Han är en Russkiy Toy hela 8 veckor och en dag idagÅgudihimmelen @JeayL bomba, för all del! Vad är det för ras?
Sådär såg större delen av bilresan hem ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är en Russkiy Toy hela 8 veckor och en dag idagÅgudihimmelen @JeayL bomba, för all del! Vad är det för ras?
Jag har ju ställt mig på kö till en dansk valp och försöker höra mig för om det finns någon annan som har möjlighet än uppfödaren att ha valpen hela, eller halva perioden, de där sju extra veckorna.
Så tänkta jag att jag ställer frågan lite försiktigt även här?
Jag bor ju väldigt nära Danmark, så förhoppningen är att jag kan åka över åtminstone 3 ggr/ veckan den korta perioden. För att bonda och träna valpis. Betalar givetvis för mig!
Det handlar då om i november nån gång. PM'a/ hojta till om ni har några tips!
Tyvärr verkar det var en liten chans till att det är möjligt. Uppfödaren har dessutom lagt en massa tid och extra jobb en bra tid innan och vill "få tillbaka" livet lite.Kan den inte stanna hos uppfödaren? Det är ju det smidigaste. Trist med två flyttar för en sån liten.
Vad är det för ras du ska ha?
Drabbades av en släng av "nej, jag vill inte ha valp" idag. Tänkte lite på en hund som vi träffade för ett tag sedan, en hund som var busig inomhus och "ÅH SÅ KUL!" sa Aysu och jag tyckte att det var.. inte jättekul, mycket för att jag gillar när det är lugnt inomhus. Började då tänka på att den hunden ändå inte var valp. En valp är vildare. Hur orkar man med en valp egentligen?
Sedan fick jag se ny bild på "min" valpkull och då blev jag valpsugen igen. Fast de lär ju vara jobbiga de med och jag som alltid lyckas få hem de vildaste i kullarna... Även Aysu var vildast i sin kull, tydligen. Hon kom ju dock hit som unghund.
Fast valpar är inte alltid vilda. De anpassar sig snabbt till "flockens rytm". Aktivitet är aktivitet och vila är vila.
Varifrån, varifrån? *nyfiken-i-en-strut*Jag har tänkt skaffa mig en valp nu i år en brabancon
har två hundar just nu
nu ör se bara att vänta o se om det blir några valpar efter parning nu i slutet av sommaren
Jo... Jag hoppas ju på det och tänker med nästa valp försöka träna in från dag 1 att man leker ute och är lugn inne. Borde ju gå hyfsat om jag kan ta ut den så fort den blir busig och har "lugnt område" inomhus. Får de möjlighet att busa av sig ute kanske de inte har så stort behov av att busa som idioter inne också... Hunden vi träffade häromdagen har nog aldrig blivit tränad på sådant. Det är en liten hund som inte märks så jättemycket även om den far runt.