Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så glad för min lilla Vampyria!
Hon har varit med mig på jobbet hela förra veckan och skött sig exemplariskt (kontor). Kollegorna är mycket imponerade. Hon har även hunnit med att följa med på konferens och bo på hotell.

Igår började vi valpkurs och idag har vi gjort en godisruta och ett kort rakt spår och hon bara gör det. Jobbar lugnt och metodiskt i rutan med näsan begravd i backen. Inte ens störning i form av ett par som skulle beundra valpen fick henne ur balans. Spåret var svårare, då var hon både trött och mätt så nästa gång gör jag en ruta med en korridor ut istället.

Även om hon är galen och jag undrar vad jag har gett mig in i när hon kör sitt kvällsryck i lägenheten och när jag ser alla sår och blåmärken på baksidan av mina lår och knäveck (jävlar vad hon bits :nailbiting: ) så är hon så ENKEL.
Hon var väl värd all väntan och uppfödaren har matchat ihop oss perfekt :love:

Har nu skrivit till uppfödaren jag köat på valp hos sen i somras att jag valt att ta hem en fodertik på prov. Känner en liten klump i magen när jag verkligen känner denna uppfödaren så väl och nu ska jag liksom... säga upp mig:confused:

16700568_10209713823056341_5856549816076695956_o.jpg

Denna sköna böna är äntligen rumsren :banana:
Det kan man väl säga efter en vecka utan olyckor inne :p
Hon sköter sig så himla bra!
Vi kör kontaktövningar för fullt, går jätte bra, och har vår första utställning bokad :nailbiting:
Så glada att det var just henne vi fick :heart

Det funkar förövrigt ganska bra ihop med vår äldre tik nu! Jag sa ifrån ordentligt 2 gånger sen har hon hållit sig på mattan.
De har varit lite spända några gånger men jag har lätt kunnat bryta dom.

16700568_10209713823056341_5856549816076695956_o.jpg

Denna sköna böna är äntligen rumsren :banana:
Det kan man väl säga efter en vecka utan olyckor inne :p
Hon sköter sig så himla bra!
Vi kör kontaktövningar för fullt, går jätte bra, och har vår första utställning bokad :nailbiting:
Så glada att det var just henne vi fick :heart

Det funkar förövrigt ganska bra ihop med vår äldre tik nu! Jag sa ifrån ordentligt 2 gånger sen har hon hållit sig på mattan.
De har varit lite spända några gånger men jag har lätt kunnat bryta dom.

Ljuvlig! :love:

Det ser inte så ljust ut för valp 2017... tiken åkte precis hem igen, troligen missades höglöpet. Hanen ville inte kliva på heller, så jag funderar på om det kanske inte var meningen. Han var upp en sväng på måndag kväll, men ingen svällning och ingen hängning, så det känns högst tveksamt...

Bleh. Dags att leta nytt nu då. Hmm...

Idag var jag och gosade med valparna. :love: Får antagligen veta vilken av valparna som blir min under nästa vecka. Jag har en stark favorit efter idag kan jag säga.

Har dock ångest över namn, fick veta temat idag och hoppas att jag kan komma på något namn som jag fastnar för. Tidigare förslag jag haft har inte känts helt rätt ändå.

Idag åker tiken hem till uppfödaren för parning (fodertik) så nu håller jag tummarna för att allt flyter på som det är tänkt och att det kommer ut en liten hane till mig.:D
Men denna väntan:nailbiting: hur ska man stå ut? Vill ju vet om det blir en till mig nuuuuuu:p

Idag åker tiken hem till uppfödaren för parning (fodertik) så nu håller jag tummarna för att allt flyter på som det är tänkt och att det kommer ut en liten hane till mig.:D
Men denna väntan:nailbiting: hur ska man stå ut? Vill ju vet om det blir en till mig nuuuuuu:p
Blir det från Fennas uppfödare? Är det Teya isåfall du ska ha valp efter? :) jag vill veta aaaaaaalllttttt.

Blir det från Fennas uppfödare? Är det Teya isåfall du ska ha valp efter? :) jag vill veta aaaaaaalllttttt.

Nej, jag har inte fått något svar, och ramlade jag över en kull med Sheltie som jag tror kan bli riktigt bra. Föräldrarna har gjort MH, friröntgade mm, känns som om det kan bli bra hundar. :)

Men någon gång ska jag träffa en kooiker för det värkar vara en väldigt trevlig ras :)

Jag har ju ställt mig på kö för en valp till sommaren, men häromdagen så ringde uppfödaren och frågade om jag var intresserad av att ta hem en valp redan nu.
En 5 månaders valp som några valpköpare vill lämna tillbaka till uppfödaren eftersom valpen inte passade det syfte den var inköpt för... De hade köpt den till en dement släkting i förhoppningen om att släktingen skulle bli bättre av att få en valp i huset... Men detta hade de inte berättat för uppfödaren, i så fall hade hen nog tvekat att sälja till dem. Och nu vill de lämna tillbaka valpen eftersom det inte funkar med den demente släktingen - alltså, hur tänker vissa valpköpare egentligen?!?

Jag känner för så för den lilla valpen, men jag kan inte ta hem en valp nu, det passar inte alls i planeringen, det är ju till sommaren jag ska ha hem en liten tjej! Suck!

De hade köpt den till en dement släkting i förhoppningen om att släktingen skulle bli bättre av att få en valp i huset... Men detta hade de inte berättat för uppfödaren, i så fall hade hen nog tvekat att sälja till dem. Och nu vill de lämna tillbaka valpen eftersom det inte funkar med den demente släktingen - alltså, hur tänker vissa valpköpare egentligen?!?

Herrejösses... :banghead:

Det går trögt för mina valp-planer :(
1:a handstiken har inte löpt än... men hane är nästan bestämd på henne och den vill inte jag ens ha :arghh:
Plan B är fullbokad på tiksidan, om inte det blir tikskräll... O_o

Jag är på ruta 1 :cry:

Det går trögt för mina valp-planer :(
1:a handstiken har inte löpt än... men hane är nästan bestämd på henne och den vill inte jag ens ha :arghh:
Plan B är fullbokad på tiksidan, om inte det blir tikskräll... O_o

Jag är på ruta 1 :cry:
Vad tråkigt! Hoppas valet av hane ändras. Vilken ras?

Hur många Buke-valpar har det blivit hittills? Är @toughcookie den enda som fått hem smått i år? Ja, jo, jag är medveten om att vi bara är inne i mars men fler valpbilder önskas till tråden. :D Om tre veckor kommer jag börja spamma! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 075
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 223
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 171
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka