Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu når vår lilla tjej "Lia" har flyttat hem hoppar jag in här i tråden! Har glidit runt i trådarna och spanat ett tag, men annars är vi nya här! :p
13043543_1027094997339510_7066217703537338432_n.jpg
Söt!!! Och välkommen till Buke :)

Tack alla! Jag kör på S. Och kanske ett i större storlek så han har något att växa i också :)
Fråga uppfödaren annars :). De kör i och för sig säkert med retrieverkoppel men de kan ju mäta.
Minns inte hur stort den senaste labbevalpar hade, det är fem år sedan :) . Roligt med fler jaktlabbar här!

Sådär ja! "Valpen" veterinärbesiktigad med fina vitsord, inte för att vi trodde annat men man vet ju aldrig.
Vi gjorde ultraljud på njurarna också eftersom jag ville det för säkerhets skull. De var kalasfina :bow: !
Till och med jag såg skillnad på UL utan att ha blivit visad och inser hur otroligt fel Skroffans var, ett under att hon levde så länge :heart.

Nu ska vi bara skriva på pappren så är jag cairnmatte igen :love:!
Fina killen, han är helt underbar!
Det enda som inte känns bra är att han har två väldigt ledsna ägare som måste släppa honom, husse är svårt sjuk :(.

Åh vad roligt! Du får gärna skicka ett pm och berätta! Vi är nya i hoffevärlden och tycker det är jätteroligt med fler som har hoffisar!
Hur gammal är hon? Min släkting hämtade nyss sin tik som hon haft utlånad till uppfödaren. Kanske är från den kullen?

Här är vi bara på dag 33 än så länge, men en liten gullig mage börjar växa fram :love:
Aptiten är bättre nu, men hon äter fortfarande inte lika mycket som vanligt - men det kommer. Nu slog värmen till med, så även det gör att matlusten inte är på tipptopp. Men inga överflödshekton här inte:p
Titta...en liten bula :love:

Taget dygn 40. Nu är hon på dygn 46. Åh vad jag undrar hur många som finns där inne!! jag gissar på 6 st och sambon tror på 9 för att hon är lika stor som hon varit på de två tidigare kullarna. Jag tror att det är lite extra stoppning på henne numera mot för några år sen :angel:

13119081_259930851020285_7255549408861810402_n_zpslgg7nv22.jpg
13076986_259930891020281_2057619043357175029_n_zpsy0odhsp6.jpg

Slänger in en bild på hur hon ska se ut när hon är i form också;)

11102730_965297226816044_5720149586862322265_n_zpsghmsaem9.jpg

Så vacker hon är... :love::love::love:

Hur gammal är hon? Min släkting hämtade nyss sin tik som hon haft utlånad till uppfödaren. Kanske är från den kullen?
Det är det inte :) Den här kullen är från uppfödarens tik hon har hemma. Men jag anar vilken kennel din släkting har haft sin tik utlånad till. Hoffevärlden är ju inte så stor ;) Är det den jag tror är de valparna några veckor äldre.

Fråga uppfödaren annars :). De kör i och för sig säkert med retrieverkoppel men de kan ju mäta.
Minns inte hur stort den senaste labbevalpar hade, det är fem år sedan :) . Roligt med fler jaktlabbar här!
Jag gjorde det men hon var inte säker, tydligen kör hon inte med halsband på dem när de är så små. Men hon bor inte lika centralt som mig där det kanske är nödvändigare :) Jaa, fler jaktlabbar åt folket :D

Jag gjorde det men hon var inte säker, tydligen kör hon inte med halsband på dem när de är så små. Men hon bor inte lika centralt som mig där det kanske är nödvändigare :) Jaa, fler jaktlabbar åt folket :D
Jag föredrar iofs sele på valp vid rastning. För deras nackes skull. De har ju inte så mycket koppelvett ännu.

Min plutt har blivit duschad idag för första gången. Men kissar man dels liggande i en bädd så det är kiss över hela magen, och sen springer man under när den äldre hunden kissar, då får man lov att hoppa i duschen! :D
Han var duktig och stod stilla nästan hela tiden!

Jag föredrar iofs sele på valp vid rastning. För deras nackes skull. De har ju inte så mycket koppelvett ännu.
Hmm, nej det är ju sant! Jag har inte tänkt på saken ur det perspektivet utan mer att jag själv inte skulle rycka i kopplet. Hade ändå tänkt att köpa hem både och, men sele blir kanske bäst i början. Tack :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 526
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024