Valp 2015!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha :D jag har aldrig haft en gnällig valp. Därför jag sliter mitt hår nu när jag har en gnällig vuxen hund.. ;)

Låter som det går jättebra för er :) Ville bara poängtera, så slipper ni sluta erat hår sedan ;)

Jisses vilken tur du haft. :D Här har man ibland lust att dra fram öronpropparna...!
Precis som @Migo skriver kan det ju vara frustrerande för många valpar i nya hem. Jag tror t ex att en del av "inte-några-syskon-kvar"-frustrationen som Lasse har ökar lite eftersom vi har en gammeltant i hemmet som absolut inte vill leka med en äcklig valp = mer frustration. Men det går över, tids nog. Man får ju se till att inte göra något som kan råka förstärka beteendet.

Avundas er med hundar hemma som tar emot valpen med öppna armar (tassar?)!

Risken med att tycka att rumsrenheten går överraskande bra (enbart ett par olyckor per dag hittills): få torka kiss hela onsdagsmorgonen. Givetvis på koskinnet.

I natt var Otis billig :mad:
Som han har gnytt och hållt på! Vi har gått över från att sova tillsammans på madrass på golvet till att han sover ensam på sovrumsgolvet och jag i sängen bredvid, men det är inte alls populärt hos lill-mister. Han vaknade typ 3-4 gånger i natt, han som har varit vaken max 2 gånger per natt tidigare.. Han gnyr som bara den, men har inga problem att somna om när jag går ner och sätter mig hos honom en liten stund. Vid 05.30 i morse orkade jag inte "natta" honom igen, så vi var ute och kissade och sedan lade vi oss och sov på soffan ihop. Då var det minsann inga problem med att sova.

Sambon vill inte ha hundarna i sängen, så jag, Otis och Ladda får nog spendera resten av veckan på soffan I guess :p

I natt var Otis billig :mad:
Som han har gnytt och hållt på! Vi har gått över från att sova tillsammans på madrass på golvet till att han sover ensam på sovrumsgolvet och jag i sängen bredvid, men det är inte alls populärt hos lill-mister. Han vaknade typ 3-4 gånger i natt, han som har varit vaken max 2 gånger per natt tidigare.. Han gnyr som bara den, men har inga problem att somna om när jag går ner och sätter mig hos honom en liten stund. Vid 05.30 i morse orkade jag inte "natta" honom igen, så vi var ute och kissade och sedan lade vi oss och sov på soffan ihop. Då var det minsann inga problem med att sova.

Sambon vill inte ha hundarna i sängen, så jag, Otis och Ladda får nog spendera resten av veckan på soffan I guess :p

Lasse får sova i en bädd bredvid min sida av sängen. Som tur är är avståndet mellan säng och vägg så litet att jag kan sätta kuddar och liksom bygga in bädden i ett "fort" :D så att han inte kan springa omkring som han vill under natten om han behöver kissa. Han väcker mig istället och vi går vanligtvis ut en gång per natt, väldigt skönt att det fungerar så pass bra. Min sambo vill inte heller ha hundarna i sängen och jag vågar inte ha honom där heller av rädsla för att han skulle försöka ta sig ner själv när han vaknar på natten. Hög säng = ordentligt fall.

Lasse får sova i en bädd bredvid min sida av sängen. Som tur är är avståndet mellan säng och vägg så litet att jag kan sätta kuddar och liksom bygga in bädden i ett "fort" :D så att han inte kan springa omkring som han vill under natten om han behöver kissa. Han väcker mig istället och vi går vanligtvis ut en gång per natt, väldigt skönt att det fungerar så pass bra. Min sambo vill inte heller ha hundarna i sängen och jag vågar inte ha honom där heller av rädsla för att han skulle försöka ta sig ner själv när han vaknar på natten. Hög säng = ordentligt fall.

Jag har en hundsäng som är rätt hög, och sen har jag byggt trappsteg av kuddar så att hunden kan gå upp och ner från sängen via hundsängen. Dock gör hon det inte. Hon sover.

Smart med trappan! @em-pirre
Sambon byggde faktiskt en trappa av trä till gammeltanten, han var så engagerad att den till och med fick ett räcke av metall! Om den någonsin användes? Nej. Gammeltanten tyckte den var skitäcklig. Otacksamma byracka. :angel:

Ja, Otis sover också i en bädd bredvid min sida på sängen. Problemet är att vi har en uppbyggd säng, så mellan golv och madrass är det drygt 1 m höjdskillnad, så jag når inte ner till honom. Därför vill jag inte ha honom i sängen heller, precis som du säger är det ett högt fall. Plus att Ladda skulle bli fruktansvärt sotis, och vi får inte plats med två hundar i 20-25 kilos-klassen + två människor i vår 140-säng :p
Vi har gjort en liten kompostgallerhage runt bädden, så at than inte kan springa omkring i hela lägenheten, men att han kan lägga sig på golvet om han vill - han blir vaarm när han sover :p

Han har bara väckt mig för kiss på natten innan, men i natt kändes det mest som gnäll. Så fort jag satte mig bredvid honom somnade han om..
Vi är uppe i Stockholm nu och har varit det sedan i måndags, och första natten här gick jättebra!

