Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen kommit igång med att ge färskfoder till Tage, vilket känns bra. Hans fisar luktar verkligen illa så vill ha väck hans valpfoder så fort som möjligt. Det blev Sund Hundmat till slut, får se om det funkar bra. Hade gärna gett Nordic Spannmålsfria men det finns ingen återförsäljare i närheten och ingen som skickar med post hit heller iom att jag har lantbrevbärare.

Vad ger ni som ger färskfoder för godis i vardagsträningen? Än så länge har Tage fått foderkulor från torrfodret så behöver hitta något annat.

Som godis ger jag någon variant på torkat kött, torrfoder från provpåsar eller vad sjutton hunden nu råkar gilla just den dagen. Min Aysu har blivit kräsen med godis sedan jag slutade med torrfoder, inte så konstigt när maten i sig är så god ;) varierar jag inte så spottar hon ut, även köttbullar som annars är absoluta favoriten. Ibland får hon det, ibland korv, ibland (oftast) något i stil med planet pet-godiset eller egentorkat godis...

Som godis ger jag någon variant på torkat kött, torrfoder från provpåsar eller vad sjutton hunden nu råkar gilla just den dagen. Min Aysu har blivit kräsen med godis sedan jag slutade med torrfoder, inte så konstigt när maten i sig är så god ;) varierar jag inte så spottar hon ut, även köttbullar som annars är absoluta favoriten. Ibland får hon det, ibland korv, ibland (oftast) något i stil med planet pet-godiset eller egentorkat godis...
Just nu äter Tage ALLT med otrolig glädje, får se om det håller i sig då ;) Han får gärna sluta äta hönsens mat och bajs... :angel:

Är så valpsugen att jag nästan spricker här hemma. Inte blev det bättre av att bekantingen som är på kenneln nu idag sa till mig att det verkar vara mycket av Zala (min första tik) i valparnas äldre syskon och att det säkert blir mycket av det i de här också. Det är ju därför jag vill ha från den här kullen, jag vill "ha tillbaka" min älskade Zala på det enda sätt som är möjligt nu. Hon är trots allt mormor till dem.

Såå... VAD ska jag roa mig med fram tills det är dags att resa till valparna? Jag har semester, så inte ens jobbet kan stjäla uppmärksamhet nu :p

Nu har jag äntligen kommit igång med att ge färskfoder till Tage, vilket känns bra. Hans fisar luktar verkligen illa så vill ha väck hans valpfoder så fort som möjligt. Det blev Sund Hundmat till slut, får se om det funkar bra. Hade gärna gett Nordic Spannmålsfria men det finns ingen återförsäljare i närheten och ingen som skickar med post hit heller iom att jag har lantbrevbärare.

Vad ger ni som ger färskfoder för godis i vardagsträningen? Än så länge har Tage fått foderkulor från torrfodret så behöver hitta något annat.

Ger olika - torrisar, hemmatorkat kött, lammsnittar, annat köpegodis mm :)

Är så valpsugen att jag nästan spricker här hemma. Inte blev det bättre av att bekantingen som är på kenneln nu idag sa till mig att det verkar vara mycket av Zala (min första tik) i valparnas äldre syskon och att det säkert blir mycket av det i de här också. Det är ju därför jag vill ha från den här kullen, jag vill "ha tillbaka" min älskade Zala på det enda sätt som är möjligt nu. Hon är trots allt mormor till dem.

Såå... VAD ska jag roa mig med fram tills det är dags att resa till valparna? Jag har semester, så inte ens jobbet kan stjäla uppmärksamhet nu :p

Måste vara skitjobbigt att gå och vänta! Jag har ju en valp hemma men jag längtar ihjäl mig ändå. ;)

Har köpt minneskort till mobilen nu, så nu kan jag fotografera valpar och filma valpar massor vid kennelbesöket :D Har ju systemkamera att använda också, men jag har inte varit så bra kompis med den senaste tiden, så jag vill ha lite bilder att snabbt kunna skicka iväg till andra som "behöver" se bilder. Ska försöka övertala en vän att köpa valp ur kullen också. Hon vill men behöver bara ta mod till sig att prata med sambon om ännu en hund :p Får hon söta valpbilder så borde hon ju bli tvungen att prata med sambon tycker jag!

Hittade precis den här på Börjes:
8427,8428,8429,8430.jpg

Den längst till vänster kostar visst bara 10(!) kr och om den råkar vara i lämplig storlek för valp så vore det ju perfekt. Tänker försöka lägga ner så lite pengar som möjligt på utrustning till växande valp, känns bara onödigt. Ska ta mig hem till en vän någon gång också och rota igenom hennes gömmor. Hon har två hela garderober fulla med selar och täcken och ja.. mycket saker. Mycket troligt att det finns någon liten sele där eller så kanske hon kan sy en lite snabbt...

Får se vad det blir. Någon sele ska min valp ha i alla fall, förutsatt att det nu blir valp till mig. Har dock pratat med en vän nu som bor i närheten, han kan vara valpvakt de dagar som valp inte kan följa med till jobbet. Så nu är ytterligare ett problem ur vägen... Har tid, har råd, har en Aysu som är världsbäst med valpar och älskar valpar...

Jag fortsätter med mina frågor :D

Vilka köttben är bra nybörjarben för en valp? :)
Går sånt att köpa på Ica? :)

Nackkotor, kalkonhalsar, kycklingvingar kan vara bra till liten pluttvalp... Mycket går att få på Ica, men då får du säga till i charken att du vill ha sådant så kan de beställa in det till dig. Annars kan du kolla på citygross om ni har något sådant i närheten, eller någon affär där de säljer lite orientalisk mat, de brukar ha betydligt mer än Ica. Djuraffärer som säljer Emmzo brukar också kunna ha nackkotor i sitt sortiment.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka