Valpfoder.

Sv: Valpfoder.

Förklara gärna vad de kvarvarande % skall bestå av istället för att göra dig lustig.

Mina uppgifter är hämtade från listan som du kan läsa i ett annat inlägg från en annan användare. Vad resten av fodret ska bestå av är säkert kolhydrater och var dessa kolhydrater kommer ifrån är från foder till foder.

Även om du fodrar med färskfoder så får du aldrig extrema % när det gäller protein och fett. Ex klass färskfoder ligger på 31% protein och 17% fett torrvikt. Nordic ligger på 20,8 % protein och 18,4 % fett torrvikt.

Sv: Valpfoder.

Nu utfodrar jag vare sig med torr eller färskfoder o ger sällan kolhydrater öht.
I länken som Rose postade kan du läsa följande om kolhydrater:
http://www.peteducation.com/article.cfm?c=2+1659+1661&aid=655

Kolhydrater är en billig energikälla o behövs för att hålla ihop torrfoderkulor, i Vom og Hundemat hittar du flera sorter som inte innehåller några kolhydrater.

Om det inte finns någon kolhydrat alls, vad är då övriga % av deras foder?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 008
Senast: MML
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka