Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom att tänka på den här tråden, vi ska ju faktiskt bli med valp igen nästa år. :) Det är min nuvarande tik som ska få sin sista kull ihop med sin "bästis" och då planerar vi att spara en tikvalp.

12801275_1364966436862364_8858365027335681898_n.jpg

14729202_1597738083585197_8129094843513533890_n.jpg

14632819_1597738140251858_6774628971927826851_n.jpg
Lite bilder på det tilltänkta paret. :)

Jag säger ju fortfarande Eurasier ;) :p
:D Jag vet inte vad det var som fick mig att tänka njää kring eurasiern. Kanske storleken. Men fluffig är den ju :D Efter alla mentala krav så det är högsta utseendekravet. Isländsk fårhund ligger bra till nu.

... kommer sluta med en korthårig tax eller nåt. :rofl:

:D Jag vet inte vad det var som fick mig att tänka njää kring eurasiern. Kanske storleken. Men fluffig är den ju :D Efter alla mentala krav så det är högsta utseendekravet. Isländsk fårhund ligger bra till nu.

... kommer sluta med en korthårig tax eller nåt. :rofl:
Finsk lapphuuuund! :love:

Hur gör man för att få tiden att gå fortare?? 3 månader kvar tills tiken löper, och inte ens då kan man ju vara säker på att allt går bra :confused:
Läser böcker, lyssnar på poddar och hänger på buke men detta är mycket plågsamt, har en sådan enorm längtan!
Vi har verkligen letat tik och uppfödare efter funktion, temperament och egenskaper, men idag blev tiken vi står i valpkö till råga på allt svensk utställningschampion! Bara en bonus att hon är snygg också :up::love:

Vad gäller valp 2017 så räcker jag upp en hand! Planerar att skaffa en kompis till min nuvarande hund, en Dsg-tik. Den nya valpen blir också en Dsg. Sommaren 2017 hoppas jag ha en ny valp hemma.

Vad den här tråden hade hamnat långt ner! Nu får jag sparka lite liv i den, och berätta att jag har ställt mig på kö för en tikvalp till sommaren 2017! Efter samma tik som min nuvarande hund:bump:

Nu har jag ställt mig i kö hos två olika uppfödare för en valp 2017. Dels hos Tages uppfödare och dels en vars tik gick tom när vi stod i kö hos dem förra året när vi skulle köpa Tage. Gah, vad en önskar att det gick att se in i framtiden :nailbiting::D

Nu har jag ställt mig i kö hos två olika uppfödare för en valp 2017. Dels hos Tages uppfödare och dels en vars tik gick tom när vi stod i kö hos dem förra året när vi skulle köpa Tage. Gah, vad en önskar att det gick att se in i framtiden :nailbiting::D
Vi kommer och våldgästar er för valpgos sen! :love:

Nu vill jag bara att min uppfödare sparkar kullen hon har nu ur boet så att det blir dags för nästa så jag kan få min valpis! :D

Vi kommer och våldgästar er för valpgos sen! :love:

Nu vill jag bara att min uppfödare sparkar kullen hon har nu ur boet så att det blir dags för nästa så jag kan få min valpis! :D
Det går så bra så :love:
När planerar hon sin nästa kull då? :D Vi får kanske valpar samtidigt, jag får tidigast valp till sommaren och om inte den tiken tar sig/det inte blir någon valp till oss så så blir det valp först om ett år... Förstår inte hur jag ev. ska kunna vänta så länge :p

Börjar tveka om det blir någon valp 2017. Det finns bara en planerad kombo som intresserar (och OJ vad den intresserar mig) men där är det typ -5 chans för mig att få köpa valp. Sen finns det en möjlig, kanske planerad parning där jag bara vet om tiken, men hon är iallafall intressant, men det är också inte förrän vintern 2017-18.

Det avlas mycket på Aussie nu, men nästan inget som faller mig i smaken. Börjar undra om jag är för kräsen :angel:

Börjar tveka om det blir någon valp 2017. Det finns bara en planerad kombo som intresserar (och OJ vad den intresserar mig) men där är det typ -5 chans för mig att få köpa valp. Sen finns det en möjlig, kanske planerad parning där jag bara vet om tiken, men hon är iallafall intressant, men det är också inte förrän vintern 2017-18.

Det avlas mycket på Aussie nu, men nästan inget som faller mig i smaken. Börjar undra om jag är för kräsen :angel:
Du ska inte byta ras då? :D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 991
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka