Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite valpbilder! Pemberwood's Marshall "Helmer" och Barvatorps Gordon "Totte"

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko4_540.jpg

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko3_540.jpg

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko2_540.jpg

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko1_540.jpg

Åh nej Iris har fått för sig att det är skit skoj att jaga bilar :banghead:
Vi bor en bra bit från en grusväg, har en lång alé ner till vägen.
Första gången hade vi varit nere och hämtat posten, hundarna var lösa och påväg tillbaka mot huset när en bil kör förbi på vägen.
Då tvärvänder Iris och springer efter bilen en bra bit innan hon bryter och kommer tillbaka till mig som skriker på henne.
Andra gången var idag när skolbussen lämnar av pojkarna på gårdsplanen och när ena sonen öppnar ytterdörren samtidigt som bussen kör nerför allén så rusar Iris ut och sätter efter... Springer efter den hela vägen ner till grusvägen. Där stannar busschauffören, hoppar ur och börjar leka o kela med henne :crazy:
Så nu vet vi vad vi har att träna på!
Framåt våren och hela sommaren kör det mycket bilar här eftersom det ligger en stor älgpark en bit efter vår gård!
Mardröm att ha henne springandes efter bilar då...
När hon är kopplad visar hon inget intresse alls för bilarna dock.
Hon tycker att det är hur roligt som helst att springa efter saker som rör sig, katterna är ju sååå skojiga!

Åh nej Iris har fått för sig att det är skit skoj att jaga bilar :banghead:
Vi bor en bra bit från en grusväg, har en lång alé ner till vägen.
Första gången hade vi varit nere och hämtat posten, hundarna var lösa och påväg tillbaka mot huset när en bil kör förbi på vägen.
Då tvärvänder Iris och springer efter bilen en bra bit innan hon bryter och kommer tillbaka till mig som skriker på henne.
Andra gången var idag när skolbussen lämnar av pojkarna på gårdsplanen och när ena sonen öppnar ytterdörren samtidigt som bussen kör nerför allén så rusar Iris ut och sätter efter... Springer efter den hela vägen ner till grusvägen. Där stannar busschauffören, hoppar ur och börjar leka o kela med henne :crazy:
Så nu vet vi vad vi har att träna på!
Framåt våren och hela sommaren kör det mycket bilar här eftersom det ligger en stor älgpark en bit efter vår gård!
Mardröm att ha henne springandes efter bilar då...
När hon är kopplad visar hon inget intresse alls för bilarna dock.
Hon tycker att det är hur roligt som helst att springa efter saker som rör sig, katterna är ju sååå skojiga!
Ajdå, inte roligt om de springer efter bilar, hoppas ni får bort det fort! (och att inte fler stannar och belönar hennes jakt :crazy:)

Nöjd kille som fick tag i hästens Magic brush! Tycker inte den borde vara så trevlig att bita i men Tripp höll inte med mig :confused::D
17201444_1400403133343254_7177527019496625507_n.jpg

I övrigt är det en riktigt envis valpis som testar precis allt och när han inte får som han vill tokskäller han gärna för att visa sitt missnöje, både jag och de andra hundarna åker på utskällningar när vi inte lyder hans majestät :D. Samtidigt är han hur rolig som helst och kommer nog bli en riktigt bra vallhund känns det som för han verkar väldigt klok och eftertänksam, gäller bara att få honom med sig :angel::D

Han är totalt orädd för fåren och om jag inte hindar honom springer han glatt in till fåren för att hälsa, skönt nog har han inte tänt på dem än så han vallar iaf inte, han ska ju bara pussas lite :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 075
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 225
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 171
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka