Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge tycker ni att man bör vara ledig i samband med att valpen kommer hem? Min tanke är att ta två veckor helt "off" och sedan börja skola in med lite prao på jobbet och om det går bra börja jobba ordentligt senast efter tre veckor.
Valpen ska alltså vara med på jobbet och både arbetsgivare och kollegor är mycket tålmodiga och står ut med lite valpstök och att jag kommer behöva springa ut på kissepauser.

Jag hämtade Floyd på torsdagen, var hemma med honom på fredagen. Sen var han med på jaktprov hela lördagen och hemma på söndagen. På måndagen började arbetslivet och han och Ladda åkte med P till jobbet. Har fungerat väldigt bra :)
Kan man ta ledigt länge tycker jag ändå att det är att föredra, så klart.

Tillägg: Med Ladda och Otis var jag hemma nästan 7 veckor, det var en otrolig lyx!

Senast ändrad:
Önskar att jag också fick ta med hund till jobbet! Men eftersom jag jobbar inom vården finns det inte en chans, ens om jag skulle lobba för det :(

Ni som har hund med på jobbet (eller kommer kunna ha), vilken typ av arbetsplats jobbar ni på? Jag jobbar på kontor, och i dagsläget är hund på jobbet inte ok, men vi är några som lobbar lite för det :angel: Tror inte det kommer lyckas, men en kan ju försöka ;) Samridigt tänker jag att det blir ju väldigt tråkigt för en hund att vara med på ett kontor dagarna i ända.. Hur resonerar ni?

Jag jobbade deltid som administratör på vår stads hamn, så skrivbord vid lucka för att hjälpa chaufförer. Sa upp mig i samband med att en ny chef, som inte sitter i samma byggnad, bestämde att det skulle vara djurfritt i alla lokaler (förmodligen efter att en av truckförarna klagade på att det var "orättvist", men herregud människa, jag sitter vid ett skrivbord och du kör truck?! :confused: Missunsamma jävla människa). Nu har ju vi eget företag så jag lutade mig tillbaka på hemmakontoret istället och fnös hejdå åt chefen. :cool:

Ni som har hund med på jobbet (eller kommer kunna ha), vilken typ av arbetsplats jobbar ni på? Jag jobbar på kontor, och i dagsläget är hund på jobbet inte ok, men vi är några som lobbar lite för det :angel: Tror inte det kommer lyckas, men en kan ju försöka ;) Samridigt tänker jag att det blir ju väldigt tråkigt för en hund att vara med på ett kontor dagarna i ända.. Hur resonerar ni?

Jag jobbar hemifrån på mitt hemmakontor så det är ju inte riktigt samma sak men nästan :p Jag sitter ju här inne 8-16 nånting så Chess har fått vänja sig med att underhålla sig själv med leksak, katt eller ben medan jag jobbar. Men för det mesta sover hon faktiskt. Hon får en liten promenad på morgonen och oftast blir det en på lunchen också annars är vi ute och rastar vid behov i alla fall. Hon vet att under dagen tar vi det lugnt och sen på em när övriga familjen kommer hem så kan det hända roliga saker. Det funkar bra och hon slipper vara ensam :)

Förr i tiden kunde jag ha med herr pudel, jobbar som städerska. Hade lite olika ställen (mest kontor-men även en liten icabutik) och han var välkommen överallt :D

Uppfödaren skickade en bild och hävdar bestämt att innehållet i den magen tillhör mig :nailbiting:

valpen_1.jpg

Fått reda på att uppfödaren ska ta en kull på en mer utställningsmeriterad tik ett par månader efter kullen på tiken som är mer prestationsmeriterad som jag står i kö på. Hoppas det innebär att utställningsmänniskorna hoppar över till den andra tiken så att jag hamnar högre upp i valpkön :D:devil:

Ja, och vad som helst kan ju hända. Men vi ska ställa oss i kö hos fler uppfödare men allt beror ju på hur man klickar och vilka hanar de bestämmer att de ska para sina tikar med. Så just nu vet vi inte så mycket om så många fler intressanta kullar än den vi köar på :)

Ja, och vad som helst kan ju hända. Men vi ska ställa oss i kö hos fler uppfödare men allt beror ju på hur man klickar och vilka hanar de bestämmer att de ska para sina tikar med. Så just nu vet vi inte så mycket om så många fler intressanta kullar än den vi köar på :)
Ja så är det ju! Men tvåa borde ju vara rätt lugnt tänker jag :) håller tummarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 992
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
24
· Visningar
1 513
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka