Vi har börjat unghundskurs nr 2, och det går så dåligt!
Vet inte hur jag tänkte som anmälde mig till detta? Innan har vi tränat i hall med en annan tränare och då har det varit tydliga order om att träna ett par minuter och sedan vila en stund, och sen på det igen. Det funkar bra. Men jag ville väldigt gärna prova att också träna för den här andra tränaren som jag hört så gott om. Hon har ingen hall i vår stad. Så nu går vi kurs utomhus kvällstid
Det är kallt, mörkt, blött (jag har en labbe som inte gillar att bli blöt om tassarna!) och hundarna kommer hela tiden för nära varandra och tappar fokus på husse/matte för att i stället hoppa mot varandra. Plus att vi aldrig pausar, alltså på riktigt sätter/lägger hunden på en dyna och får den att slappna av en stund. Jag har ju anmält mig till kurs för att komma vidare i träningen och trappa upp svårigheten, och störningar måste vi lära oss hantera, men allt blev så himla svårt nu och ingenting funkar. Mitt instagramflöde svämmar över med lydiga hundar och jag känner mig så usel. L är bara valp fortfarande, 5 månader, men vi har kommit alldeles för långt för att gå valpkurs igen och tänkte att då måste väl unghundskurs vara nästa steg