Jag är såå olycklig att inte Lyxa ska få valpar. Det är nog det enda som skulle få mig att byta ras.
Naaw gölligt !
Ja, det var synd och skam att de hundarna inte kunde gå vidare i avel. Tror de kunnat ge jäkligt roliga arbetshundar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är såå olycklig att inte Lyxa ska få valpar. Det är nog det enda som skulle få mig att byta ras.
Hihi, jag får typ 10 förfrågningar i veckan om jag planerar valpar på Pu ! Men tyvärr inte, jag har för mycket träning och tävling planerat för att hinna/orka ta valpar, hon hinner inte vara mammaledig !
Nästa hund blir en malle . Jag är totalsåld på svenskskyddet och vill testa på att ge mig själv de bästa förutsättningarna för tävling i den grenen !
Nu står jag i valpkö till en norsk kull!
Vad roligt, spännande!Nu står jag i valpkö till en norsk kull!
Vilka färger har föräldrarna?@FrauleinLeo @Preussen
Ja, är så himla taggad! Jag tror det kommer bli bra tävlingshundar ur den kullen. Tror även de kommer bli snygga som få, föräldrarna kompletterar varandra väldigt bra. Enligt mig iallafall.
Ah, färgen, det enda som betyder någotVilka färger har föräldrarna?
Ah, färgen, det enda som betyder något
Bi-blue merle och red tri
Ja, vad ska man ha hälsotester och tävlingsmeriter till? Varför ska jag ens läsa om hundens syskon, föräldrar och tidigare avkommor? Varför ska jag behöva gilla föräldrarnas personlighet, valpen blir ju vad jag gör den till!Vad skulle annars betyda något?
Hunden blir ju vad man gör den till!
Resten har du ju redan skrivit att du är noga med, så det var inte intressantJa, vad ska man ha hälsotester och tävlingsmeriter till? Varför ska jag ens läsa om hundens syskon, föräldrar och tidigare avkommor? Varför ska jag behöva gilla föräldrarnas personlighet, valpen blir ju vad jag gör den till!
Haha aw, tackResten har du ju redan skrivit att du är noga med, så det var inte intressant
Men herregud Kan du PMa videon?Hurrade för tidigt. Fick precis tag på en video på tikens MH då jag inte lyckats hitta något protokoll innan. Beskrivningarna på tiken lät ju så bra, tävlar sök, elitlydnad ect..
Men hon är jättefeg. Blev riktigt chockad när jag såg videon.
Aja. Bara att fortsätta leta. Jag vill inte ha en feg hund, även om det går att träna till den punkt att det GÅR att köra sök. Jag vill ha en hund som har nyfikenheten i sig från början.
Jag gick valpkurs sommaren 2015 på HundensHus Ryttarstadion, Östermalm så kolla om dem har ngt. Dock möjligt att dem inte har lagt upp ngt ännu men skulle då maila och efterfråga det . Rent generellt skulle jag maila alla de klubbar du är intresserad av och efterfråga.Vår valp kommer om allt går som planerat i maj -17. Det jag funderar är det här med valpkurs, finns det något ställe runt Stockholm som anordnar valpkurs på sommaren? Sett att det är 12 v-6 mån som gäller och valpen är med andra ord för gammal för valpkurs i september då det mesta drar igång, och hittills inte hittat något ställe som håller valpkurs på sommaren. Tar därför tacksamt emot tips om ni känner till något ställe!
Tack för tipset!Jag gick valpkurs sommaren 2015 på HundensHus Ryttarstadion, Östermalm så kolla om dem har ngt. Dock möjligt att dem inte har lagt upp ngt ännu men skulle då maila och efterfråga det . Rent generellt skulle jag maila alla de klubbar du är intresserad av och efterfråga.