Någon försöker säga att det är dags för omplantering
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon försöker säga att det är dags för omplantering
Visserligen behövs en ny krusbärsbuske, men kanske inte just nu…Någon försöker säga att det är dags för omplantering
Haha, undrar om hon och Sparven är tvillingsjälar på nått sätt Han är nog hälften sork
Här har vi en till galen valp! Hon var sjövild igår kväll och i morse, så jag bokade in en playdate med taxbästisen på em. På fm var vi ute i skogen och plockade blåbär. När vi kom hem efter leken, trodde jag att hon skulle vara helt slut. Nä, en timmes sömn och sen var det full fart igen!
Nu när vi gått och lagt oss, har hon äntligen däckat. Hur mycket spring i benen kan det finnas i en liten valp?
Här är det lite beroende på dagsform och temperatur, om hon är gosig eller ej. Ibland vill hon vara nära, men stönar och stånkar för att det blir för varmt och piper besviket när hon går och lägger sig en bit ifrån.Samma här, helt däckad nu på kvällen vilket hon iofs alltid är. Men verkar som att det räckte med någon timmes sömn för henne också efter skogsturen under förmiddagen så var hon redo för nästa uppgift Tur det inte är så varje dag!
Älskar att hon blivit så mysig och gosig dock, nu när hon ligger i soffan och kryper upp i knät i princip och vill bli klappad Det kunde vi inte göra förr, inte utan att bli uppätna, men nu är hon så lugn och go!
Ingen fara, det brukar lugna ner vid 1,5-2 års ålderHär har vi en till galen valp! Hon var sjövild igår kväll och i morse, så jag bokade in en playdate med taxbästisen på em. På fm var vi ute i skogen och plockade blåbär. När vi kom hem efter leken, trodde jag att hon skulle vara helt slut. Nä, en timmes sömn och sen var det full fart igen!
Nu när vi gått och lagt oss, har hon äntligen däckat. Hur mycket spring i benen kan det finnas i en liten valp?
Lite olika beroende på instruktör, men de flesta förväntar sig en fungerande inkallning, att hunden inte hänger i kopplet, kan sitta tyst i bilen och vänta på sin tur och inte försöker äta de andra hundarna, typ.Fråga till er med vallning, surfar runt på olika sidor och ser ibland att det står skrivet att hunden behöver ha grundlydnad inför en unghundskurs, vad menas med det i vallsammanhang?
Vad behöver den kunna eller är det bara att den ska uppföra sig?
Jag tolkar det som att din valp tror att det är något läskigt som kommer att hända, för hon vet inte vad de stora vaktar på.Jag har märkt av mer och mer att Embla verkar bli skrämd när mina vuxna hundar vaktar - jag bor på landet, och de vuxna reagerar med att springa dit och kolla och skälla om någon t.ex. går och pratar utanför tomten. Jag har egentligen inget emot att de vaktar en del (även om pudeln är lite väl skällig), men Embla verkar bli rädd för dem. Hon börjar skälla lite, men springer till mig och "gömmer sig" och verkar inte förstå vad som händer utan verkar mest vara tycka att det är läskigt att de plötsligt far upp och börjar skälla. Någon som har tips på hur jag kan hantera detta?
Fråga till er med vallning, surfar runt på olika sidor och ser ibland att det står skrivet att hunden behöver ha grundlydnad inför en unghundskurs, vad menas med det i vallsammanhang?
Vad behöver den kunna eller är det bara att den ska uppföra sig?
Tack! (@Migo )Där jag varit har det varit önskvärt på nybörjarkurser att hunden kan inkallning, stanna/ligg och förstår något ’nej’ kommando. Men inte så att man måste vara minsta säker på att det fungerar runt fåren.
Sen på nästa steg så brukar det vara att hunden ska ha en fungerande inkallning samt ett fungerande stopp bland fåren.
Jag vet inte om hon kan koppla det till att det är något läskigt, då i princip de enda gångerna hon faktiskt varit ute och sett vad det är de skäller på så har det varit en gäst - annars ser hon normalt sett inte vad det är de skäller på. Kanske det är delar av problemet? De far iväg för något de hör, som hon inte hör, och hon förstår inte vad det är de reagerar på eftersom hon inte själv ser eller hör det?Jag tolkar det som att din valp tror att det är något läskigt som kommer att hända, för hon vet inte vad de stora vaktar på.
Jag hade sagt glatt (men inte överdrivet) "kom så kollar vi!" och satt mig på huk på ett avstånd som hon är bekväm med och belönat med kli på bröstet. Är hon vad vid att sitta mellan dina knän?
Jomen precis, eftersom hon inte ser vad det är de vaktar på så är det läskigare än om hon sett att det var en tant som de skällde på. Därav att jag tänker att även om hon inte kommer se vad det så hade jag ändå satt mig och spejat ihop.Jag vet inte om hon kan koppla det till att det är något läskigt, då i princip de enda gångerna hon faktiskt varit ute och sett vad det är de skäller på så har det varit en gäst - annars ser hon normalt sett inte vad det är de skäller på. Kanske det är delar av problemet? De far iväg för något de hör, som hon inte hör, och hon förstår inte vad det är de reagerar på eftersom hon inte själv ser eller hör det?