Jag märker knappt av löpen och oroar mig varken för pyo eller tumörer"Bara"...?!
Corgi har tack och lov inga större bekymmer med livmoderinflammationer. Men nä, vi fortsätter med hanar här ett tag till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag märker knappt av löpen och oroar mig varken för pyo eller tumörer"Bara"...?!
Corgi har tack och lov inga större bekymmer med livmoderinflammationer. Men nä, vi fortsätter med hanar här ett tag till.
Jamen det är ju roligt med utmaningarEller hur Jag applicerar Kyras uttalande om hästar på hundar också: Kastrater säger man till, hanar ber man och ston skickar man en ansökan till i fem exemplar
Känner bara, HANE??
Har varit hundvakt till många olika hundar och har så tröttnat på desperata hanar.
Jag märker knappt av löpen och oroar mig varken för pyo eller tumörer
Alltså, jag har opererat bort juvertumörer, åkt in med misstänkta livmoderinflammationer och torkat löpblod till förbannelse. Kastrerat tik pga tjuvparning. Senast idag opererades boxertiken som har fått aggressiv cancer.
En hane som inte fungerar går att kastrera (de bör ju ändå inte avlas på). Med en tik är allt tiotusen gånger värre.
Nix pix - helt rätt.Men som jag förstår får man inte ställa kastrater, eller hur?
Nix pix - helt rätt.
Men som jag förstår får man inte ställa kastrater, eller hur?
Spännande!!! Var blir det från?Har ev en kul kombo på gång! Tiken ska löpa i januari så vi får se...
Rasbundet tror jag inte men ärftligt är det säkert. Som vanligt som med många andra problembeteenden har folk säkert större överseende med t.ex. små hundar än stora hundar med detta beteende, och kanske finns lite mer där (för det är ju så "gulligt"....). Min moster hade dock en boxerhane som rymde för att jaga löptikar, slutade tyvärr med att han blev ihjälkörd.Är det inte lite rasbundet också hur vanligt det är att hanarna är översexuella? Har bara haft boxerhanar (familjens medräknade är vi inne på nr fem) och ingen av dessa har haft något större löptiksintresse.
Klart finns det skillnader mellan raser, inte bara linjer, jämför BCs med labbar t ex.Rasbundet tror jag inte men ärftligt är det säkert. Som vanligt som med många andra problembeteenden har folk säkert större överseende med t.ex. små hundar än stora hundar med detta beteende, och kanske finns lite mer där (för det är ju så "gulligt"....). Min moster hade dock en boxerhane som rymde för att jaga löptikar, slutade tyvärr med att han blev ihjälkörd.
Menar du att sexdriften är kopplad genetiskt till rasbundna egenskaper/instinkter?Klart finns det skillnader mellan raser, inte bara linjer, jämför BCs med labbar t ex.
Snarare att vissa egenskaper, såsom maskulinitet framhävs genom medveten avel.Menar du att sexdriften är kopplad genetiskt till rasbundna egenskaper/instinkter?
Det håller jag med dig om. Visst är det så att maskulina/kralliga hanhundar oftare har hanhundsaggressivitet?Snarare att vissa egenskaper, såsom maskulinitet framhävs genom medveten avel.
Mig veterligen hänger det ofta ihop.Det håller jag med dig om. Visst är det så att maskulina/kralliga hanhundar oftare har hanhundsaggressivitet?
Nix pix - helt rätt.