F
Fruentimber
Nu har vi hamnat i en härligt jobbig situation Jag och min man har länge tänkt att vi vill ha en gul labradorhane någon gång. Men vi har väntat p.g.a. småbarn och annat i livet.
Igår sprang min man på en gammal vän han inte träffat på flera år. Det visade sig att han och hans fru driver kennel, uppfödning av just labradorer.
"Det föddes en kull igår med gula valpar", berättade han. "Det finns en otingad hane, han är er om ni vill ha den".
Vad är oddsen att min man springer på en vän han inte sett på flera år (på ett helt otippat ställe dessutom där ingen av dem bor), och det föddes en kull dagen innan, med en otingad guldklimp? Det känns lite som ödet, att det står vårt namn på den där valpen
Vi funderar och funderar just nu. Minstingen är strax 4 år så har inte direkt småbarn längre. Och mannen jobbar enbart hemifrån numera, kommer fortsätta med det även efter restriktionerna släppts.
Det känns lite som att ha blivit oplanerat gravid, ska vi skaffa en bebis eller inte?
Om föräldrar och stam motsvarar det jag gärna ser vad gäller tester och meriter hade jag tutat och kört. Om inte, väntat tills jag hittar rätt kombination.