Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte skrivit något här på länge, matte var ju dum nog att ta på sig ett heltidsjobb över sommaren utöver företaget så den mesta tiden går till arbete och sova. :( Stackars Lasse har det dötråkigt på kontoret men som tur är finns det flera att busa med när matte är upptagen. Är vi inte på jobbet sitter vi i bilen, har ju en timme in till stan. Någon träning har det inte blivit tal om, 5 månader gammal och kan knappt sitt. Suck. Jag är trött mest hela tiden på grund av mina trista arbetstider och tycker mest synd om min lilla valp. Nu har vi i alla fall anmält oss till ännu en valpkurs, var ju inte så nöjd över den första, denna gång på brukshundklubben. Startar i slutet av augusti så det ser vi fram emot! Fick dessutom reda på att Lasse har en halvbror bland deras tävlingsekipage. :) Roligt!

Till det positiva har vi ringtränat lite och var på vår första utställning i början av juli i Eskilstuna! Hade en liten mini-kennelträff med uppfödare och ett par bröder som också ställdes ut. Lasse blev BIS4:a valpar 3-5 månader, slagen av sina bröder och en söt liten tax! :D

@AraSlei , håller tummarna för er!
@Tonto , modigt med en till valp! Vad är det för ras på den nya?

Har inte skrivit något här på länge, matte var ju dum nog att ta på sig ett heltidsjobb över sommaren utöver företaget så den mesta tiden går till arbete och sova. :( Stackars Lasse har det dötråkigt på kontoret men som tur är finns det flera att busa med när matte är upptagen. Är vi inte på jobbet sitter vi i bilen, har ju en timme in till stan. Någon träning har det inte blivit tal om, 5 månader gammal och kan knappt sitt. Suck. Jag är trött mest hela tiden på grund av mina trista arbetstider och tycker mest synd om min lilla valp. Nu har vi i alla fall anmält oss till ännu en valpkurs, var ju inte så nöjd över den första, denna gång på brukshundklubben. Startar i slutet av augusti så det ser vi fram emot! Fick dessutom reda på att Lasse har en halvbror bland deras tävlingsekipage. :) Roligt!

Till det positiva har vi ringtränat lite och var på vår första utställning i början av juli i Eskilstuna! Hade en liten mini-kennelträff med uppfödare och ett par bröder som också ställdes ut. Lasse blev BIS4:a valpar 3-5 månader, slagen av sina bröder och en söt liten tax! :D

Då har jag ringtränat med brorsorna :D :D

Det är en australian shepherd. :) Min sambo vill köra spår med Rollo (Rollo älskar det) jag kommer köra spår, personsök och lydnad med Tonto.

Det är en australian shepherd. :) Min sambo vill köra spår med Rollo (Rollo älskar det) jag kommer köra spår, personsök och lydnad med Tonto.

Åh nu blir jag avis! Älskar australian shepherds :love:, men skulle nog inte riktigt orka med en. De verkar vara härliga arbetsmyror!

Antar att det måste vara dom iallafall. En brorsa heter Nils? :D Vi har haft ringträning på klubben, jag tränar på samma klubb som Nils ägare. Nils ägare och min mamma är vänner sen förr då vi har/haft flattar :)

Japp! Kullen är döpt efter Alla vi barnen i Bullerbyn, så det finns en Nils, en Olle (Jr, eftersom pappa kallas Olle) en Lasse, en Skomakare Snäll, Skipp, Kerstin osv... :D

Tack för all pepp och alla tummar!

Igår försökte jag undvika att tänka på besöket nästa vecka, så vi åkte och badade i stället :love:
Det var egentligen tack vare Otis som vi åkte och badade, eftersom han rullade sig i nyskiten kobajs, något han var otroligt nöjd med och stolt över ;) Spolade av honom med trädgårdsslangen, in i bilen med alla djuren och iväg till badplatsen för att schamponera honom där. Jag ville inte ha in honom i min dusch :D

Hela gänget;
IMG_2394-e1437116041443.jpg

IMG_2410-e1437116128549.jpg

Vattendjur :rofl: Att springa ikapp med matte in till stranden är SVINROLIGT tycker Otis, det skvätter skitmycket då :D
IMG_2417-e1437116196807.jpg

[QUOTE="Snuffsan, post: 17032124, member: 75"
Lång levernstid eftersom den måste vara 15 veckor för att flytta till Sverige. Men bättre sent än aldrig.[/QUOTE]

Vad är det som gör att den måste vara 15 veckor för att få flytta till Sverige? Sitter och läser lite på jordbruksverket nu av annan anledning och kom att tänka på ditt inlägg här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka