Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är välkommen att komma o hälsa på så får du se hans päls, vad han äter och hur han är mentalt Han är inte felfri men det är ingen. Han är så pass bra att jag kommer spara minst en valp efter honom, det borde säga en del.Okej! Jag mindes bara att du pratade om att han var var orange och var ful i pälsen från huvudet till svansen samt fick finnar där han tappade päls och blev orange där finnarna var och att du behövde ge veterinärfoder och att han typ är skotträdd och har dåligt psyke.
Vet att du vill ha en dobbis, du vägrar bara erkänna det..Jag planerar för en valp till hösten/vintern nästa år. Ras känns lite oklart, jag bestämde mig för Aussie, men är inte alls lika säker längre på grund av olika anledningar.
Det finns dock en intressant kombination med Australian Shepherds som är planerad till årskiftet 2017/2018. Jag hörde av mig för att anmäla intresse och fick svar att jag var intressant som valpköpare och att jag skulle få ett senare svar med mer ingående info senare, så vi får se om det blir något med den kullen!
Annars har jag inte sett något intressant när det gäller Aussies, men jag antar att det är tidigt att kika nu. Om det inte blir Aussie så har jag just nu svårt att välja ras. Kanske får starta en rasväljartråd här på buke.
Du är välkommen att komma o hälsa på så får du se hans päls, vad han äter och hur han är mentalt Han är inte felfri men det är ingen. Han är så pass bra att jag kommer spara minst en valp efter honom, det borde säga en del.
Vet att du vill ha en dobbis, du vägrar bara erkänna det..
(Nej men skulle det vara intressant så har jag tips iaf!)
Står jag ut med det så gör du det också. Annars kan vi mysa ihop i var sin tvångströjaJa, det lutar åt det. Sex hundar är ju lagom, eller hur?
Mina är små och osynliga i jämförelse med era, dessutom majoritet förarveka, utarbetade hanhundar. Kommer vara som rena relaxenStår jag ut med det så gör du det också. Annars kan vi mysa ihop i var sin tvångströja
Jag tycker inte de fäller så det stör iaf. Ligger inte drivor efter dem Liksom, men det är ju inte heller sånna hundar som bara fäller 2 ggr om året.Dom har ju ingen päls! Och är stora. (Ja jag vet att dom inte är större än Rollo, men Rollo är stor!) Fäller dom som en Dalmatiner? Året om? För det är ju ett helvete.
Jag tycker inte de fäller så det stör iaf. Ligger inte drivor efter dem Liksom, men det är ju inte heller sånna hundar som bara fäller 2 ggr om året.
De är inte heller så frusna av sig som vissa andra korthår. Ammo är lika glad oavsett väder så länge han inte måste vara stillatt för länge.
Du får tävla patrull men inte köra upp hunden till tjänstehund om jag inte missförstått det.Kanske märks mindre när det är svart! Frusenheten spelar inte så stor roll, jag är van att klä på Rollo.
Men det är också det faktum att man inte får göra patrullen med Dobbis pga pälsen, om det nu är så att jag blir sugen på att köra samma med nästa hund. (Om Tonto kommer in på utbildningen igen och håller sig skadefri samt klarar utbildningen och blir certad.)
Du får tävla patrull men inte köra upp hunden till tjänstehund om jag inte missförstått det.
Det är dock en nackdel ja och jag tycker det är trista regler.
Men han är väl inte skotträdd?Du är välkommen att komma o hälsa på så får du se hans päls, vad han äter och hur han är mentalt Han är inte felfri men det är ingen. Han är så pass bra att jag kommer spara minst en valp efter honom, det borde säga en del.
Säkerligen, men jag har pratat med lite folk som sysslar med patrullhundar som ändå tycker det är dumt. Jag vill inte köra upp Ammo som tjänstehund oavsett så mig kvittar det eg.Det är nog mest för hundarnas skull, då dom inte ska behöva frysa när dom ligger i bas.
Nyfiken på vilka hundar det ärJag vet inte om jag vågar skriva i den här tråden för då kanske jag jinxar alltihopa.
Men jag hoppas på att bli med schäfervalp i början av året (tiken är parad förra helgen).
Båda föräldrarna är IPO2, tiken har är dessutom patrullhund, SEUCH och en del andra små titlar. Pappan gjorde ett mycket bra modprov på tyska segrarutställningen för någon månad sedan.
Mamman känner jag väl och jag har sett alla hennes tidigare avkommor och tyckt väldigt mycket om dem. Hon har dessutom samma mamma som min nuvarande tik så jag vill verkligen ha en valp från henne.
Uppfödarna vill gärna att jag tar en på foder men hon har inte fått jättemånga valpar i tidigare kullar och kön på valp ur kombinationen är lång. Håll tummarna för att det blir en stjärna till mig!
Jag har kontaktat en uppfödare som har planer på valpar till nästa vår. Blir så himla nervös när jag ska prata med uppfödare, är det bara jag? Känns som att de kommer tycka jag är liten och omogen och att det är löjligt att jag ens frågar, jag som har en hund som bara är 19 månader
Men samtidigt har ju två av Tinjas syskons ägare skaffat valp och de lyckades ju, men de är ju äldre än mig och har hållit på längre. Jag ska ju ändå fylla 25 nästa år, jag går utbildning till hundinstruktör, mitt största intresse är hundar och hundträning, jag har varit ute och tävlat.. Usch, känns inte som att det duger?
Luuuuugn.Jag har kontaktat en uppfödare som har planer på valpar till nästa vår. Blir så himla nervös när jag ska prata med uppfödare, är det bara jag? Känns som att de kommer tycka jag är liten och omogen och att det är löjligt att jag ens frågar, jag som har en hund som bara är 19 månader
Men samtidigt har ju två av Tinjas syskons ägare skaffat valp och de lyckades ju, men de är ju äldre än mig och har hållit på längre. Jag ska ju ändå fylla 25 nästa år, jag går utbildning till hundinstruktör, mitt största intresse är hundar och hundträning, jag har varit ute och tävlat.. Usch, känns inte som att det duger?
Men han är väl inte skotträdd?