Min valp sov från 22:30 till 8:30 dag. Och då fick jag lyfta henne ur sängen, för hon hade gärna sovit lite till. Så skönt. Tidigare vaknade hon alltid kl 7. Senast. Sover lugnt hela nätterna.

Så skönt, det är guld värt! :)
Ladda sov 12 timmar i sträck från första natten, men Otis har gärna velat gå ut åtminstone en gång per natt hittills.

Ja, Otis sover också i en bädd bredvid min sida på sängen. Problemet är att vi har en uppbyggd säng, så mellan golv och madrass är det drygt 1 m höjdskillnad, så jag når inte ner till honom. Därför vill jag inte ha honom i sängen heller, precis som du säger är det ett högt fall. Plus att Ladda skulle bli fruktansvärt sotis, och vi får inte plats med två hundar i 20-25 kilos-klassen + två människor i vår 140-säng :p
Vi har gjort en liten kompostgallerhage runt bädden, så at than inte kan springa omkring i hela lägenheten, men att han kan lägga sig på golvet om han vill - han blir vaarm när han sover :p

Han har bara väckt mig för kiss på natten innan, men i natt kändes det mest som gnäll. Så fort jag satte mig bredvid honom somnade han om..
Vi är uppe i Stockholm nu och har varit det sedan i måndags, och första natten här gick jättebra!
Jodå! Visst får ni plats! Vi är 2 personer och 19 kg + 33 kg hundar i våran 140-säng ;)

Här har maken som plan att valpen ska sova med storhunden på nederplan (han väljer det själv). Detta eftersom att vi har trägolv på övervåningen som han är rädd ska bli förstörda av eventuellt kiss.

Jag har presenterat att valpen lär vilja sova vid oss, han är övertygad om att jag har fel. Vi får väl se ;)

Här har maken som plan att valpen ska sova med storhunden på nederplan (han väljer det själv). Detta eftersom att vi har trägolv på övervåningen som han är rädd ska bli förstörda av eventuellt kiss.

Jag har presenterat att valpen lär vilja sova vid oss, han är övertygad om att jag har fel. Vi får väl se ;)
Bara att ta med din madrass till nedervåningen så är problemet löst. ;) Jag gjorde så med förra valpen. Gubben fick sova utan frun en tid.

Bara att ta med din madrass till nedervåningen så är problemet löst. ;) Jag gjorde så med förra valpen. Gubben fick sova utan frun en tid.
Det finns ett sovrum med dubbelsäng nere som inte används. Jag kommer klara mig fint. Fast jag lär får ta bebis med mig, tycker mer synd om maken som går miste om både valp, bebis och fru ett tag ;)

Jodå! Visst får ni plats! Vi är 2 personer och 19 kg + 33 kg hundar i våran 140-säng ;)

Ja, jag är övertygad om att det skulle gå. Sambon är inte lika muntert inställd :D
Men, vår lägenhet i Stockholm är bara på 37 kvm, så var hundarna än är i lägenheten är det nästan som att dom sover i sängen ;)

Det känns som om Lasse skippade valpperioden och gick direkt till tonåring. Han är väldigt trygg och modig, vilket ju är jätteskönt, men det ger ju matte huvudbry när han medvetet springer åt andra hållet vid inkallning och alla klassiska valptips som "gå åt andra hållet" definitivt inte har någon påverkan på den här lilla killen. Än så länge är vi glada över att han är så liten att han ännu inte kan springa ifrån oss... :angel:

I natt var vi tillbaka på det normala :D Nattning vid 23, en kiss vid 05.30. Helt ok!
Igår var Otis och Ladda ensamma hemma för första gången, ca 1 timme, och det gick super! Filmade med datorn och de hade busat lite innan båda däckade.

Det känns som om Lasse skippade valpperioden och gick direkt till tonåring. Han är väldigt trygg och modig, vilket ju är jätteskönt, men det ger ju matte huvudbry när han medvetet springer åt andra hållet vid inkallning och alla klassiska valptips som "gå åt andra hållet" definitivt inte har någon påverkan på den här lilla killen. Än så länge är vi glada över att han är så liten att han ännu inte kan springa ifrån oss... :angel:

Haha, jag vet precis hur det är :D
Turligt nog älskar Otis godis, så han är ganska lättmutad.

Vi har en internationell skola som granne, och på vägen hem igår mötte vi en kvinna som hämtat 5 barn där. De frågade jättefint och trevligt om de fick klappa den söta valpen, och jag sa att de fick det om han gick fram till dem självmant. De satte sig på en gräsmatta, ropade på honom och han bara rusade fram till dem :D Vi stod där en stund, och när vi skulle gå hade han somnat i en av tjejernas knä :p
Ladda fick inte riktigt lika mycket uppmärksamhet, men låg ändå på rygg och njöt av att de kliade henne på magen, haha :D

Skulle bädda men något kom i vägen. :love:

11188494_10152665235496741_623394504718111947_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka