Ah, okej, det låter ju rimligt! Tack för svar!
Allt är styrt med jakttider beroende på vilket vilt det gäller och vart i landet man bor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, okej, det låter ju rimligt! Tack för svar!
Ja, jo, det vet jag ju att det är gällande "riktig" jakt, var bara osäker på hur det funkar med injagningen och vad det är för regler för den. Men det är ju logiskt att det är samma tider som det är tillåtet!Allt är styrt med jakttider beroende på vilket vilt det gäller och vart i landet man bor
Vi har ett litet set med två stolar och bord vid huvudingången. Bordet är vår ”avväpningsplats” där vi lägger Pebs diverse Gollum-samlade föremål hon tänker sig är fullt lämpliga att ta in, finstrimla/äta. Sen tömmer vi det då och då.Här förbereds det tydligen inför valborg... Visa bifogad fil 87723
Härligt att höraÄntligen har vi fått provsvar som säger att flickorna är fria från Giardian. Hoppas nu vi fått väck orsaken till varför de, eller iaf Peb, drabbats och det inte kommer tillbaks!
Peb äter och äter och lägger på sig fort. Skönt!
Hon är fortf lite dålig i magen ibland. Men det är inte mycket och inte jämt. Vet sa att det tar ett tag innan magen stabiliserat sig helt.
Hon verkar iaf må bra nu och är sitt vanliga extremt energiska jag. Hon är för kul den där galningen!
Skönt dock att ILY hittat mer självförtroende i deras relation nu när Peb varit lite sänkt. Något bra kom det av det hela. För även om Peb nu är sitt vanliga jag som bara försöker köra över så backar inte ILY på samma vis.
Det roligaste hon lärt sig nu är att från sidan blixtsnabbt stoppa huvudet under Pebs mage och lyfta upp henne och gå när Peb försöker blocka och trakassera.
ILY fortsätter vara så himla tokrolig och udda. Helt underbar!
Visa bifogad fil 87893
Tack! Vi är så lättade!Härligt att höra
Det är så hemskt när dom är sjuka eller skadadeTack! Vi är så lättade!
Iom att hon åt så dåligt och allt bara gick rätt igenom kändes det som blev man ju rätt orolig. Hon är ju en växande individ som måste få i sig näring till att bli frisk och sund. Lill-kämpen!
I och med att hon är snart 6 månader kanske du kan kolla på unghundskurs? Har för mig att de är från 6 eller 7 månader.Den här fröken är också snart 6 månader gammal! Har inte vägt henne på några veckor men tippar på ca 20 kg.
I helgen träffade vi återigen syrrans cocker och det gick väl som väntat. Vi möttes med stort avstånd för att sedan "gå ihop oss" och det blev skällfest från Vegas håll, verkar vara osäkerhet som sedan övergår till förväntan. Cockern gillar inte när andra hundar är för stojiga så de fick lugna ner sig med att nosa upp sina luncher i gräset innan vi gick in. Senare gick vi en promenad ihop utan att de fick interagera med varandra, det blev en bra erfarenhet för Vega som faktiskt skötte det hyfsat snyggt.
Det börjar kännas som att vi tränat upp rätt förutsättningar för att lyckas hänga på sidan av appellplanen när det tränas utan att hon stressar upp sig. Hon har i nästan slutat reagera på skällande hundar, börjar inse att främmande människor bryr vi oss inte om och klarar hundmöten på kortare avstånd. Skulle hon reagera så är det bara bra att hon kan få tid att avreagera utan att det hon reagerar på försvinner. Plus att jag har lärt mig att behålla lugnet även när hon beter sig som ett as
Har tittat efter valpkurser med kriteriet att den måste gå utomhus och på eftermiddag/kväll och att det inte ska vara tal om något "valpsläpp" under kurstid, men varenda en är full. Bara att vänta snällt I guess och vara på hugget när de släpps.
Kommande veckorna är det mycket som händer! Jag har köpt en ny bil för att fröken bestämde sig för att växa ur den gamla, hämtar den på fredag Ska vara åhörare på hundmöteskurs, funktionär på brukstävling, vara med på skyddsträning och delta på spårläger med Vega.
Visa bifogad fil 88150
Håller utkik där också, varierar lite vilka åldrar som gäller. På min klubb är valpkurser upp till 8 månader men har sett de som kör upp till 6 också. Får se vad som blir av det helt enkelt, jag har träningskompisar så jag kan träna med andra ändå men oftast lär man sig ju ändå något litet av en bra kurs. Något dyker säkert upp så småningom!I och med att hon är snart 6 månader kanske du kan kolla på unghundskurs? Har för mig att de är från 6 eller 7 månader.
Jag avstod budföringen i appellen, det gick bra ändå Bara kör!Jag har varit så dum att säga till min kompis "anmäler du dig till appellen så gör jag det". Nu anmälde sig kompisen och nu står jag här och ska tävla om 1 månad. Har ingen budföring, ett halvdant framförgående och markera pinnar i spåret existerar inte.