Eller till och med kanin? Jag köpte kaninsele till Kim nÀr han kom, dÄ han var för liten för kattselarna.Kan det finnas till kattunge kanske?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller till och med kanin? Jag köpte kaninsele till Kim nÀr han kom, dÄ han var för liten för kattselarna.Kan det finnas till kattunge kanske?![]()
Var det den med rosa dödskallar? Det var gissas första tröjaKöpt stÀllbara halsband frÄn bÄde Rukka och Feel Active till 8-veckors dvÀrgschnauzervalp. De brukar vÀga max 2 kg, oftast Àr de lite mindre Àn kineser @Lillefrun
Har en tröja som Ă€ven passar sĂ„ smĂ„, köpt för lĂ€nge sedan pĂ„ ĂoB faktiskt.
GÄr det inte att göra nya hÄl?Jag har bestÀllt dom minsta valphalsbanden som finns och nÄgra som kommer idag och nÄgra pÄ torsdag. Dom Àr lika stora som och till och med mindre Àn katthalsband
Tonto behövde ha sele + lina frÄn första dagen, det första han gjorde var att försöka rymma, fick springa som en idiot för att hinna fatt och fÄnga honom i skogen.FörstÄr att det till stor del beror pÄ hur man bor, men om man inte bor inne i en stad/samhÀlle ser jag inte ens varför man ska ha sele eller halsband pÄ en liten valp
Mina valpar brukar fÄ pÄ sig ett koppel nÀr de Àr 12-14 veckor och dÄ bara korta stunder för att trÀna lite koppelgÄende.
De allra flesta valpar Ă€r ju sĂ„ följsamma som smĂ„ att de inte gĂ„r lĂ„ngt Ă€ndĂ„, och jag vill utnyttja den följsamheten till att behĂ„lla âfölj matteâ-tĂ€nket som finns medfött hos valpen. Ser vĂ€ldigt ofta att det Ă€r tvĂ€rtom - Ă€gare som konstant gĂ„r efter sina valpar och sedan undrar varför de inte Ă€r följsamma i koppel som unghundarâŠ
Nej men den minns jag ocksÄ! Denna Àr svart med rosa rutor. Köpte varsin till dom stora och sÄ en mini till liten 8-veckors och en lite större till typ 12-14 veckorsVar det den med rosa dödskallar? Det var gissas första tröja
Tonto behövde ha sele + lina frÄn första dagen, det första han gjorde var att försöka rymma, fick springa som en idiot för att hinna fatt och fÄnga honom i skogen.![]()
Jag vet inte om det Àr Sà ovanligt? Ingen av mina schnauzers har varit detUndantag finns ju alltid, men jag skulle nog ÀndÄ tro att de allra flesta Àr följsamma. Det har alla vÄra varit, oavsett ras
Att följa flocken Àr ju trots allt en överlevnadsinstinkt - utan flock lever inte en 8-veckorsvalp sÄ lÀnge.
Oskar phalÚne har 100% inkallning i lina. 0% lös. Har inte kunnat ha honom lös alls.Jag vet inte om det Àr Sà ovanligt? Ingen av mina schnauzers har varit detElton sa "HejdÄÄÄ!" och sprang ivÀg och fÄngade (!) höns redan första veckan tex... jÀttekul!
Men jag fÄr vÀl skylla mig sjÀlv som valt ras med vÀldigt lite will to please...![]()
Jag vet inte om det Àr Sà ovanligt? Ingen av mina schnauzers har varit detElton sa "HejdÄÄÄ!" och sprang ivÀg och fÄngade (!) höns redan första veckan tex... jÀttekul!
Men jag fÄr vÀl skylla mig sjÀlv som valt ras med vÀldigt lite will to please...![]()
Haha ja, Elton som jag nÀmnde i förra inlÀgget kan jag knappt ha lös pÄ vÄr inhÀgnade 1,5 hektar stora tomt. Han bryr sig noll om var jag Àr och jag har aldrig lyckats hitta en belöning som han bryr sig om tillrÀckligt mycket för att vara intresserad av mig... han fyller 8 Är nu i vÄrOskar phalÚne har 100% inkallning i lina. 0% lös. Har inte kunnat ha honom lös alls.
Torsten papillon kom inte pÄ inkallning men höll sig intill mig. Tappade bort honom ett antal gÄnger tills jag lÀrde mig att han höll sig intill mina hÀlar
I mitt tidigare liv med retriver föll det mig inte in att hunden kunde sticka ivÀg ifrÄn mig.
Vi har liknande pipleksaker i kanalen enligt GissaNja, jag tror att det Ă€r vanligare att vi mĂ€nniskor fĂ„r panik för att valparna ger sig ivĂ€g pĂ„ en liten tur Ă€n att valpen tĂ€nker ânu lĂ€mnar jag flocken och lever loppan pĂ„ egen handâatt jaga höns har alla mina valpar Ă€lskat, pipleksaker pĂ„ ben liksom
turligt för hönsen har de varit snabbare Àn valparna.
