Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte din hund 4år?
Foderhundar tillfaller fodervärden vid 5 års ålder,så ska din uppfödare ha valpar lär hon få skynda på.Jo hon fyller snart fyra.
Beror väl på vad NKK har för regler iofs?Foderhundar tillfaller fodervärden vid 5 års ålder,så ska din uppfödare ha valpar lär hon få skynda på.
Tänkte inte på detBeror väl på vad NKK har för regler iofs?
Tänkte inte på det
Då lär hon ju inte hinna ta 2 kullar.Det ska vara samma, 5 år.
Hon skulle ha löpt redan, så förmodligen kommer hon löpa för tidigt så jag inte är frisk nogSkulle hon löpa ungefär i sommar, sensommar? Jag var ju lite sugen på att ta efter henne också
Nu blir jag väl tyvärr valplös det här året... Men men, min tik ska ju ha valpar nästa år och en kull till efter det så vem säger att jag blir utan
Jag har mejlat en uppfödare i nordöstra Skåne som väntar en kull i mitten av maj och en i mitten av juni. Ska ringa också och prata med henne. Det var uppfödaren till min nuvarande tik som rekommenderade mig att ta kontakt med den kenneln.Är det en DSG du letar efter? Min uppfödare ska ha en kull relativt snart. Tror kullen är beräknad att komma i mitten av juni.
Det ska vara samma, 5 år.
Då lär hon ju inte hinna ta 2 kullar.
Fast avtalet gäller väl fem år efter det undertecknats? Eller tills tiken fyller 7.
"Äganderätten och övriga rättigheter övergår till fodervärden när ovanstående villkor är uppfyllda, dock senast 5 år efter avtalets undertecknande eller när tiken uppnått 7 års ålder."
Då lär hon ju inte hinna ta 2 kullar.
Ni med småvalpar, hur gör ni nattetid? Ställer ni klockan och går ut på natten? Eller låter ni kisset komma och torkar upp det på morgonen istället?
Jag sov med Ammo i sängen, hade han vaknat hade jag gått ut med honom - men han sov hela nätter redan från början.Ni med småvalpar, hur gör ni nattetid? Ställer ni klockan och går ut på natten? Eller låter ni kisset komma och torkar upp det på morgonen istället?
Vi ville inte göra en grej av att gå ut på natten så vi lät valpen kissa på tidningar som han redan var van att göra från tiden hos uppfödaren. De gånger han vaknade och ville kissa så gick han till tidningen, kissade och sen gick han och lade sig igen. Vi slapp få störd nattsömn och han slapp gå ut och bli pigg.Ni med småvalpar, hur gör ni nattetid? Ställer ni klockan och går ut på natten? Eller låter ni kisset komma och torkar upp det på morgonen istället?