Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, jag får spader, MP igen i ytterligare en valkompass. Nej jag kommer aldrig rösta på MP!
Har ni kollat på vad de har för politik, eller har ni bara gått på fördomarna?Jag gjorde årets första valkompass på kul och fick också MP – jag förstår inte!
Valkompassen är ju enbart sakfrågor och därför får jag högt på MP eftersom jag håller med om mycket av sakfrågorna men är motståndare till stora delar av deras ideologi.Har ni kollat på vad de har för politik, eller har ni bara gått på fördomarna?
Valkompassen är ju enbart sakfrågor och därför får jag högt på MP eftersom jag håller med om mycket av sakfrågorna men är motståndare till stora delar av deras ideologi.
Får jag fråga vad du är motståndare till rent ideologiskt?Valkompassen är ju enbart sakfrågor och därför får jag högt på MP eftersom jag håller med om mycket av sakfrågorna men är motståndare till stora delar av deras ideologi.
Meningsbyggnaden är lite underlig så kan du kanske vara mer specifik? Vilka märkliga förslag och vad vill du se istället?Något jag tycker tappats bort i valdebatten är kvinnors och flickors utsatthet i de områden det kommer än det ena än det andra märkliga förslaget.
De som inte tillåts utbilda sig, gifter sig eller blir bortgifta när de borde gå i gymnasiet.
Något jag tycker tappats bort i valdebatten är kvinnors och flickors utsatthet i de områden det kommer så mycket märkliga förslag om. Förslag om t ex ADHD-utredningar.Meningsbyggnaden är lite underlig så kan du kanske vara mer specifik? Vilka märkliga förslag och vad vill du se istället?
Återigen något som skulle bli mycket bättre av insatser som höjer tilliten till samhällsinstitutioner och skapar delaktighet. Men det är ju inte säljbart enligt politikerna idag.Något jag tycker tappats bort i valdebatten är kvinnors och flickors utsatthet i de områden det kommer så mycket märkliga förslag om. Förslag om t ex ADHD-utredningar.
De kvinnor och flickor som inte tillåts utbilda sig, gifter sig eller blir bortgifta när de borde gå i gymnasiet.
Jag vill gärna att det informeras mer om kvinnors rättigheter i de områdena. Vet att det görs insatser t ex i tvättstugor för där finns kvinnor. Men det finns betydligt mer att göra.
Får jag fråga vad du är motståndare till rent ideologiskt?
Med tanke på MP vars IQ är väldigt lågt precis som sista plats ang väljarnas förtroende så la ju dom ner några kärnkrafts verk. Å nu när vi har effektbrist så rasar Mp när man drar igång Karlshams oljeslukare tillika miljöförstörare. Men snälla Mp det begriper ni väl att folk vill väl inte vara utan el bara för att det inte blåser. Ni säger ju att vi inte ska elda med olja å så ser ni till att det eldas iallafall. Nu sa ju presschefen att oljeverket har gått från morgon till kväll i en vecka. Nu vet inte jag vad han menar med det. Men säg att dom startar det kl 6 och kör till kl 22. Det blir 16 timmar per dygn gånger 7 dagar = 112 timmar. Verket drar 70 000liter olja per timme = 7,8 milj liter olja på en vecka på SOMMAREN. Det är erat fel Mp att klimatet förstörs. Ni borde skämmas.Att man har gjort sin ideologi så smal och är ett nej inte ja parti. Tittar man på tex de gröna i Tyskland driver de en expansiv politik. Jag vill att MP är ideologiskt ett parti som har visioner och stödjer forskning och ekonomiska incitament för en mer hållbar utveckling, men samtidigt vågar ta kampen om sänkning av skatt på fossilbränsle och smutsig energi. De sa inte bu eller bä när Sverige köpte billig smutsig el och fossilbränsle från Ryssland. Det krävdes en invasion av Ukraina med medföljande bojkott för att få dem att vakna. Visst de delade den ignoransen med alla andra partier. Men MP ska ha koll eftersom de egentligen är ett enfrågeparti.
Att de beslutade sig för att samregera med M i Stockholm är något jag aldrig kommer att förlåta, de påstod då att de skulle få igenom sina frågor men, ursäkta ordvalet, de var maktkåta. Och inte har de drivit igenom något realistiskt alternativ till fossilbränsleanvändningen i Stockholm. De har gått i M ledband och röstat för en politik som gynnar klimatförändringar. Det pratas mycket om att lokaltrafiken och infrastrukturen i Stockholm är så bra, bullshit. Många i Stockholm pendlar längre och mer obekvämt än de flesta landsbygdsbor.
Det där är ju ren bullshit. Orkar inte ens ta diskussionen.Med tanke på MP vars IQ är väldigt lågt precis som sista plats ang väljarnas förtroende så la ju dom ner några kärnkrafts verk. Å nu när vi har effektbrist så rasar Mp när man drar igång Karlshams oljeslukare tillika miljöförstörare. Men snälla Mp det begriper ni väl att folk vill väl inte vara utan el bara för att det inte blåser. Ni säger ju att vi inte ska elda med olja å så ser ni till att det eldas iallafall. Nu sa ju presschefen att oljeverket har gått från morgon till kväll i en vecka. Nu vet inte jag vad han menar med det. Men säg att dom startar det kl 6 och kör till kl 22. Det blir 16 timmar per dygn gånger 7 dagar = 112 timmar. Verket drar 70 000liter olja per timme = 7,8 milj liter olja på en vecka på SOMMAREN. Det är erat fel Mp att klimatet förstörs. Ni borde skämmas.
Har ni kollat på vad de har för politik, eller har ni bara gått på fördomarna?
Med tanke på MP vars IQ är väldigt lågt precis som sista plats ang väljarnas förtroende så la ju dom ner några kärnkrafts verk. Å nu när vi har effektbrist så rasar Mp när man drar igång Karlshams oljeslukare tillika miljöförstörare. Men snälla Mp det begriper ni väl att folk vill väl inte vara utan el bara för att det inte blåser. Ni säger ju att vi inte ska elda med olja å så ser ni till att det eldas iallafall. Nu sa ju presschefen att oljeverket har gått från morgon till kväll i en vecka. Nu vet inte jag vad han menar med det. Men säg att dom startar det kl 6 och kör till kl 22. Det blir 16 timmar per dygn gånger 7 dagar = 112 timmar. Verket drar 70 000liter olja per timme = 7,8 milj liter olja på en vecka på SOMMAREN. Det är erat fel Mp att klimatet förstörs. Ni borde skämmas.
Den här tweeten skrev SDs rättspolitiska talesperson idag. Fräscht.
Visa bifogad fil 97943
Okej 5.70kr få man betala för 1kWh i el omr 4 imorgon . När folk har betalat elräkningen i augusti tror jag inte att dom kommer att rösta på MpMen herregud vilket flams och trams. Höj nivån.
Att nån endaste jävel kan tänka sig att rösta på en sådan representant är deprimerande grande.Vidrigt, verkligen.
Okej 5.70kr få man betala för 1kWh i el omr 4 imorgon . När folk har betalat elräkningen i augusti tror jag inte att dom kommer att rösta på Mp
Tycker du jaJag ser inte hur det är MPs fel. Var det deras partistyrelse som tog beslutet att elda med olja, menar du? Som sagt, höj nivån. Att anklaga MP för att "förstöra miljön" när klimatförändringarna är ett globalt problem blir ju bara löjligt.