Jag och en kompis som ocksÄ haft mÄnga olika hundar pratade om detta hÀromdagen, och vi var ganska överens om att vÄra valpar varit vÀldigt lika i detta, trots en salig mix av labradorer, spaniels, wachtelhundar, jÀmthundar, laikor och tyskterriers. NÄgra med mycket will to please och mycket hjÀrna, nÄgra med ganska lite av bÄde det ena och det andra.
Men sÄ klart det finns undantag och andra upplevelser![]()
Jaga höns Ă€r sĂ„klart skitkul och vĂ€ldigt lockande! Elton fick ju tag pĂ„ hönsen trots frigĂ„ende höns av försiktiga raser (hade jag haft tex lohman hade jag inte varit lika förvĂ„nad över att han lyckadesNja, jag tror att det Ă€r vanligare att vi mĂ€nniskor fĂ„r panik för att valparna ger sig ivĂ€g pĂ„ en liten tur Ă€n att valpen tĂ€nker ânu lĂ€mnar jag flocken och lever loppan pĂ„ egen handâatt jaga höns har alla mina valpar Ă€lskat, pipleksaker pĂ„ ben liksom
turligt för hönsen har de varit snabbare Àn valparna.
Jag och en kompis som ocksÄ haft mÄnga olika hundar pratade om detta hÀromdagen, och vi var ganska överens om att vÄra valpar varit vÀldigt lika i detta, trots en salig mix av labradorer, spaniels, wachtelhundar, jÀmthundar, laikor och tyskterriers. NÄgra med mycket will to please och mycket hjÀrna, nÄgra med ganska lite av bÄde det ena och det andra.
Men sÄ klart det finns undantag och andra upplevelser![]()
Jaga höns Àr sÄklart skitkul och vÀldigt lockande! Elton fick ju tag pÄ hönsen trots frigÄende höns av försiktiga raser (hade jag haft tex lohman hade jag inte varit lika förvÄnad över att han lyckades). Han var för liten för att skada de dock men slÀpade pÄ dem lite med ett rejÀlt grepp över ryggen pÄ dem. 8 veckor gammal schnauzervalp Àr inte att underskatta...
Men ja, bÄda mina faller vÀl inom kategorin "undantag" dÄFör jag har haft noll och ingen panik över att de sprang ivÀg lite iom inhÀgnad gÄrd och allt.
Jag tror snusrar Àr lite som pinnar, kan sjÀlv!Smart kille som fixar eget kÀk
Valpar Àr det enda, förutom rovdjur, som fÄr mina hedemoror att börja kackla upprört
SÄ du menar att de försvann ivÀg och inte kom tillbaka pÄ relativt lÄng tid, alltsÄ typ 20-30 min, nÀr de var 8-10 veckor gamla? Det tycker nog i alla fall jag Àr ovanligt, Àven om jag inte har nÄgon erfarenhet av schnauzer alls. Det kanske Àr vanligt med total övertro pÄ sin egen person hos dem
Har inte haft supermÄnga valpar sÄ jag har absolut inte sett allt sÄ klart (tre wachtelhundar, tre labradorer och tvÄ bonusar, en vorsteh och en jÀmte), men jag umgÄs i en vÀldigt hundtÀt kompiskrets dÀr de alla möjliga olika jakthundsraser förekommer och vi brukar vara rörande överens om att livet med valp Àr enkelt och ganska okomplicerat tills de tror sig börja klara sig fint utan sin flock nÀr de Àr typ 12-14 veckor![]()
Haha, hönsen har kollSmart kille som fixar eget kÀk
Valpar Àr det enda, förutom rovdjur, som fÄr mina hedemoror att börja kackla upprört
SÄ du menar att de försvann ivÀg och inte kom tillbaka pÄ relativt lÄng tid, alltsÄ typ 20-30 min, nÀr de var 8-10 veckor gamla? Det tycker nog i alla fall jag Àr ovanligt, Àven om jag inte har nÄgon erfarenhet av schnauzer alls. Det kanske Àr vanligt med total övertro pÄ sin egen person hos dem
Har inte haft supermÄnga valpar sÄ jag har absolut inte sett allt sÄ klart (tre wachtelhundar, tre labradorer och tvÄ bonusar, en vorsteh och en jÀmte), men jag umgÄs i en vÀldigt hundtÀt kompiskrets dÀr de alla möjliga olika jakthundsraser förekommer och vi brukar vara rörande överens om att livet med valp Àr enkelt och ganska okomplicerat tills de tror sig börja klara sig fint utan sin flock nÀr de Àr typ 12-14 veckor![]()