Status
Stängd för vidare inlägg.
Hihi, jag får typ 10 förfrågningar i veckan om jag planerar valpar på Pu :D ! Men tyvärr inte, jag har för mycket träning och tävling planerat för att hinna/orka ta valpar, hon hinner inte vara mammaledig ;) !

Nästa hund blir en malle :) . Jag är totalsåld på svenskskyddet och vill testa på att ge mig själv de bästa förutsättningarna för tävling i den grenen :up: !

Jag förstår vad du menar med att ni inte hinner/orkar ta valpar, svår kombination med tävlingssatsning. Du får ta det som en stor komplimang att det är så många som frågar efter valpar från både Lyxa och Pu, det måste ju betyda att du förvaltar dina hundar väl :up:

Vad skulle annars betyda något?

Hunden blir ju vad man gör den till! :up:
Ja, vad ska man ha hälsotester och tävlingsmeriter till? Varför ska jag ens läsa om hundens syskon, föräldrar och tidigare avkommor? Varför ska jag behöva gilla föräldrarnas personlighet, valpen blir ju vad jag gör den till! :rofl:

Ja, vad ska man ha hälsotester och tävlingsmeriter till? Varför ska jag ens läsa om hundens syskon, föräldrar och tidigare avkommor? Varför ska jag behöva gilla föräldrarnas personlighet, valpen blir ju vad jag gör den till! :rofl:
Resten har du ju redan skrivit att du är noga med, så det var inte intressant ;) :p

Hurrade för tidigt. Fick precis tag på en video på tikens MH då jag inte lyckats hitta något protokoll innan. Beskrivningarna på tiken lät ju så bra, tävlar sök, elitlydnad ect..
Men hon är jättefeg. Blev riktigt chockad när jag såg videon.

Aja. Bara att fortsätta leta. Jag vill inte ha en feg hund, även om det går att träna till den punkt att det GÅR att köra sök. Jag vill ha en hund som har nyfikenheten i sig från början.

Hurrade för tidigt. Fick precis tag på en video på tikens MH då jag inte lyckats hitta något protokoll innan. Beskrivningarna på tiken lät ju så bra, tävlar sök, elitlydnad ect..
Men hon är jättefeg. Blev riktigt chockad när jag såg videon.

Aja. Bara att fortsätta leta. Jag vill inte ha en feg hund, även om det går att träna till den punkt att det GÅR att köra sök. Jag vill ha en hund som har nyfikenheten i sig från början.
Men herregud O_o Kan du PMa videon?

Vår valp kommer om allt går som planerat i maj -17. Det jag funderar är det här med valpkurs, finns det något ställe runt Stockholm som anordnar valpkurs på sommaren? Sett att det är 12 v-6 mån som gäller och valpen är med andra ord för gammal för valpkurs i september då det mesta drar igång, och hittills inte hittat något ställe som håller valpkurs på sommaren. Tar därför tacksamt emot tips om ni känner till något ställe!

Vår valp kommer om allt går som planerat i maj -17. Det jag funderar är det här med valpkurs, finns det något ställe runt Stockholm som anordnar valpkurs på sommaren? Sett att det är 12 v-6 mån som gäller och valpen är med andra ord för gammal för valpkurs i september då det mesta drar igång, och hittills inte hittat något ställe som håller valpkurs på sommaren. Tar därför tacksamt emot tips om ni känner till något ställe!
Jag gick valpkurs sommaren 2015 på HundensHus Ryttarstadion, Östermalm så kolla om dem har ngt. Dock möjligt att dem inte har lagt upp ngt ännu men skulle då maila och efterfråga det . Rent generellt skulle jag maila alla de klubbar du är intresserad av och efterfråga.

Jag gick valpkurs sommaren 2015 på HundensHus Ryttarstadion, Östermalm så kolla om dem har ngt. Dock möjligt att dem inte har lagt upp ngt ännu men skulle då maila och efterfråga det . Rent generellt skulle jag maila alla de klubbar du är intresserad av och efterfråga.
Tack för tipset!

Nu har jag fått besked om att det finns en tikvalp åt mig från en helt fantastisk kull! Hjärtat skriker JAAA! Men hjärnan försöker vara förståndig..
Valpen är lev. klar 20 november, men jag kan inte hämta förrän tidigast första helgen i december. Jag har 160 mil enkel väg för att hämta (typ genom hela landet).
Jag kommer kunna vara ledig några dagar med bäbis, sen får hundarna vara med på jobbet. Jag kan styra mina dagar rätt fritt och kan planera att jag inte behöver åka på möten osv. Men kommer jag orka med valp mitt i smällkalla vintern? Vi har ofta ner mot -35 i januari som exempel. Fördelen är väl att den är så liten att den inte behöver några långrastningar...

Hur f-n ska jag tänka?

@Kivina KÖP! Hur ofta träffar man på en valp som ens känns i närheten av intressant? Det är alltid vid fel tidpunkt, så det är bara att gilla läget :) ang vintervalp så hämtade jag min första i början av november. Rumsrenheten blev klart lättare än med sommarvalpen, och lagom till finvädret började komma så var valp stor nog att uppskatta det. KÖP! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 992
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
24
· Visningar
1 501
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka