Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att se till att man faktiskt vet vad beslut man fattar leder till.
Så att det blir en attraktiv arbetsplats.
Som många andra så är det svårrekryterat med ssk. Man måste se till att de som jobbar inte jobbar för mycket och att scheman blir bra och att det finns luft i schemat
Allt sånt kostar skattepengar. M är inte kända för att höja skatterna uran snarare strama åt.
Har du diskuterat detta med dina partikamrater så de vet vad du jobbar för?

Jag räknar som sagt inte med att bli vald.
De har haft flera valmöten och varit ute bland folk utan att jag har fått veta det.
Så de vill nog egentligen inte att jag blir invald.

Ja
Det var ju även de som frågade mig om jag ville kandidera

De har haft flera valmöten och varit ute bland folk utan att jag har fått veta det.
Vad märkligt det här låter? De frågar om du vill kandidera men vill egentligen inte att du blir invald?

Vad märkligt det här låter? De frågar om du vill kandidera men vill egentligen inte att du blir invald?
Jag har efterfrågat deras program för sommaren mm men inte fått nåt alls.
Ser i efterhand att de har stått på torget bla men jag har inte vetat det

Om inte MP ser ut att kunna nå 4 % vet jag inte vad jag ska rösta på. Känns meningslöst att rösta på MP då men finns egentligen inget annat parti jag vill rösta på.
Jag hoppas att inte så många tänker så- det är ju precis vad som riskerar göra att de åker ut.

Det kostar mer skattepengar. Är det M-politik?
Det är ju inte alltid ett partis lokalpolitik följer rikspolitiken. Jag är allt annat än moderat men i kommunalvalet så röstar jag på dem eftersom sossarna är galna i den här kommunen. Om jag skulle ge mig in i politiken på lokal nivå skulle jag definitivt satsa på M just för att de driver de frågor som @Sonic76 tar upp som viktiga. Nu gör jag givetvis inte det då jag inte kan tänka mig att vara medlem i ett parti som jag på riksplanet avskyr så kraftigt

Låter märlligyman jobbar väl som ett team? Speciellt i valtider?
Vad får du ut av att vara en del i detta?

Delar du Ms ideologi och politik? Det du nämner ligger ju långt ifrån dem?

Förstå mig rätt, jag är personlig vän med flera av min kommuns blå toppolitiker och bekant med ännu fler. Det du skriver går inte ihop med M I mina ögon?

Som många andra så är det svårrekryterat med ssk. Man måste se till att de som jobbar inte jobbar för mycket och att scheman blir bra och att det finns luft i schemat
inte bara vad det leder till utan att faktiskt att nämnder och KF kräver uppföljning på beslut! Det brukar vara en enorm bristvara.

Allt det du nämnt kostar pengar. Dvs kommunala skattemedel. Med sänkta skatter som M förespråkar så kommer det finnas ännu mindre pengar att få till det du vill jobba för. Till syvende och sist är det budgeten som bestämmer. Höjer man kommunalskatten kan man få mer luft under vingarna och bättre arbetsvillkor (löner!). Att hyra lokal, liksom att att hyra in ssk när det fattas, kostar tyvärr mindre än att bygga och köpa kortsiktigt och höja lönen och förbättra arbetsvillkoren för tillsvidareanställda.

Har ni många friskolor och privata vårdbolag? Har ni det inte så är det för att det inte lönar sig, eg, det finns inga pengar.

Vad folk på forum absolut kan eller inte kan rösta på är ju en dum sak att gå efter kan jag tycka. Gå efter varför människor kan eller inte kan rösta på något, och om dina åsikter om det stämmer överens.
Jo, såklart 🙂. Men det kan ju vara sådant som jag missatsom jag tycker är viktigt som jag blir uppmärksammad på här. Det har hänt förr.

Jag är rådvill. Uff. Allt högerut går bort. Närmast träff på MP i valkompasser, men det finns egentligen inget parti som matchar. Jag är typ centerprogressiv. Finns det ens något parti idag som vill dra ner på militär och polis och istället öka andra sociala insatser? Som vill korta arbetstiden? Som vill ta bort vinster i välfärd? Som har alternativ till skoltvånget?

Jag är rådvill. Uff. Allt högerut går bort. Närmast träff på MP i valkompasser, men det finns egentligen inget parti som matchar. Jag är typ centerprogressiv. Finns det ens något parti idag som vill dra ner på militär och polis och istället öka andra sociala insatser? Som vill korta arbetstiden? Som vill ta bort vinster i välfärd? Som har alternativ till skoltvånget?
V stämmer in på en del av det i alla fall.

Allt det du nämnt kostar pengar. Dvs kommunala skattemedel. Med sänkta skatter som M förespråkar så kommer det finnas ännu mindre pengar att få till det du vill jobba för. Till syvende och sist är det budgeten som bestämmer. Höjer man kommunalskatten kan man få mer luft under vingarna och bättre arbetsvillkor (löner!). Att hyra lokal, liksom att att hyra in ssk när det fattas, kostar tyvärr mindre än att bygga och köpa kortsiktigt och höja lönen och förbättra arbetsvillkoren för tillsvidareanställda.

Har ni många friskolor och privata vårdbolag? Har ni det inte så är det för att det inte lönar sig, eg, det finns inga pengar.
Det bor 4500 Pers ca i kommunen.
Så nej några stora summor att fördela finns inte.
Men som jag sa så kan det omfördelas en del.
Paviljongen har kostat mer än att bygga nytt under de år den funnits.
Och platsbristen är fortfarande där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 059
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar