Men vad kul, grattis!
Då blir det en hoper får nu också då?
Ja, planen är att skaffa får i framtiden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad kul, grattis!
Då blir det en hoper får nu också då?
Ja, planen är att skaffa får i framtiden!
Så kul!
Kan tänka mig att det är "lurigt" att skaffa vallhund, det blir liksom mer än en hund så småningom
You don't say... Först blir det en hund. Sen blir det egna får. Sen blir det fler hundar och fler får. Sen kommer man på att nötvallning är fränt, och det är nyttigt att kunna träna lite på ankor. Alltså flyttar det in ankor och kor. Grisar går också att valla. Och det är döhäftigt att valla kor samtidigt som man rider. Och så behöver de nu fyra hundra tackorna en bättre ligghall med mer plats för lamningsboxar och det går inte längre att fodra för hand, så man behöver en ny traktor och kanske en balrivare i taket?
Så kul!
Kan tänka mig att det är "lurigt" att skaffa vallhund, det blir liksom mer än en hund så småningom
Jag har alltid velat ha får, så nu när vi har möjlighet till att ha får så känns det som att vi har möjlighet att hålla en Border Collie glad också! Även om det inte blir får förens om kanske ett eller två år.
Ja, jag har ju sett att du skrivit om får innan, det var därför jag frågade
Så mysigt! Jag skulle gärna vilja ha getter, men det får bli ett projekt längre fram i tiden.
Jag vill ha getter med. Eller, ja sambon är helt tokig i getter, så det blir kanske ett par sådana med!
De är ju så söta afrikanska dvärggetter liksom. Är dom små får man ta två
Det svåra är väl att hålla dom instängda?
Det svåra är väl att hålla dom instängda?
Fåren kommer snabbare än vad du tror. Se till att börja hägna in din mark så snart tjälen släppt.Jag har alltid velat ha får, så nu när vi har möjlighet till att ha får så känns det som att vi har möjlighet att hålla en Border Collie glad också! Även om det inte blir får förens om kanske ett eller två år.
Låter superhärlig! Nej, tyvärr syns inte bilden - vill se!Ny här! Jag blev med valp för ca en månad sen, en chokladbrun kelpietik som jag döpt till Lara. Hon är än så länge allt jag velat ha i en hund, mycket gas men huvudet på plats! Hon är tuff och väldigt trygg med mycket kamplust - leker var som helst, när som helst och med vem som helst, även om matte kanske är roligast
Hon blir 12 veckor idag och jag var och vaccinerade henne igår, jag var lite rädd att veterinären skulle sno henne, haha. Ser fram emot att få utvecklas med denna lilla stjärnan
(Bilden syns inte va?)