aire
Trådstartare
Vi har en fem månaders toypudelvalp hemma. Hon är väldigt social, positiv och framåt. Det enda problemet är att hon vid några tillfällen har vaktat godis/saker och blivit väldigt arg! En gång var det en brödbit hon hittade ute, en gång en prydnadskyckling hon fick tag i från påskriset och så dentastix. Försöker man ta det ifrån henne morrar hon väldigt intensivt och har vid något tillfälle gjort ett utfall. När hon tog kycklingen höll jag mjukt men bestämt ner henne på marken i några sekunder tills hon rullade över på rygg och slappnade av. Men när jag försökte göra samma sak med dentastixen gick inte det. Det är bara vid dessa tillfällen hon visar aggression, alla leksaker och annan mat får man ta utan några som helst problem.
Vi går på valpkurs men ledarna där tycker att det är naturligt att hundar vaktar sin mat. Men jag vill kunna ta olämpliga saker från henne!
Hon var minst i sin kull och har sen levt med fem större vuxna hundar tills hon var fyra månader och vi köpte henne, vet inte om det kan ha påverkat detta beteende. Jag ska givetvis försöka hitta en duktig hundtränare som kan hjälpa till med detta men vill gärna se vad alla duktiga hundmänniskor här tycker!
Vi går på valpkurs men ledarna där tycker att det är naturligt att hundar vaktar sin mat. Men jag vill kunna ta olämpliga saker från henne!
Hon var minst i sin kull och har sen levt med fem större vuxna hundar tills hon var fyra månader och vi köpte henne, vet inte om det kan ha påverkat detta beteende. Jag ska givetvis försöka hitta en duktig hundtränare som kan hjälpa till med detta men vill gärna se vad alla duktiga hundmänniskor här tycker!