Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ville ha en hane från början (eller ja, min sambo ville bestämt ha en hane) men det blev bara en hane och han skulle ut på foder så det var en tik eller ingen. Ångrar inte vår lilla busfia en sekund! :love: (trots mensfest :rofl:)

Jag vill nog ha en hanhund egentligen men efter att ha haft en hane som stack ut från tävlingsbanan och diskade sig ett par gånger pga löptikar och som gick med nosen i backen oavbrutet om det varit en löptik på träningsbanan innan så vet jag inte om jag vågar.... Har dock haft en hane som inte brydde sig överhuvudtaget också, men vågar man chansa? :eek:

Jag vill nog ha en hanhund egentligen men efter att ha haft en hane som stack ut från tävlingsbanan och diskade sig ett par gånger pga löptikar och som gick med nosen i backen oavbrutet om det varit en löptik på träningsbanan innan så vet jag inte om jag vågar.... Har dock haft en hane som inte brydde sig överhuvudtaget också, men vågar man chansa? :eek:
En hane som beter sig på det där viset blir av med sina kulor hos mig. Tror inte att en sådan hund mår bra av att vara intakt. Därför tvekar inte jag utan köper vad jag vill ha dvs hane.

Här är det också hane som gäller, för hela slanten. Slipper löp, skendräktighet, juvertumörer, livmoderinflammationer och en hund som blir koko i skallen dagarna innan, under och efter. Förstår inte hur folk orkar. :D

Här är det också hane som gäller, för hela slanten. Slipper löp, skendräktighet, juvertumörer, livmoderinflammationer och en hund som blir koko i skallen dagarna innan, under och efter. Förstår inte hur folk orkar. :D
Eller hur :D Jag applicerar Kyras uttalande om hästar på hundar också: Kastrater säger man till, hanar ber man och ston skickar man en ansökan till i fem exemplar ;)

En hane som beter sig på det där viset blir av med sina kulor hos mig. Tror inte att en sådan hund mår bra av att vara intakt. Därför tvekar inte jag utan köper vad jag vill ha dvs hane.
Både jag och hela familjen ångrar att vi inte kastrerade honom! Men detta var för typ 15 år sen och kastrering var inte lika vanligt då så av någon anledning slog det oss aldrig... Sen försvann det väl dock när han va typ 8 år :p men aldrig igen!
Men jag och min sambo har gått från att säga 100% tik till att vi tar den valp som uppfödaren och vi tycker passar bäst oavsett kön.

Vi ville ha en hane från början (eller ja, min sambo ville bestämt ha en hane) men det blev bara en hane och han skulle ut på foder så det var en tik eller ingen. Ångrar inte vår lilla busfia en sekund! :love: (trots mensfest :rofl:)

Vi skulle också ha hane egentligen men det blev 7 tikar och 4 hanar så hanarna tog slut för fort :p Men vi ångrar inte en sekund att vi tog en tik istället. Chess är ju underbar :love:

Känner bara, HANE?? :eek:
Har varit hundvakt till många olika hundar och har så tröttnat på desperata hanar. :cautious:

Äh, det är "bara" att köpa hundar med knappt märkbara löp av ras där det är väldigt ovanligt med livmoderinflammationer ;)

Äh, det är "bara" att köpa hundar med knappt märkbara löp av ras där det är väldigt ovanligt med livmoderinflammationer ;)

"Bara"...?! :eek:

Corgi har tack och lov inga större bekymmer med livmoderinflammationer. Men nä, vi fortsätter med hanar här ett tag till. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 992
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
24
· Visningar
1 512
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka