Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Red_Chili: Det måste ha varit otäckt, att du överlevde! :nailbiting:

;) Jag har klappat på (och blivit använd som klätterställning) av salukivalpar en gång och de var bedårande :love: Det är dock lite svårt att tänka sig att de där knubbisarna kommer att bli eleganta salukis :D

@Red_Chili: Det måste ha varit otäckt, att du överlevde! :nailbiting:

;) Jag har klappat på (och blivit använd som klätterställning) av salukivalpar en gång och de var bedårande :love: Det är dock lite svårt att tänka sig att de där knubbisarna kommer att bli eleganta salukis :D
Ja, det var framförallt läskigt när jag hade en som satt fast i varje strumpa samtidigt som jag försökte byta några smutsiga tidningar åt dem :D

Senare idag ska vi fotografera finbilder på allihop :)

Här är det inte heller så kul. Har ju varit lite magproblem sedan i söndags, men har varit bra sedan igår morse.
Men idag har han kissat som jag vet inte vad, kissade fyra gånger på två timmar, varit säkert en tio olyckor inne (varav en i soffan på min arm...) Märks att han bara kissar så lite han kan inne också, stackars liten!
Just nu är han sämre än när han kom av någon anledning (blir tolv veckor på tisdag)

Nu har vi bestämt oss för att skaffa valp :D Vår fina älskade vita herde skadade sig allvarligt i benet och lämnade oss hastigt för snart 3 veckor sen. Har funderat på hur vi ska göra och utan hund vill vi inte vara så nu har vi börjat leta bra uppfödare :) Sååå spännande!

Morgonvalpar :love:

11217813_527517674063284_9172543038952746006_n.jpg

Kan inte lägga in mer än någon enstaka mobilbild nu, men när jag kommer hem, då blir det bildbomb ;)

På tisdag ska vi nog döpa dem också. Idag klippte jag klorna på några av dem för första gången. Imorgon ska det vara uselt väder, så då ska jag sitta mycket inne hos valparna :p ska även leta upp gamla, gamla foton på kenneln som sedan ska med hem för att scannas in. Mycket bilder blir det för min del.

Rollo fick igår öva på att springa bredvid cykel för första gången. Vi tänkte börja öva in att gå fot vid cykel redan nu, när han är så jäkla duktig på det när man kör från marken. Det blir såklart ingen cykelmotion innan han är tillräckligt gammal, men introducera redan nu känns bra då sambon vill ha med honom när han är ute med sin mountainbike.

Jag trodde nämligen att han skulle hoppa på cykeln och husse, bita i däcken eller helt enkelt springa iväg och hitta något mer intressant.

Men!

Husse på en cykel var det bästa Rollo sett i hela sitt liv. :laugh: Den här hunden älskar verkligen sin husse, har aldrig träffat på något liknande.
110% fokus från Rollos sida. Duktiga lilla hund.

Han är en jäkligt grining när han vill dock. Som när vi övar på att han ska ligga kvar på sin filt när jag har annat för mig. Han gör det men inte är han glad för det. :rofl:

Själv så längtar jag ihjäl mig efter Tonto, den tredje augusti hämtar vi hem honom. Rollo blir husses hund mer och mer för varje dag som går, så jag ska försöka lägga vantarna på Tonto. :laugh:

Nejmen puttebebisar. :love: Vilken lycka att få spendera så mycket tid med valparna. Du kan verkligen ta dig tid att bestämma dig. :)
Ja :D det bästa hade varit att titta på dem när de är 5-6 veckor, men ju mer tid som Jag spenderar med dem, desto mer upptäcker jag skillnader hos dem :)

I fredags deltog vi i ssm (schäferSM) 4-6 månader valpklass! Min blev 4 månader dagen innan :D ändå gav han dom äldre grabbarna lite motstånd och vi fick en fin 10e placering med pokal och hela kittet samt en fin kritik! :bump: han kommer även med på foto i schäfertidningen om jag uppfattat det hela rätt.
Min plutt såg så liten ut bredvid de övriga placerade som samtliga var 5-6 månader :love:

Det är ju inte utställning jag planerat att syssla med, men lite mersmak har vi fått och man kan ju tävla i flera grenar.

Behöver jag säga att jag är mega stolt!!!!

Jag och valpis är längst till höger med uppfödaren samt handler.
11694004_10153036101631344_8995266031200449477_n.jpg
11800164_10153036650996344_799286600891724593_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka