Nu är snart Wallans valpkurs slut. Bara en gång kvar. Bästa valpkursen jag någonsin gått med en hund!
I går sattes det upp en bana med lite ”läskigheter”. Stora plyschhundar, dockhuvuden mm. Valparna fick en och en besöka banan med husse/matte och sen pratades det igenom om hundspråk, hundars känslor mm. Så kul att se hur valparna tacklade läskigheterna. Wallan tvekade på en stor hög med lurv/ryamatta i början, den blev hon lite arg på, men sen blev det party. Plyschhundarna bjöd hon upp till lek och när de inte gav någon respons så välte hon omkull dem och drog dem med sig
Två valpar ville inte ens närma sig de här hundarna (och slapp) så jag är supernöjd med henne.
Vi har också gått ringträning. Det var sådär. Hon var duktig. Uppförde sig på både bordet och sprang med som hon skulle. Men jag lärde mig inte ett dyft. Det var ett himla gapande konstant på en lapphund så jag hörde ingenting om vad som sas. Jag får kolla på SKKs filmer istället. Framföallt hur jag ska få henne att stå bra och rätt.
Rumsrenheten går bra nu. Det gick bra men så fick hon UVI så det fick bli ett besök hos vetten. Men nu är allt som det ska igen och hon har varit ”torr inne” i flera dagar. Hon sover länge på mornarna nu och får komma upp i sängen för lite extra sovmorgon. Den där extremt bitiga och jobbiga valpen har blivit tam och gosig