Skrev ju här när jag hämtat hem min boxervalp att hon verkade himla tuff som inte backade när vår äldre tik säger ifrån utan istället flyger på den äldre.
Vi avvaktade lite och lät vår äldre tik få lov att säga ifrån och när de bråkade var det inte på allvar utan de lät mest.
Men nu har valpen blivit riktigt kaxig!
Igår skulle de få ett varsit ben, jag hade den äldre tiken franför mig och valpen bakom mig. Gav den äldre sitt ben först och innan jag hinner reagera rusar valpen fram och kastar sig över gamlingen
Det var första gången de slogs på allvar... Fick tag på valpen och drog henne därifrån.
Den gamla tiken blev riktigt ledsen, ville inte röra sitt ben mer och la sig vid mina fötter och låg där resten av kvällen
Hon har varit ganska tuff av sig mot andra tikar förr men känner väl kanske att hon är för gammal, 13 år, för att stå upp mot denna lilla huligan!
Nu på morgonen skulle de få sin frukost, den får de i varsin ände av köket men såfort den gamla skulle gå in i köket hoppade valpen på henne!
Fick sära på dom igen och nu ser jag hur valpen vallar runt den gamla i vardagsrummet.
Några förslag på hur vi ska tackla detta?
Jag vill göra klart för valpen att såhär får man ta mig tusan inte bete sig
Tycker synd om min gamla tik...
Är hon inte
lite väl ung för att hålla på såhär?
Blir 5 månader strax.
Vi hade en unghund som betedde sig riktigt illa mot den andra hunden men hon hade ju kommit in i tonåren och ville väl klättra i rang, hon var ju äldre än denna lilla kaxiga saken
En liten bild på bråkstakarna.