Status
Stängd för vidare inlägg.
Aussie - för mycket päls! Nej, men vad jag förstått av kunnigt folk här så finns det en hel del skärpa och reservation hos Aussien. Om duktiga förare här överväger annan ras för nästa hund för att de inte hittar någon bra kull, så tror jag inte chansen är så stor att jag gör det.
För mycket päls??:eek::eek:
15940998_10207600961930188_2286919909173749030_n.jpg

:angel::D

Men ja, det avlas på lite vad som helst inom aussie. EP, ofunktionell päls, skygghet, obalanserad skärpa, dåligt driv, liten leklust..

Sen är det lång kö på de lovande kullarna som faktiskt planeras, för att det är så pass få. Men en rätt avlad, bra aussie är en jäkligt häftig hund :love:

Det går segt. Hon har kraftiga värkar när hon väl får en värk men de kommer oregelbundet och hon vill helst vila och sova bort det jobbiga. Krystar när man springer runt med henne men hon vill helst inte gå.
Blir väl en bilresa snart och kommer det ingen i bilen åker vi mot jobbet...suck.

Det går segt. Hon har kraftiga värkar när hon väl får en värk men de kommer oregelbundet och hon vill helst vila och sova bort det jobbiga. Krystar när man springer runt med henne men hon vill helst inte gå.
Blir väl en bilresa snart och kommer det ingen i bilen åker vi mot jobbet...suck.
Mina har inget val när det kommer till springa,så länge jag orkar eller tills valpen kommer,gärna iklädd morgonrock,handuk i högsta hugg och pannlampa .
Hoppas ni slipper åka till jobbet, heja Dahlia! Go girl! Och heja matte,ge inte upp!

Mina har inget val när det kommer till springa,så länge jag orkar eller tills valpen kommer,gärna iklädd morgonrock,handuk i högsta hugg och pannlampa .
Hoppas ni slipper åka till jobbet, heja Dahlia! Go girl! Och heja matte,ge inte upp!

Är på jobbet. Har fått plocka ut en tikvalp och en hanvalp efter mycket om och men. Hon har väldigt bra värkar men de är oregelbundna och det tar så himla lång tid. De två valaprna kom åt rätt håll och var normalstora och pigga. Så hon har någon primär värksvaghet eftersom hon var likadan senaste kullen. Hon kommer inte få någon mer kull efter detta pga det. Får hennes avkommor också så får man väl slopa hela linjen - vilket vore sjukt tråkigt med tanke på hur speciell linjen är i arbetsvilja och mentalitet.
Nu krystar hon relativt regelbundet så förhoppningsvis kommer den sista ut nu också men lär väl få dra ut den med. Usch alltså.
Hon får dropp men behöver varken kalk eller värkstimulerande hittills.

Är på jobbet. Har fått plocka ut en tikvalp och en hanvalp efter mycket om och men. Hon har väldigt bra värkar men de är oregelbundna och det tar så himla lång tid. De två valaprna kom åt rätt håll och var normalstora och pigga. Så hon har någon primär värksvaghet eftersom hon var likadan senaste kullen. Hon kommer inte få någon mer kull efter detta pga det. Får hennes avkommor också så får man väl slopa hela linjen - vilket vore sjukt tråkigt med tanke på hur speciell linjen är i arbetsvilja och mentalitet.
Nu krystar hon relativt regelbundet så förhoppningsvis kommer den sista ut nu också men lär väl få dra ut den med. Usch alltså.
Tråkigt, men det viktiga nu är att de två har kommit ut utan att tiken behövt snittas o att de mår bra. Nu väntar vi spänt på nummer tre!

Äsch då! Men huvudsaken att dom kommer ut utan att behöva ta fram kniven.
Har du tjuvkikat så du vet att det bara är 3? Fuskis :p

Äsch då! Men huvudsaken att dom kommer ut utan att behöva ta fram kniven.
Har du tjuvkikat så du vet att det bara är 3? Fuskis :p

Alla ute och mår bra! Eller Dahlia är helt slut men valparna är superpigga. Det var exakt samma visa med den sista, matte fick hjälpa till att plocka ut den men kniven slapp vi allihopa!
Hon blöder dock lite från vulva, kan ha varit jag som dragit lite för mycket men förhoppningvis läker det av. Nu ligger jag här på jobbet och ska försöka sova då jag börjar kl 8 imorgon och Dahlia plus valparna har åkt hem med uppfödaren.
2+1 blev det, precis som önskat. Om tiken nu hamnar hos den vi båda hoppas på så kommer alla tre komma till ägare som tänker tävla och har erfarenhet av det sedan tidigare.

Alla ute och mår bra! Eller Dahlia är helt slut men valparna är superpigga. Det var exakt samma visa med den sista, matte fick hjälpa till att plocka ut den men kniven slapp vi allihopa!
Hon blöder dock lite från vulva, kan ha varit jag som dragit lite för mycket men förhoppningvis läker det av. Nu ligger jag här på jobbet och ska försöka sova då jag börjar kl 8 imorgon och Dahlia plus valparna har åkt hem med uppfödaren.
2+1 blev det, precis som önskat. Om tiken nu hamnar hos den vi båda hoppas på så kommer alla tre komma till ägare som tänker tävla och har erfarenhet av det sedan tidigare.
Grattis "mormor" :banana:

ina_dance5.gif

Dallan verkar ha grädde i tuttarna för alla valaparna har redan ökat ca 20 gram i vikt och det hade inte ens gått 12 timmar sedan valpning vid vägningen.
Dahlia har återhämtat sig och är piggare nu. Blödningen har slutat så nu har hon bara helt normalt avslag.
Känns som en lättnad och jag tycker att det ska bli skönt att få komma hem ikväll och bara sova.

@Milosari Om du vill får du gärna skicka PM om de intressanta Kelpiekullarna du nämnde. Jag har sett mig omkring bland uppfödarna ett tag för jag är på jakt efter en trevlig valp. Är dock ny inom rasen så tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 006
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 160
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 153
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka