Valp 2021 - del 2

Lite träning idag. Hans glädje lyser verkligen igenom. <3
1.webp

Jag tror vi har hittat vår grej, slyngeln och jag! Löpträning kombinerat med stigfinnar-promenader i skogen! 🤣 Uppenbarligen tycker han att jag går för långsamt, mitt löpträningstempo är tydligen mer lagom, då kan han springa fint bredvid utan att dra. Väldigt skönt, faktiskt värt både andfåddheten och mjölksyran! Efter typ 4-5 km skulle vi försöka hitta en väg genom skogen hem, men hamnade i ett skogbevuxet träsk, så fick ge upp och vända hemåt igen, så det blev en ganska lång tur på närmare två timmar. Behagligt trött slyngel resten av dagen och faktiskt rätt lugn idag med! :D

Åh, är så ledsen.. Var med om en ordentlig cykelolycka i torsdags och slog ut några tänder och fick en lätt hjärnskakning.. Jag är tacksam över att det inte blev värre men med min vanliga tur skulle det komma precis innan helgen när jag hade fullt med hundaktiviteter inbokat.. :cautious: Så det blev ingen kurs i lördags och ingen spårträning med den lokala rasklubbsavdelningen i söndags.. :down: Jag som hade sett fram emot det så himla mycket.. Men som sagt, det kunde varit värre och Tistla har varit så duktig under dessa dagar med lite mindre aktivitet. Hon började hitta på rätt mycket hyss igår så vi började träna lite NW vilket gick super! :heart
20220305_112958.webp

Åh, är så ledsen.. Var med om en ordentlig cykelolycka i torsdags och slog ut några tänder och fick en lätt hjärnskakning.. Jag är tacksam över att det inte blev värre men med min vanliga tur skulle det komma precis innan helgen när jag hade fullt med hundaktiviteter inbokat.. :cautious: Så det blev ingen kurs i lördags och ingen spårträning med den lokala rasklubbsavdelningen i söndags.. :down: Jag som hade sett fram emot det så himla mycket.. Men som sagt, det kunde varit värre och Tistla har varit så duktig under dessa dagar med lite mindre aktivitet. Hon började hitta på rätt mycket hyss igår så vi började träna lite NW vilket gick super! :heart Visa bifogad fil 87031
Men gud så hemskt! Hopps det är bättre med dig ❤️

Tilda har inte riktigt fattat tjusningen med pinnar, hon kan tugga på någon flisa hon hittar i vedkorgen, och ute är det JÄTTEKUL att leka/bära med sig en kotte/sten/kvist med barr eller så, men ännu inga pinnar 😂
Däremot att äta STEN är ju mums 😑

Vi har anmält oss till MH i april! :D Jag har aldrig gjort någon MH så det känns lite nervöst.

För övrigt har Freja varit en riktig stjärna de senaste dagarna. Mycket beror nog på att vi faktiskt varit ute och tränat och tränat och tränat. När vi bytte tränare och fick hjälp av uppfödarna med träning så har saker verkligen klickat! Vi lägger spår flera dagar i veckan nu, åker på gruppträningar och kör lydnad. Älskar våren, man får så mycket pepp!

Vi träffade också syrran i helgen. De är väldigt olika till utseende men lika på sånna där småsaker i beteendet. Typ sätter att plocka upp leksaker, hoppa hinder, hälsa på människor etc.

7776A456-72B7-4AF2-ACFE-5AA8C3D877E9.webp

I tisdags var vi på vardagslydnad med tre andra hundar. Det gick så jäkla bra. Igår var vi på hundmötesträning med kanske 7 andra schäfrar och det gick också helt fantastiskt. I helgen planerar jag ska vi lägga massa spår och så vardagslydnad på söndag igen :D Träning är kul!

Nu har vi äntligen behandlat klart hundarna hoppas vi. Ska skicka in nya prover på måndag.
Peb har ätit bättre och börjat lägga på sig.
Men hennes mage blev sämre av medicinen. Så än är hon inte bra. Sambon hämtade idag upp ännu ngt specialfoder som veterinären tyckte vi skulle prova.
Hoppas, hoppas hon kan få bli bra nu lillgumman! ❤️
Vore himla synd om henne om vi måste behandla igen!
Gull-Peb! 😍
7EE407E7-5F29-4348-A11B-9138D3642E0B.webp

Clownernas clown ILY mår kanon och älskar att hon fått äta resterna eller ratade delikatesser Peb inte velat ha. Hon tycker också att mag-medlet är guds gåva till hennes smaklökar. Medicinen är inte så dum den heller. 🙄🤷‍♀️
Hon är en sån himla glädjespridare och så kärleksfull och gosig.
”Vill du ha mat?”
Svar nedan:
E1BD6D9D-4872-4B94-8A7A-11959BE331F2.webp

Nu har vi äntligen behandlat klart hundarna hoppas vi. Ska skicka in nya prover på måndag.
Peb har ätit bättre och börjat lägga på sig.
Men hennes mage blev sämre av medicinen. Så än är hon inte bra. Sambon hämtade idag upp ännu ngt specialfoder som veterinären tyckte vi skulle prova.
Hoppas, hoppas hon kan få bli bra nu lillgumman! ❤️
Vore himla synd om henne om vi måste behandla igen!
Gull-Peb! 😍
Visa bifogad fil 87143
Pappis-blicken :love:

Igår blev Griseo 8 månader - han "firade" dagen med att ge sig på husses sko, dra ut innersulan och äta upp den och sen även tugga lite på själva skon samt tugga sönder kontakten och halva sladden till vägglampan i hallen... ren tur att kontakten satt i ett uttag som är dåligt och ska bytas; kontakten åkte förmodligen ur uttaget direkt han rörde sladden.

Han har varit superduktig och inte tuggat på nästan något tidigare, så det här kom lite oväntat. Men jag antar att vi ska se det som att han börjar bli en "normal hund" - de första månaderna hos oss vågade han ju inte göra så himla mycket - han drog inte i kopplet, han hoppade inte på oss, han tuggade inte på något - och jag tror det var för att han var tagen av flytten, han är en mjuk och försiktig kille på många sätt. Nu har han blivit mycket mer trygg, är inte längre rädd för människor och är överlag ganska vild och galen så det går helt klart framåt.

Härom dagen var i ute i skogen och på vägen hem stannade vi i byn för en snabb sväng inom affären. Jag var kvar i bilen med hundarna och passade på att ta ut Griseo en liten stund på parkeringen, bara precis runt bilen. Han tyckte det hela var lite jobbigt (dock inte värre än att han fortfarande tog emot godis) men sen kom ju plötsligt husse gående, det var kul!

Med den här grabben är det mycket en fråga om att låta honom växa till sig i sin egen takt, inte stressa fram saker. Vi ska nu sakta börja introducera honom till lite jobbigare miljöer, men jag tänker inte ha bråttom, han ska få gott om tid på sig.

Så här ser han ut nu (inte lätt att själv ställa upp en hund och fota så han står rätt uselt):

275659080_10158786992399537_6057548575169888988_n.jpg

275623288_10158786992744537_6614311319110266869_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 011
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 345
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 696
Hundavel & Ras Detta gör mig så himla glad att läsa! Det går framåt, även om många på sociala medier inom berörda raser inte jublar, tror detta kan bli...
30 31 32
Svar
620
· Visningar
28 497
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ytlighet i ett förhållande.
  • Sytråden del 4
  • Linser