Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jätte-mega-flappflappHan hade sett helt jäkla bananas ut
Ibland blir det inte riktigt som det är tänkt, jag funderade i och för sig på att skaffa valp i år efter en speciell tik, men istället kommer jag i slutet av maj att få hem en drygt 4 månader gammal corgivalp. Är uppfödaren till min tollare som importerar henne och jag ska vara fodervärd. Är en ålderskillnad på 8 månader på tollaren och corgin så kan bli livat
CardiganVad roligt med en till corgi!! Är det pembroke eller cardigan?
SLUTA!
Men så söt @Springsteen
@Springsteen Underbar liten kille Grattis nu börjar den "härliga" valptiden!
Jag längtar såå till min lille schäferkille... 5 veckor gamla nu!
Cardigan
FrankrikeÄnnu roligare! Är det en import alltså om jag förstod det rätt? Varifrån?
Jag känner inte heller så mycket folk i vårs stad. När jag letade dagmatte så la jag ut en sökesannons i en FB-grupp för vår stad. Fick rätt många svar och hittade en superbra dagmatte! Så det kan vara värt att testa? Eller sätta upp en lapp? Det vet jag andra som har lyckats bra medValparna är födda! Två tikar och två hanar, och jag är erbjuden en hane, vilket var vad jag ville.
Men...
Jag har senaste veckorna undersökt möjligheten till hundpassning när jag arbetar. Har tänkt en hanhund då jag har svårt att ta ledigt under löp. Men har visat sig att hunddagisen häromkring har fler platser till tikar än hanhundar pga hur de sätter samman grupperna, och nu har jag dessutom med lite hjälp lyckats lösa löpveckor (bo hos mina föräldrar mån-fre, alt om de inte kan så kan jag flexa och jobba 6-7 timmar de veckorna + hem på lunchen), vilket gör att det skulle vara mycket lättare med en tik. Så nu måste jag bestämma om jag ska ta hanen och chansa på att det löser sig med passning (eller köra fram och tillbaka till föräldrarna fyra mil bort i väntan på plats vilket kan ta ett halvår från det jag behöver börja jobba), eller tacka nej och leta tik. Gillar uppfödaren som jag hittat på rekommendation så det kommer krävas mycket fundering.
Har tyvärr inte tillräckliga kontakter i hundvärlden för att kunna hitta bra och pålitlig dagmatte/husse, och vill heller inte att en ung hund ska behöva flytta runt på flera olika ställen för passning utan helst lösa det permanent från början.
Jag som trodde jag skulle vara överlycklig nu och så känns allt bara krångligt
Så söt Och vilka fina, klara bilder! Vad har du för kamera/objektiv? (Sorry för OT!)
Bildbomb!
Så söt Och vilka fina, klara bilder! Vad har du för kamera/objektiv? (Sorry för OT!)
Mina föräldrars pudel -hatade- bilåkning i början. Han blev illamående, kräktes, bajsade ned hela bagageluckan efter 5 minuters körning osv. Så istället för att ha honom i bakluckan så satte de honom i framsätet med en sele på så han kunde titta ut ordentligt. Det tog inte många körningar efter det innan han bokstavligen började flyga in i bilen så fort man öppnade dörren. Även när man inte skulle ut och åka så hoppade han in om man öppnade dörren för att hämta något eller liknande. Iom att han satt i framsätet blev han inte illamående, och när han kunde se ordentligt blev det intressant att åka bil samtidigt.Hur övertygar man valpen om att bilåkning är det roligaste som finns?!
Inga problem med själva åkandet, kan vara lite gnäll i början men sen somnar han fint i buren och han håller sig lugn hela tiden. Men han tycker det är så pass tråkigt att han nu försöker smita undan när han förstår att vi ska in i bilen!
Vi har ju en timme till stan, så det blir ju en del tid i bilen. Godisregn i buren har vi redan.