Valp 2021 - del 2

Idag var avslutningen på Nosework kursen och dem fick prova på att utföra ett doftprov med 12 stycken calzone kartonger. Dem hade lagt 6 stycken på rad, på två rader. Hexa hittade första doften inom 15 sekunder och markerade. Nästa försök hittade hon doften och markerade på 22 sekunder <3. Hon är en liten stjärna, även om hennes sätt att markera just nu är, att skrapa med tassen. Men dem sa att på doftprov så hade hon varit godkänd :).

Hon fyller också 8 månader nästa torsdag <3.

Samt så börjar vår rallylydnads kurs på tisdag :D. Ska bli så roligt, då jag aldrig tränat eller sett andra gå rallylydnads kurs.

Fick bilderna som aussiegalleriet tog och älskar hennes uttryck! :love:

Bifogade filer

• arrowtails-hexed-eclipse-1.webp
    arrowtails-hexed-eclipse-1.webp
    58,2 KB · Visningar: 75
Om jag kan välja så ska jag aldrig mer skaffa höst-/vintervalp! Isen vi har är vidrig!! Har jag valpen i koppel slutar det med att jag åker kana bakom den blivande draghunden. Har jag henne lös/i långlina är jag seriöst rädd att hon ska skada sig allvarligt, hon har noll självbevarelsedrift.

Längtar efter snö eller gräs, vilket som går bra bara jag slipper isen!

Om jag kan välja så ska jag aldrig mer skaffa höst-/vintervalp! Isen vi har är vidrig!! Har jag valpen i koppel slutar det med att jag åker kana bakom den blivande draghunden. Har jag henne lös/i långlina är jag seriöst rädd att hon ska skada sig allvarligt, hon har noll självbevarelsedrift.

Det blir inte bättre för att de blir äldre 😂

Den "nya" ull filten jag köpte på loppis idag var ett toppenköp enligt Tilda! Först blev hon helt tossig. Sen har hon samlat massor av leksaker på den och legat och lekt. Sen la hon sig där tyst för att vänta när jag var på toa (vilket är toppen, annars brukar hon stå vid gallret och gråta!).
IMG_20220218_234248.webp

Icebugs heter din räddning :p

Terrorn fick prova dra skidor för första gången idag! Jag har varit sjuk några dagar och med snömängderna som kommit senaste veckorna har han dessutom inte fått någon lösspringpromenad längre än 15 min på ett bra tag. Det var tydligen bra fart på honom den korta sträckan han fick dra enligt sambon :D
Sen vek vi av på ett skoterspår in i skogen och släppte båda grabbarna lösa, och även om det är valptråden måste jag säga att det absolut bästa idag var att se glädjen och farten i Skrället som varit risig i ryggen nu igen. Hjärtehunden :heart På senaste har Skrället dessutom självmant lagt sig rätt nära Tudde, antagligen enbart för att Tudde ligger nära mig men det värmer ändå efter den tuffa starten
DSC_1590.JPG

Plötsligt händer det! Idag har Slyngeln klarat sitt första möte med en bil utan att skälla, göra utfall och försöka springa efter! Det har varit skitjobbigt och han har vid ett tillfälle sprungit hemifrån efter en förbipasserande bil, men nu har vi sedan i böRjan i januari skvallertränat på både bilar och fåglar och det verkar faktiskt ge resultat! :love:

Trött liten Izzy som äntligen fått valla lite i helgen, när vi sen kom in somnade hon med huvudet i Roys matskål. :heart Kan ju aldrig ha varit bekvämt men hon älskar Roys matskål, troligen för att han får gott veterinärfoder så hon brukar bära runt på den också och spenderar mkt tid på att slicka rent den. Imorgon blir hon 7 månader, helt galet vad fort tiden går!
274493857_5172850909431772_3929304213559985359_n.jpg

Nu när Freja är unghund och svinjobbig skulle jag hellre ha en liten valp 😂 jag har varit livrädd i flera veckor att vi ska halka och dö när hon drar runt haha!

Nu när Freja är unghund och svinjobbig skulle jag hellre ha en liten valp 😂 jag har varit livrädd i flera veckor att vi ska halka och dö när hon drar runt haha!
Det kanske bara är så att det är den här j-a isen vi ska slippa framöver??

Nu har vi i varje fall fått lite snö över isen, så det går lite bättre att gå :)

Men alltså, igår var det en man som gick upp med sina skridskor i pulkabacken och åkte ner! Helt jäkla galen 😱😱

Det kanske bara är så att det är den här j-a isen vi ska slippa framöver??

Nu har vi i varje fall fått lite snö över isen, så det går lite bättre att gå :)

Men alltså, igår var det en man som gick upp med sina skridskor i pulkabacken och åkte ner! Helt jäkla galen 😱😱
Haha, wow! Här trodde jag att vår valp hade typ sämst självbevarelsedrift av allt levande men den här mannen verkar ju vara snäppet värre 😆. Ledsen för lite OT men kunde liksom inte lämna det okommenterat.

Lille Peb är fortfarande lös i magen och äter dåligt. Vi gjorde som veterinären sa och avmaskade, köpte Gastro Intestinal och Fortiflora.
Gastro intestinal vägrar hon äta, både torrfoder och burk. Inte ens matglada ILY vill äta det torrfodret.
Jag kan lura och leka i Peb mat. Men med husse äter hon knappt alls.
Imorgon har vi tid hos veterinären. Jag ringde runt i hela Södermanland och halva Stockholm för att få en snabb tid. Måste upp kl 05 för att hinna till vet. Men det gör man ju så klart för sin lille kompis! Hoppas de kan laga henne! ❤️
Hoppas bara inte stormen gör så vi inte kan åka. 😬
96A3D994-362C-4E80-BB26-54950159EEC6.webp

Ingen är gladare än ILY över snö och t.o.m. snöstormen. 😂
Snö och mat är livet! Och snö kan funka som mat dessutom.. Tungan är fasen mer ute än i munnen när hon slickar i sig snöflingor och snö. Ska hyra ut henne som snöröjare tror jag. 10 min och 1 mil av vägen är snöfri typ. 💃
Sambon hade funderat över ”har-spåren i snön”. Det är ILYs skuttspår IOM att det är så kul att man måste hoppa jämfota fram. 😂😍
37F0CE24-C3C1-419C-9A31-695C9806FA88.webp

Det där kändes faktiskt väldigt skönt att höra! Tror ibland att jag är ensam om att ha en fullständigt oregerlig slyngel i kopplet :rofl: (men ibland, typ senaste veckan, har han faktiskt klarat av hela promenader på ett fullständigt civiliserat sätt, så någon sorts hopp finns det nog ändå...)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 013
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 345
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 704
Hundavel & Ras Detta gör mig så himla glad att läsa! Det går framåt, även om många på sociala medier inom berörda raser inte jublar, tror detta kan bli...
30 31 32
Svar
620
· Visningar
28 500
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Annonsera mera hundar 2