Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ser ut som ett gäng uttrarVisa bifogad fil 98180
En svart tik flyttar hem till oss om ungefär 10-12 veckor äntligen.
Greyhound av racemodell, importerat fryst och importerad tik (Irland)
Mamma hund är fin iaf! Ingen utter!Det ser ut som ett gäng uttrar
Det beror lite på hur din valp agerar?En fråga till er mer rutinerade valpägare, hur tränar ni hundmöten?
Det beror lite på hur din valp agerar?
Jag skvallertränar och försöker sedan mata igenom när vi passerar varandra om vi går trångt.
Ibland går de inte utan då belönar jag med rösten och avleder när hon blir mottaglig igen.
Annars skvallertränare jag henne och belönar henne och försöker få med mig henne. Ibland kastar jag ut några på marken (efter att jag belönat för skvallring) för att avleda tills hunden är ur sikte.
Är vi på stranden och hänger så är det ofta hundar går förbi, så återigen belöning när hon upptäcker och ibland så ökar jag avståndet eller bara belönar tills hunden är förbi.
Hon tycker andra hundar är lite läskiga så vill ändå att hon ska få en bra känsla än att jag korrigerar. Hon vill gärna fram och fjäska in sig hos andra hundar.
Är det när ni går nära andra hunden och passerar?Min blir glad och vill fram och hälsa även om vi inte har hälsat på en enda hund vi mött Upplever att godis inte funkar för hon blir så nyfiken att det tillslut känns som jag trycker in godiset i munnen på henne
Är det när ni går nära andra hunden och passerar?
Dels får man börja en tid innan och dels behöver det vara extraextra gott, och sen är de ju små så det är ju också något man behöver ge tid för att bli bra.
För vissa hundar som gärna bär/griper kan man träna hemma på att hålla i en leksak och kampa förbi.
Vilket förövrigt även gäller om man använder godis, att kan de inte gå vid sidan hemma i trädgården så är det omöjligt att göra det vid möte/ störning.
Ha dessutom alltid hunden på den sidan som är längst bort från det andra ekipaget.
Nu vet jag inte om jag missuppfattade dig, men vindruvor (och russin) ska man inte ge hundar.Ikväll ska vi på valpkurs och laddar genom att vila i soffan (för matte är trött efter tre dagar med hästtävling). Vi låg och slumrade i soffan efter lunchen och hade altandörren öppen, eftersom det är så varmt. Ena grannen kom och stack in huvudet där och Lova fick från sovande till överlycklig på en sekund och kissade på sig lite grann medan hon överöste grannen med kärlek. Vilken vakthund!
Vi kör byteshandel och grannen brukar komma förbi med vindruvor när de är mogna och så får hon diverse grönsaker av mig.
Hon berättade att hon var orolig härom dagen för att Lova skällde så mycket. "Hon brukar ju inte låta alls och jag tänkte att hon lät så desperat att du kanske låg livlös någonstans och hon försökte väcka dig. Jag tänkte gå över och kolla läget, men sen såg jag att ni åkte iväg en stund senare."
Det som hände var att jag försökte sitta och sy klart en klänning som ska skickas till en släkting och Lova tyckte att det var djurplågeri att hon inte fick "hjälpa till" inne i syrummet pga maskiner, sladdar etc.
Sen berättade jag om hysterin med gubben på stegen (dvs snällgrannens make) och hon skrattade och sa att både hon själv och yngsta dottern hade skällt ut honom efter noter, så de höll med Lova om att gamla gubbar inte ska klättra på stegar.
Jaha, nej det var till mig och inte till hunden. Det är jag fullt medveten om.Nu vet jag inte om jag missuppfattade dig, men vindruvor (och russin) ska man inte ge hundar.
Om 16 dagar hämtar vi hem en valp
Fick lite smått panik när jag insåg att vi inte förberett något ännu. Måste valpsäkra hemmet från barnens leksaker, skor och mattor.