Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej nu skäms jag lite efter att ha googlat :o Skyller på att jag gjort noll research ännu :angel:

Min kelpie är black and tan och så klart världens finaste ;)
2exv8zm.jpg

Jag har problem. Första hanen jag ville para med är död. Mitt alternativ nr 2 parar inte av någon anledning. Tillbaka till hunddata och stamtavlegrävning *suck* fasen att jag ska vara så petig... finns massor av fina hanar, men med "fel" linjer bakom. Eller fel färg. Eller för försiktiga. Eller patellafel. GAH! Tur att jag har nästan tre månader på mig att bestämma mig :)

Hoppar in här då det sen ett tag tillbaka är bestämt att Wissla ska paras på nästa löp (som borde bli feb-mars)!

Jag ska inte ta kullen själv utan uppfödaren lånar in henne för den här och ev en till i framtiden.
Kul och hedrande att hon gillar henne så pass men tråkigt att va av med henne så länge under våren/sommaren nästa år :( Både för att jag kommer sakna henne, massor, men även för att hela tävlingssäsongen försvinner.
Uppfödaren bor dessutom 35 mil bort så jag kommer inte kunna åka och hälsa på så ofta heller.

Och nej, jag ska inte ha nån valp, jag ska inte ha valp, ska inte ha.. valp.. :angel::D

Hoppar in här då det sen ett tag tillbaka är bestämt att Wissla ska paras på nästa löp (som borde bli feb-mars)!

Jag ska inte ta kullen själv utan uppfödaren lånar in henne för den här och ev en till i framtiden.
Kul och hedrande att hon gillar henne så pass men tråkigt att va av med henne så länge under våren/sommaren nästa år :( Både för att jag kommer sakna henne, massor, men även för att hela tävlingssäsongen försvinner.
Uppfödaren bor dessutom 35 mil bort så jag kommer inte kunna åka och hälsa på så ofta heller.

Och nej, jag ska inte ha nån valp, jag ska inte ha valp, ska inte ha.. valp.. :angel::D

... Nej, klart du inte ska ha valp. :D:D

Jo, klart du ska :devil:

Nu har vi fått kontakt med en ny kennel med en tik som verkar lovande. Får lite ångest när jag tänker på det för uppfödaren vi redan står i kö hos har jag fått en ganska personlig och bra kontakt med. Vill inte göra någon besviken O_o

Vi får se... Vi ska i alla fall träffa den här andra uppfödaren snart och så får vi se om de ens är aktuella. Men efter en timmes samtal i telefon kändes det i alla fall bra. :)

OT

Just nu räcker det med 5 hundar för mig, men jag längtar till tråden Valp eller ny hund 2018 eller Valp eller ny hund 2019, eller som ALLRA senast Valp eller ny hund 2020, då ska det vara dags för mig att hänga med (har redan sett ut hanen, han ska gå i avel i framtiden och jag hoppas på att hans andra eller kanske tredje kull blir med en fräck tik, då ska jag bara ha en :D !!)

OT

Just nu räcker det med 5 hundar för mig, men jag längtar till tråden Valp eller ny hund 2018 eller Valp eller ny hund 2019, eller som ALLRA senast Valp eller ny hund 2020, då ska det vara dags för mig att hänga med (har redan sett ut hanen, han ska gå i avel i framtiden och jag hoppas på att hans andra eller kanske tredje kull blir med en fräck tik, då ska jag bara ha en :D !!)

Vad blir det för ras? Inga Pu bebisar? :love:

Vad blir det för ras? Inga Pu bebisar? :love:

Hihi, jag får typ 10 förfrågningar i veckan om jag planerar valpar på Pu :D ! Men tyvärr inte, jag har för mycket träning och tävling planerat för att hinna/orka ta valpar, hon hinner inte vara mammaledig ;) !

Nästa hund blir en malle :) . Jag är totalsåld på svenskskyddet och vill testa på att ge mig själv de bästa förutsättningarna för tävling i den grenen :up: !

Hihi, jag får typ 10 förfrågningar i veckan om jag planerar valpar på Pu :D ! Men tyvärr inte, jag har för mycket träning och tävling planerat för att hinna/orka ta valpar, hon hinner inte vara mammaledig ;) !

Nästa hund blir en malle :) . Jag är totalsåld på svenskskyddet och vill testa på att ge mig själv de bästa förutsättningarna för tävling i den grenen :up: !
Jag är såå olycklig att inte Lyxa ska få valpar. Det är nog det enda som skulle få mig att byta ras. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 991
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka