Jag vet, det är därför vi är ute så lite jämfört med andra valpar och därför jag inte vågat ha honom lös men ville prova. Blev lite stressad över ifall vi är för sent ute i utvecklingen efter vad jag läst här.
Men jag la det bakom mig nu och tar det i vår fart, jag provade en gång att lyssna på andra och det var oerhört korkat av mig för jag har ju lärt honom att när man är duktig och kissar och bajsar är belöningen att man får gå in just för att han tycker det är kallt så jag var lite korkad när jag blev besviken för att han sprang in och sen fick jag dålig samvete för att jag ens tänkt att han gjorde fel. Jag är ju van vid MIN ras och hur dom fungerar. Precis som det inte är någon bra idé att förvänta sig storslagna framsteg på en kurs när det regnar, att dom behöver täcken när andra hundar är varma. Och han blir ju 9 veckor idag. Han har varit här 6 dagar bara.
Hur ska han kunna hålla fokus på mig hela tiden samtidigt som det är så mycket dofter, han kommer på inkallning inne och på altanen och oftast ute men att kräva 100% är för mycket begärt.
Har sovit på saken att lita på mig själv i vår utveckling. Alvin hade jag lös från början men han var annorlunda. Milou lärde jag allt det där när han var 6,5 månader. Så det är verkligen ingen stress.
Han var så duktig i natt. Ingen olycka i bädden, han väckte mig inte en enda gång gång. Jag vaknade halv nio, gick ut med honom och satte in honom i sov bädden och så låg han helt lugnt när jag gjorde iordning mig.
Jag hade bara valp i rätt många veckor, men mina mål är lägre än dina. Vi hängde, övade smått på att komma när man ropar osv men i övrigt nada. Det gick det med