Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade precis med en vän som mest skrattar åt mina försök att övertala alla om att jag inte bestämt mig för hur det blir :p Nu ligger jag bara några meter från valparna, men i ett annat rum. Både vill titta på dem och vill låta dem vara ifred, fast tidigare ikväll sov alla på mig i väntan på att mamma skulle komma in från liten rastningsrunda :love: satte mig i en kissfläck också. Mindre mysigt.

Hoppas det blir riktigt bra väder hela dagen imorgon så att jag kan fota fanatiska bilder på de små! (Och flera av de vuxna som bor här).

Träffade förresten valparnas pappa häromdagen. Vet inte om jag skrev om det? Hur som helst är han mycket finare på riktigt än på bild, men jag försökte fota bra bilder på honom med.

:cry:

Rollo har fått tre fläckar som är hårlösa. Två på huvdet och en på benet. Trodde först att han bara skrapat av päls på benet men igår upptäckte jag två stycken på huvdet.

Veterinär är bokad tills imorgon och har hört av mig till uppfödaren.

Nu har han börjat bita på bakbenet med. Eller snarare, han har kliat sig två gånger.

Fy vad jag är orolig. :cry::cry:

Vi har fått tid för skiktröntgen 6/8. Det känns som att det är oändligt länge till dess, även om det bara är 1,5 vecka. En del av bilderna skickas till England för analys, vilket skulle ta ett par dagar, men jag hoppas att vi kan få en del information på direkten. Typ om det är vattenskalle eller tumörer borde de kunna se på direkten tycker jag...

Annars försöker vi fortsätta vardagen som vanligt. Det går oftast bra, men ibland kommer vemodet över en och jag håller typ bara honom i knäet och lipar. Nu ska vi ut och plocka blåbär i alla fall, så att han får ut och härja i skogen. Den bästa aktiviteten tycker Otis :love:
Ska ta med kameran också, så att jag får lite nya bilder på honom. Det blir mest att man tar med mobilen, och kvalitén blir ju därefter...

Alltså.. Jag har börjat titta på valpar. :nailbiting: Jag behöver en tik. Blev erbjuden två underbara hanar, kunde få dom levererade till EDS. Var sååå nära att tacka ja! Men nej, jag ska vänta på en tikvalp. Har kontakt med några intressanta uppfödare, får se vart det hela slutar :D Jag som inte ens gillar valpar.. Och jag har redan två hundar. Och dom har varit tillräckligt sjuka/skadade och dyra i år. Meeeen... Jag behöver faktiskt en tik, ju.

Alltså.. Jag har börjat titta på valpar. :nailbiting: Jag behöver en tik. Blev erbjuden två underbara hanar, kunde få dom levererade till EDS. Var sååå nära att tacka ja! Men nej, jag ska vänta på en tikvalp. Har kontakt med några intressanta uppfödare, får se vart det hela slutar :D Jag som inte ens gillar valpar.. Och jag har redan två hundar. Och dom har varit tillräckligt sjuka/skadade och dyra i år. Meeeen... Jag behöver faktiskt en tik, ju.

Nu börjar du låta som mig :D

Så otroligt tråkigt med alla valpar här på buke som inte mår helt bra. Hoppas verkligen det löser sig till det bästa för alla!

Själv börjar jag inse att jag skulle gå sönder om jag i framtiden får se min favorit i kullen på tex tävling utan att hon är min.. Så tja, lite småfix som behöver bli klart bara innan jag verkligen säger att hon ska till mig. Hon verkar än så länge vara som om någon plockat ihop det bästa i de tre tikar jag haft. En underbar kombination helt enkelt. SÅ jäkla trist att jag åker från dem imorgon och inte kan fortsätta följa dem på nära håll. Nu sitter jag ju hos dem mycket, matar dem flera gånger per dag, klipper klor, leker lite osv. Ser från dag till dag hur de utvecklas. Men ja, förhoppningsvis flyttar den bästa av dem till mig om ca 5 veckor :D

Har ägnat sista dagen på kenneln åt att fotografera valpar :D De fick komma ut för första gången någonsin och så försökte vi få till uppställningsbilder och porträttbilder på alla. De som ville fick även springa runt lite på gräsmattan. När vi skulle bära in valparna blev även jag fotograferad :p
11794331_529320830549635_911245896092701411_o.jpg

Nu vill jag hem och kolla igenom bilderna, men åh vad jag inte vill lämna de här små. De är SÅ underbara!

Usch va tråkigt att höra om alla valpar som är dåliga. :( Hoppas att ni som väntar på svar får positiva besked.

Lite hundbad från idag.
20150729_125855.jpg

Jag är så glad att min lilla skrutt verkar hålla sig frisk, har också haft mycket otur med dom andra hundarna jag haft.

Lilleman är dock en grabb med humör, som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Han är rätt vaktig av sig, mot den andra hunden ffa. Hur hade ni hanterat det? Han är snart 5 månader.

här har vi en till sjukling, förhoppningvis av det lindrigare slaget!

Aros är dålig i magen, har varit sen i lördags men har kämpat på med hans vanliga mat och hoppas det släpper vet inte om det har ett samband med att magen blev irriterad över att han fick en kräkspruta i fredags efter att ha mumsat på en svamp av okänd sort.

Ibland så skiter han hyfsat = det är korvar om än lite lösa, nästa stund diarré, ska väl iofs vara glad att han inte sprutlackerar lägenheten 24/7 men det tar emot i mattehjärtat att se hur dålig han är i magen.

Försöker få i han ris, vilket inte är poppis, han vill ju ha sitt färskfoder som han ätit med god aptit även om magen är lite i obalans så har jag köpt någon oral pasta som ska hjälpa mot dålig mage på hundar, han är precis samma pigga, glada, busiga, arga valp som alltid så det är väl alltid något, ringde vet idag och rådfrågade och dom tipsade bara om att ge han såntdär som ska stabilisera magen av valfri sort och ge han skonkost.

Måste komma ihåg att boka av vaccinationstiden imorgon, det är väl inte bra att vaccinera en hund som är dålig i magen?

Okey, två dagar med pro-kolin+ och en dag med ris, och magen är sämre, var i kontakt med distriktarna idag som gav rådet ris eller något specialfoder dom hade, och att ge han en kur med canicur eller liknande men det hade jag redan börjat ge han.

Har mailat kliniken här och hoppas dom svarar fort imorgon.

Okey, två dagar med pro-kolin+ och en dag med ris, och magen är sämre, var i kontakt med distriktarna idag som gav rådet ris eller något specialfoder dom hade, och att ge han en kur med canicur eller liknande men det hade jag redan börjat ge han.

Hoppas det blir bra snart! Vi bor väl i samma stad, och jag har annars bra erfarenhet av öjebyn. :)

Jag har hört att kaninmage ska vara bra för en dålig mage, någon som vet?

Himla tråkigt att fler valpar är sjuklingar.

Rollo har konstaterad demodex och på tisdag nästa vecka ska de försöka avgöra vilken sort han har. :arghh:

Sen har han fått "växtvärk" eller en sträckning, blev halt precis innan vi åkte in.
Är totalt ohalt idag efter en minidos med metacam och helvild, så vi får se vad som händer på återbesöket!

Nu är det dock bara fyra dagar kvar innan vi hämtar hem lilla Tonto! På måndag smäller det. Han blev dock 8 veckor idag. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka