Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lagt mina valpplaner åt sidan, tyckte inte det kändes rätt efter att familjen har varit med om lite för många förluster på så pass kort tid, så jag kände bara att det är skönt då mellan sorgen att bara lägga fokus på dom två trollen som redan finns hemma.
Kenneln välkomnade mig i alla fall tillbaka när valp blir aktuellt för mig igen. :up:
Så nu är det valpförbud här hemma i minst 2 år har jag bestämt, men man kan ju gosa och kika på alla andras valpar istället vilket funkar det med. :love:

Inte lätt. Jag har flera raser jag kan tänka mig, men det är svårt att hitta hundar! :nailbiting:
Visste att det skulle vara svårt. Men inte SÅHÄR svårt! :down: Dessutom har Alpinas syskon börjat röntgas nu och det ser inte ljust ut. :cry: Så vi vill verkligen ha en så frisk hund som möjligt den här gången.

Vilka raser är ni inne på nu? :D

Visste att det skulle vara svårt. Men inte SÅHÄR svårt! :down: Dessutom har Alpinas syskon börjat röntgas nu och det ser inte ljust ut. :cry: Så vi vill verkligen ha en så frisk hund som möjligt den här gången.

Vilka raser är ni inne på nu? :D

Fy vad tråkigt. Visst hade Alpina också rätt tråkiga höfter? :/

Aussie, Border Collie (ser ut som om vi kan ha får i framtiden, vägrar ha BC utan att kunna valla), Malle och kanske, kanske Schäfer.

Fy vad tråkigt. Visst hade Alpina också rätt tråkiga höfter? :/

Aussie, Border Collie (ser ut som om vi kan ha får i framtiden, vägrar ha BC utan att kunna valla), Malle och kanske, kanske Schäfer.
Vi är rädda för det.. men hon har ju även haft en muskelskada och det är ju den vi har rehabat nu så den är så gott som bra. Hoppas att det har hjälpt höfterna lite att vi kom igång med rehaben såpass tidigt ändå! :nailbiting:

Spännande! Men jag hoppas ju att ni hittar en till Aussie (fluffboll)! :D Men kan ni ha får så är det ju ett måste att ha en BC! :love:

Vi är rädda för det.. men hon har ju även haft en muskelskada och det är ju den vi har rehabat nu så den är så gott som bra. Hoppas att det har hjälpt höfterna lite att vi kom igång med rehaben såpass tidigt ändå! :nailbiting:

Spännande! Men jag hoppas ju att ni hittar en till Aussie (fluffboll)! :D Men kan ni ha får så är det ju ett måste att ha en BC! :love:

Jag får hålla tummarna!

Blir ingen utställningsavlad fluffboll och så vill vi ju ha en tik om det blir en Aussie. :laugh: Så dom brukar knappt ha någon päls ;) (Beroende på vad man jämför med såklart :p )

Men ja, troligtvis så kommer vi att skaffa får i framtiden, det låter som om det är helt möjligt i alla fall. :love:

Jag får hålla tummarna!

Blir ingen utställningsavlad fluffboll och så vill vi ju ha en tik om det blir en Aussie. :laugh: Så dom brukar knappt ha någon päls ;) (Beroende på vad man jämför med såklart :p )

Men ja, troligtvis så kommer vi att skaffa får i framtiden, det låter som om det är helt möjligt i alla fall. :love:
Äsch! Jag gillar ju utställningsavlade fluffbollar. :laugh: Håller tummarna att vi hittar varsin vettig hund iaf! :D

Nej precis, tycker väl att brukshundar borde kunna jobba ;) Många av de utställningsavlade tikarna har mer päls än Tonto som är hanhund. Hur ska dom orka på sommaren? Hur är det "medellång" päls...

En kollega till mig hade en utställningsavlas Aussie (tik) som nyligen gick bort. Hon klipptes med jämna mellanrum för att orka med värmen...hon var en röd/vit spräcklig (merle kanske?) och tycker just de verkar ha sjukt mycket fluff.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 076
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 240
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 171
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka