten av vägen till hagen :angel:

Äsch, Sol vad är det?! :angel:
Vi har haft några soldagar men det är inte precis så vi har det varje dag.
Vi har mellan 0- minus 5 grader i dagsläget. Just nu snöar det dessutom! :love:
Nästa vecka har jag hört att det ska regna , sen ska det frysa på igen.. det ser jag inte fram emot.:crazy:

hah! Ja, du kanske ska öppna en go cart-hall? :idea:

Det står lite still med Roxie nu. Vet inte vad jag ska skylla på.. Motivationen hos mig tror jag. ;)
Ska försöka ta ut henne en stund imorgon och sen ska jag träna för min tränare på söndag. (Om jag och tränaren inte ligger sjuka då) Vi har båda varit lite halvkrassliga idag. =/

Hur går det för er? Jag läste inne på ridtravartråden att din sambo skulle filma idag? :D

Regna?? Jisses! Då är det definitivt inte roligt att köra bil. Jag är en riktigt mes, kan böla för att det är så halt:o Livärdd.

Nej men har man inte motiavtion eller lust så ska man inte göra det heller, det blir oftast bara tokigt då. Ta en paus eller nått:) Jag har också varit dålig hela veckan.. skulle jobba nu i eftermiddag men sa ifrån..suck..

Ja det blev faktiskt sol igår helt otroligt. Sambo filmade...ja.. mene.. vi bråkade som f*n. Så jag var skit grinig då jag red. Planen var hal och jag hade tappat lusten. Så det gick inte alls nå vidare.. eller ja vi tränade inte på något speciellt. Lullade mest runt. Testade spinn för första gången, en vän till mig har förklarat lite hur man gör hahaha.. ja titta på filmen så får du se:rofl:

Menat till alla i tråden =)http://www.youtube.com/watch?v=4hQkG1avgfo

Vad kul! Jag kan göra spinn, stop och rollbacks och sånt med Liona utan träns på ridbanan, men det är bara det att hon är sto, med mycket vilja som sagt, men vi jobbar på det! Jag hade tänkt lägga upp en video när vi har luciashow och rider utan träns, men videon är skadad på nåt sätt :( får lägga in den från kameran igen..

Det är väl bara att träna på antar jag, för oss allihopa! :D Jag har inte lagt mycket tid alls på att rida naket, så det är ju inte konstigt att vi inte kommit längre ;)

Jag tycker ni är duktiga. Hur länge har ni hållt på?
Ja jag vill då inte rida Bitter naken än.. ja kanske om det är inhägnat men jag litar inte SÅÅÅÅ mycket på killen.. är det frihet så är det frihet:rofl:

Kag har haft min häst i tre år lite drygt. Vi har bara ridit naket kanske 10 gånger... Har insett att va borde träna mer på det, jag tror hon kan bli duktig :) (sorry om inlägget blir konstigt. Skriver från min iPhone)

Ser jättetrevligt ut! Ett tips om du nu ska börja träna spin är att inte låta honom backa när han ska gå runt. Bättre att smacka på så att han inte förlorar framåtbjudningen i spinnen för annars blir det svårt att få fram farten sen.

Ser jättetrevligt ut! Ett tips om du nu ska börja träna spin är att inte låta honom backa när han ska gå runt. Bättre att smacka på så att han inte förlorar framåtbjudningen i spinnen för annars blir det svårt att få fram farten sen.

Aah okej tack för tipset! Ska tänka på det =) Skulle egentligen behöva en kunnig som stod bredvid o förklarade. Får bli på nästa kurs! Men jag tänkte på när jag bara gör ett halvt varv i spinn.. det kan väl vara en bra början eller?

Kag har haft min häst i tre år lite drygt. Vi har bara ridit naket kanske 10 gånger... Har insett att va borde träna mer på det, jag tror hon kan bli duktig :) (sorry om inlägget blir konstigt. Skriver från min iPhone)

Vad kul! Ja hon ser riktigt trevlig ut, träna träna peppar peppar. Tyckte inte inlägget såg konstigt ut..

Absolut och det viktiga i början är inte att det går fort eller att man göra många steg utan att hästen lär sig hur han ska sätta fötterna.

Ser jättetrevligt ut! :love:
Jag kan inte utala mig något om spinnen då jag inte heller vet hur man gör.
Men han ser så himla lättlärd ut så det kommer nog inte bli särskilt svårt att lära honom så fort du vet hur du ska göra samt hur du lär honom! :bow:
Alltså, du har gjort ett kanonjobb med honom! Jag är så sjukt imponerad! :love:

Tog ut Roxie och skulle jobba lite med henne och det gick så DÅLIGT ett tag. Massa snö, så jag var helt slut och så blev jag sådär "tjatig" som jag inte tycker om när jag blir. Som typ "meeeeeeeen snääällla, bara backa".
Istället för att bara-" Backa NU!"

åh! Så trött jag blir på mig själv!

Får nog hjälp på söndag så jag får lite råd och tips och en liten knuff åt rätt riktning. :bump:

Fick tips häromdagen av en kompis att man travar på en 2-3m volt och ser verkligen till att hästen böjer sig för innerskänkel (samtidigt som man ju har yttre ben som stöd för att inte bogarna ska falla ut), sen tar man bort innerskänkel men fortsätter styra inåt och då ska hästen tvingas till att sätta rumpan under sig, gå med fart runt och påbörja spin. Så gör man det kanske ett halv varv i början och sen travar man ut igen på volt. Själv så har jag haft oerhörd nytta av att göra massor av öppna och sluta den senaste tiden, dels sätter hästen benen under sig, dels lär mig sig kontrollera både bogar och bakben och att styra kroppsdelar dit man vill, alltså både koordination och styrketräning. ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 273
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31