Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så himla spännande - förstår inte hur jag ska överleva innan valparna ens är födda :D

Vi ska göra ett besök hos uppfödaren och hälsa på mormor till de blivande valparna. Tiken är inte på plats hos uppfödaren ännu, men henne får vi träffa längre fram.

/Lizzie

Ja den där tiden sniglar sig verkligen fram. Det är nya milstolpar hela tiden. Väntan på löp. Väntan på parning. Väntan på UL. väntan på valpning. Väntan på valp...

Jag smyger lite i kulisserna här än så länge då jag innerligt hoppas att det blir en kelpievalp innan året är slut. Uppfödare är kontaktade så vi får se lite :).

Jag sitter och biter pa naglarna i vantan pa ultraljud pa mandag, tiken har visat tecken pa draktighet enligt meddelandet ssom vantade pa mig imorse sa hoppas hoppas!
Gar den har tiken tom har jag redan pratat med en annan uppfodare vars tik ar redo att explodera.
Himla skont med uppfodare som forstar varfor jag har en backup kull den har gangen och haller extra kommunikation mellan varandra sa vi vet vilken kull det blir. Detta blir kull 5 och 6 jag star i ko till, de tidigare var antingen tomma eller fick tva valpar som uppfodarna beholl. Dessutom alla olika uppfodare och fran tre olika lander.
Tre ar senare och kanske att det blir ngt den har gangen!

Jag sitter och biter pa naglarna i vantan pa ultraljud pa mandag, tiken har visat tecken pa draktighet enligt meddelandet ssom vantade pa mig imorse sa hoppas hoppas!
Gar den har tiken tom har jag redan pratat med en annan uppfodare vars tik ar redo att explodera.
Himla skont med uppfodare som forstar varfor jag har en backup kull den har gangen och haller extra kommunikation mellan varandra sa vi vet vilken kull det blir. Detta blir kull 5 och 6 jag star i ko till, de tidigare var antingen tomma eller fick tva valpar som uppfodarna beholl. Dessutom alla olika uppfodare och fran tre olika lander.
Tre ar senare och kanske att det blir ngt den har gangen!
Är någon av dem halvbror till Ammo? :D

Någon som har tips på cykelkorgar med säkert lock på ?
Tänkte ta med valpen på cykeltur med de stora nu framåt våren.

Jag tycker att Trixie har en fin variant med korg och gallertak. Finns både till styre och pakethållare.
Jag hade själv en som inte hade gallertak tidigare men hade jag köpt en nu hade jag bara velat ha med galler för hundens säkerhet om man råkar ut för en olycka eller behöver göra en snabb inbromsning. Mindre risk att hunden flyger ut och skadar sig då.

Jag tycker att Trixie har en fin variant med korg och gallertak. Finns både till styre och pakethållare.
Jag hade själv en som inte hade gallertak tidigare men hade jag köpt en nu hade jag bara velat ha med galler för hundens säkerhet om man råkar ut för en olycka eller behöver göra en snabb inbromsning. Mindre risk att hunden flyger ut och skadar sig då.
Tack ska kolla det.

Nu har jag äntligen kontakt med ett par olika uppfödare! Tyvärr svarade inte ett par av dem som jag hade hoppats på men det är väl så det är.
Nu börjar bara den långa resan att utröna vilken av uppfödarna som kan tänkas passa mig och mina önskemål allra bäst.
Så jobbigt (och spännande) att vara ny inom en ras :nailbiting:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 006
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 176
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 153
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka