Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nej, det är inte riktat till dig alls. Du hann bara först. Jag läser in kritik av den borgerliga sidan i precis alla såna här politiktrådar på forumet. Det är helt enkelt en minoritet.

Må så vara, men särskilt trevlig netikett var det inte.

Fast det har förklarats om än fåordigt av @Bison . Hon vill maximera chansen att M får regeringsmakten, det är det absolut vanligaste skälet till det vi kallar stödröster.

Sen att jag hellre skulle emigrera till Iran än lämna in en röstsedel på KD, är min alldeles egna bedömning av det "värde" KD skapar med sin politik.

Ja precis.

Det är ju det som är fint med åsiktsfrihet. Man får tycka olika. Jag hade sagt detsamma om att stödrösta på MP eller V eller för den delen stödja ett alternativ som ger dem fördelar, för att inte tala om att ens ge ett lillfinger till partiet Nyans.

Ok men det är inget personligt alls. Vi har ju varit lättstötta mot varann förr så det är ju intet sätt nytt. Vi får leva med att vi inte kommunicerar så bra helt enkelt.

Okej, det har jag inget minne av. Jag tänker nog inte lasta mig själv särskilt mycket i denna kommunikationsmiss, dock.

Ja, i år är det svårt och även jag tillhör stödröstarskaran (dock med primärt fokus att slippa KD och SD). Jag glider längre vänsterut för varje val som går och är egentligen helt redo för en (s)-röst men överväger mp, pga rädsla att de åker ur. Jag gillar en hel del av mp:s politik (och förstår inte alls den där ”storstadsbeskyllelsen” - fördelningspolitik måste väl leva över hela landet och de som bor i storstad betalar redan väldigt mkt mer typiskt sett för boende osv än på landsbygd tänker jag), men känner mig trygg med Andersson som statsminister och vill gärna se ett fortsatt sådant styre.

Andersson var faktiskt ett tungt skäl till mitt beslut att rösta S den här gången. Jag var tveksam till henne som partiledare innan men hon har hittills gjort ett bra jobb i mina ögon. Jag ser henne gärna fortsätta som statsminister efter valet.

Nej jag tycker faktiskt inte det alls. Ingen här har en aning om vad M driver för politik i den kommunen eller varför de driver den. Varför har denna person rapporteringsskyldighet om sin kandidatur för oss på det sättet?
Alltså jag kommer efter att ha läst dessa väldigt negativa frågor som ställts till denna person aldrig överväga att ge mig in i politiken. Det är en sak att bli ifrågasatt för de ens parti står för en helt annan att på ett forum, det här är ju trots allt inte flash back, få så negativt kritiska frågor som angriper på ett personligt plan och mer eller mindre talar om att mänskan är dum i huvudet.

Men @Sonic76 gick ut med rätt hög svansföring om sin kandidatur och vad hon vill åstadkomma. Då är det väl rätt rimligt att det kommer följdfrågor på det, speciellt när partiet hon kandiderar för är snarast känt för att göra tvärt emot vad hon vill göra.

Ja, okej. Jag förstår nog inte riktigt poängen med att åberopa åsiktsfrihet för att man diskuterar ett partis politik. Att det råder åsiktsfrihet och att man får tycka olika är väl så självklart att det bara slår upp öppna dörrar att påpeka det.

Jag håller inte med. Vi tar för mkt för givet i det här landet, tex åsiktfrihet och demokrati öht. Att ge röst åt tex V är i mina ögon att direkt rösta emot detta. Kommunisterna är inte jättekända för att jobba för dom bitarna. Inte de som företräder Nyans heller. Och det är min största oro att de sistnämnda ska komma in på spelplanen öht. Precis på samma sätt är jag rädd för det som att vissa är rädda för tex SD. Om man ska jämföra ytterkanterna är jag betydligt mindre rädd för SD och vad deras inflytande kan göra i skadeverkan för landet. Jag stödjer dem inte men av två dåliga alternativ väljer jag det minst dåliga.

Jag håller inte med. Vi tar för mkt för givet i det här landet, tex åsiktfrihet och demokrati öht. Att ge röst åt tex V är i mina ögon att direkt rösta emot detta. Kommunisterna är inte jättekända för att jobba för dom bitarna. Inte de som företräder Nyans heller. Och det är min största oro att de sistnämnda ska komma in på spelplanen öht. Precis på samma sätt är jag rädd för det som att vissa är rädda för tex SD. Om man ska jämföra ytterkanterna är jag betydligt mindre rädd för SD och vad deras inflytande kan göra i skadeverkan för landet. Jag stödjer dem inte men av två dåliga alternativ väljer jag det minst dåliga.

Okej. Jag håller inte med.

Fast här ifrågasattes ju inte politiken utan personen på alla möjliga sätt. Det var fel parti, personen har fel om att man gör märkliga budgetar, personen har inte rätt kompetens osv. Helt enkelt saker vi inte har en susning om eftersom vi inte vet vilken kommun det rör sig om och vad olika partier driver för frågor på kommunal nivå där.
Nästan vartenda inlägg som skrivits till denna person har varit märkligt istället för att säga "kul att fler engagerar sig" vilket väl ändå med dagens situation borde vara den första reaktionen.
(Inte riktat specifikt till dig)
Hur ifrågasätts personen? Jag kan hålla med om att det blir hårt ibland men tycker det varit relevant. Att jag skrivit hårt beror på hur TS beskrivit hjärtefrågor och hens frånvarande förståelse för svårigheter och långsiktighet i en kommun. Och, kanske onödigt, egen beskrivningar om sin egna ork.

Jag känner nog ingen kvinna som röstar KD, oavsett ålder. Åtminstone inte vad jag vet, därav nyfikenheten.

Jag är kvinna, 30, och har röstat KD förut, med annan betydligt mer mild partiledare. Har tillochmed blivit erbjuden uppdrag inom partiet. Sedan de bytte till Ebba tycker jag de har fått en rejäl slagsida, brakat helt åt fanders och är ingenting jag skulle kunna tänka mig att rösta på. :D

Andersson var faktiskt ett tungt skäl till mitt beslut att rösta S den här gången. Jag var tveksam till henne som partiledare innan men hon har hittills gjort ett bra jobb i mina ögon. Jag ser henne gärna fortsätta som statsminister efter valet.
Ett klart steg uppåt jämfört med föregångaren men hon har några ganska hopplösa ministrar under sig som hon borde byta ut

Jag håller inte med. Vi tar för mkt för givet i det här landet, tex åsiktfrihet och demokrati öht. Att ge röst åt tex V är i mina ögon att direkt rösta emot detta. Kommunisterna är inte jättekända för att jobba för dom bitarna.
Dagens V står rätt långt ifrån kommunismen, och de gamla vänsteridealen över huvud taget, så jag tror du kan vara ganska lugn. Det är ett väldigt urvattnat parti och Dadgostars försök att styra tillbaka föll ju inte direkt i god jord tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 064
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar