Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hämtar hem min valp på fredag :D Min hane som är pappa till valpen. Min kompis väntar en superfin kull arbetande aussie i till sommaren så jag var lite sugen men man kan ju inte samla <3
16427699_10209522505793201_4778174597341119415_n1_zps0g2x0amq.jpg

Nu har till och med jag slutat att hoppas på en liten "surprisvalp". Tiken har ju inte haft många tecken alls men hoppet är trots allt det sista som överger en...
Nu är det bara ytterligare en låååång väntan tills hon löper nästa gång i maj-juni någon gång, så det får bli en höstvalp. Det innebär tyvärr lite mer krångel med att lösa de 4 första månaderna av valpens liv hos oss eftersom att min syster som jag och min sambo hade tänkt att ta hjälp av kommer att ha flyttat till Finland..
Känner mig väldigt nedstämd just nu men det löser sig nog. Haft 3,5 år utan hund nu så jag ska väl kunna klara lite till.

Nu har till och med jag slutat att hoppas på en liten "surprisvalp". Tiken har ju inte haft många tecken alls men hoppet är trots allt det sista som överger en...
Nu är det bara ytterligare en låååång väntan tills hon löper nästa gång i maj-juni någon gång, så det får bli en höstvalp. Det innebär tyvärr lite mer krångel med att lösa de 4 första månaderna av valpens liv hos oss eftersom att min syster som jag och min sambo hade tänkt att ta hjälp av kommer att ha flyttat till Finland..
Känner mig väldigt nedstämd just nu men det löser sig nog. Haft 3,5 år utan hund nu så jag ska väl kunna klara lite till.
:(:heart

Det råkar inte finnas någon mer kombination som ni är intresserade av som ligger närmare i tiden? Jag tänker att om ni helst vill ha valp så snart som möjligt så kanske man även kan kolla lite på andra alternativ också om det finns någon som kommer ha valpar före.

Det råkar inte finnas någon mer kombination som ni är intresserade av som ligger närmare i tiden? Jag tänker att om ni helst vill ha valp så snart som möjligt så kanske man även kan kolla lite på andra alternativ också om det finns någon som kommer ha valpar före.
Jag och min sambo är fortfarande lite för nedstämda för att kunna tänka riktigt klart men jag har absolut snuddar vid tanken. Det verkar som att flera intressanta tikar ska paras i år (t.ex. @Wenniz kooiker Fennas uppfödare ska ha kullar) men det verkar som att de flesta kommer paras i april eller senare och då kan vi lika gärna vänta en månad till på tiken och uppfödaren som vi känner känns det som. Men vi ska landa lite i besvikelsen och fundera vidare.

Jag och sambon har äntligen lyckats enas om ras på nästa valp. Det blir schäfer (har haft schäfrar sedan tidigare). Pratade med tänkt uppfödare i söndags och tiken är parad. Vi avvaktar nu ultraljudet och det är bara att hoppas att tiken är dräktig. Valpleveransen blir i sådant fall början av juni :love:.

Pluppar det ut en lämplig valp som passar oss så kommer den tänkta valpen ha en känd pappa. Polishunden Uno :D

/Lizzie

Jag och sambon har äntligen lyckats enas om ras på nästa valp. Det blir schäfer (har haft schäfrar sedan tidigare). Pratade med tänkt uppfödare i söndags och tiken är parad. Vi avvaktar nu ultraljudet och det är bara att hoppas att tiken är dräktig. Valpleveransen blir i sådant fall början av juni :love:.

Pluppar det ut en lämplig valp som passar oss så kommer den tänkta valpen ha en känd pappa. Polishunden Uno :D

/Lizzie

Nyfiken på stammen :)

Knapplånar mig själv.

Hissen gick upp snabbt (för en gångs skull) @lizzie , jag känner ju en farbror till din kommande puppis :)
En kullbror till Uno, dock såldes han nyss.

Den parade tiken heter Heratorpets Anschi och pappan har du koll på ;) Krokasmedens Uno.

Om inte parningen tog sig så har uppfödaren en annan tik som ska paras nästa vecka, men då med en annan hane från Krokasmedens, mer vet jag inte i dagsläget. Båda kullarna ska i sådant fall vara leveransklara till sommaren - vilket är enda alternativet för mig och min sambo att kunna ta emot en valp. Så det är bara att hålla tummarna att det pluppar ut en lämplig tikvalp :D.

/Lizzie

Den parade tiken heter Heratorpets Anschi och pappan har du koll på ;) Krokasmedens Uno.

Om inte parningen tog sig så har uppfödaren en annan tik som ska paras nästa vecka, men då med en annan hane från Krokasmedens, mer vet jag inte i dagsläget. Båda kullarna ska i sådant fall vara leveransklara till sommaren - vilket är enda alternativet för mig och min sambo att kunna ta emot en valp. Så det är bara att hålla tummarna att det pluppar ut en lämplig tikvalp :D.

/Lizzie

Såg att tiken hade Degns Urban bakom sig. Han är far till våran Mamma Mu. Han var en härlig och otroligt arbetshungrig hund, mycket dådkraft. Han var omtyckt inom tjänsteaveln :)

Såg att tiken hade Degns Urban bakom sig. Han är far till våran Mamma Mu. Han var en härlig och otroligt arbetshungrig hund, mycket dådkraft. Han var omtyckt inom tjänsteaveln :)

Det är så himla spännande - förstår inte hur jag ska överleva innan valparna ens är födda :D

Vi ska göra ett besök hos uppfödaren och hälsa på mormor till de blivande valparna. Tiken är inte på plats hos uppfödaren ännu, men henne får vi träffa längre fram.

/Lizzie

/Lizzie
Åh tusan hahaha. Jag är kompis med ägaren till Anschie :D Visste inte ens hon skulle paras mer, men då misstänker jag att uppfödaren lånar in henne :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 006
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 176
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 153
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka