Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det kommit bilder på "mina" valpar! Såhär söta är tikarna :love:

11722483_10153029668729677_358505259299694241_o.jpg

1598681_10153029706974677_6963711902099825972_o.jpg

11143651_10153029706939677_7120479043306939032_o.jpg

Den med mörka öron är ju bedårande!

Nu har min Polly gått från hysteriskt matvrak till att över en natt inte vilja äta sin färska mat alls - och hon är 3 veckor gången om hon är dräktig. Det bådar gott :) Jag får (om än motsträvigt från mattes sida) pyttsa i lite torrisar i matskålen, för Orijen och Acana går det ner lite av - och det använder vi som godisar just nu så det finns lite småpåsar hemma.

Den med mörka öron är ju bedårande!
Haha, det verkar som om de flesta fastnar för hennes färg :D själv försöker jag att ha samma inställning till alla fram tills jag träffar dem. Fick veta igår att valparnas pappa kommer på besök när jag är på kenneln också. Det blir jättekul, han är ung och jag har inte sett honom på länge. Tydligen har han utvecklats mycket sedan sist. Utställningsdomarna håller med också, han blev snabbt både svensk och finsk champion när han fyllt två år. Hoppas han komme igång med att jaga trasa också :)

@Tonto Oj, då är han en stor kille. Jag blev lite paff när jag såg bilden - var han inte ett litet knyte typ igår?

Båt gick hur bra som helst. Han njöt av farten och när det gick lite långsammare ville han hänga över relingen och slabba med tungan i vattnet :)

@Tonto Oj, då är han en stor kille. Jag blev lite paff när jag såg bilden - var han inte ett litet knyte typ igår?

Båt gick hur bra som helst. Han njöt av farten och när det gick lite långsammare ville han hänga över relingen och slabba med tungan i vattnet :)

Gud så härligt det låter! Önskar att vi också kunde åka båt. :)

Han har vuxit jättemycket väldigt fort! 5 eller 6 kg vägde han när han kom. :eek:

Haha, det verkar som om de flesta fastnar för hennes färg :D själv försöker jag att ha samma inställning till alla fram tills jag träffar dem. Fick veta igår att valparnas pappa kommer på besök när jag är på kenneln också. Det blir jättekul, han är ung och jag har inte sett honom på länge. Tydligen har han utvecklats mycket sedan sist. Utställningsdomarna håller med också, han blev snabbt både svensk och finsk champion när han fyllt två år. Hoppas han komme igång med att jaga trasa också :)
Nä, den nedersta med ljusa glasögon :D

11224119_10155795638095181_2917433394180527918_n.jpg

Varken matte eller hund har någon koll på hur perfekta utställningsuppställningen ser ut men ville ha nån ordentlig helkroppsbild på han så man kan gå tillbaks och se hur han utvecklas.

10 veckor och 3 dagar gammal på bilden, och briemjukost är fina grejer ;)

Nu har jag äntligen kommit igång med att ge färskfoder till Tage, vilket känns bra. Hans fisar luktar verkligen illa så vill ha väck hans valpfoder så fort som möjligt. Det blev Sund Hundmat till slut, får se om det funkar bra. Hade gärna gett Nordic Spannmålsfria men det finns ingen återförsäljare i närheten och ingen som skickar med post hit heller iom att jag har lantbrevbärare.

Vad ger ni som ger färskfoder för godis i vardagsträningen? Än så länge har Tage fått foderkulor från torrfodret så behöver hitta något annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka