Höftled röntgar de! Inte armbågar vad jag vet.Höftleds- (och armbågs-) röntgar de? Finns det en till mig med?
Svenska hade jag använt. Lycka till!
PM'ar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höftled röntgar de! Inte armbågar vad jag vet.Höftleds- (och armbågs-) röntgar de? Finns det en till mig med?
Svenska hade jag använt. Lycka till!
Skriv på svenska Jag skriver på Svenska med min norska uppfödare. Och det är superenkelt att importera från Norge, ett pass är enda som behövsHittat en valp i Norge som jag vill ha. Skriver man på svenska eller engelska?
Är det klyddigt att ta in en hund från ett icke EU- land?
Helt okej föräldrar (agility), STOR bonus på uppfödare som lägger ner mycket tid på valparna innan de flyttar hemifrån, med b.la. miljöberikning.
Kompostgaller!Om man är shoppingsugen, vad behöver man skaffa till valpis? Bädd, skålar, lite leksaker, koppel. Glömmer jag något?
Och vilken hemsida har roligast utbud?
Tänker du för att dela av rum? Har småbarn, och därmed fasta grindar i huset. Men dom går inte att göra en hage av, kanske bäst att köpa några för säkerhetsskull.Kompostgaller!
Massa leksaker?Om man är shoppingsugen, vad behöver man skaffa till valpis? Bädd, skålar, lite leksaker, koppel. Glömmer jag något?
Och vilken hemsida har roligast utbud?
Och köp för guds skull inte kompostgaller i en djuraffär! Djuraffären här tar nästan 400 kr för 4 galler, bygghandeln brevid tar 99 kr för lika mångaTänker du för att dela av rum? Har småbarn, och därmed fasta grindar i huset. Men dom går inte att göra en hage av, kanske bäst att köpa några för säkerhetsskull.
Köp rejäla buntband och fäst ihop kompostgallren med buntband istället för de där metallspiralerna som följer med. Dem är helt värdelösa eftersom dem snurrar sig nedåt längs gallren så fort man flyttar på dem, viker dem osv och still slut har du bara en härva av metallspiraler som sitter insnurrade i varandra nere vid golvet och är nästan omöjliga att få isär igen. Buntbanden sitter där dem ska och det går lika lätt att vika gallren, plus att det inte skramlar.Tänker du för att dela av rum? Har småbarn, och därmed fasta grindar i huset. Men dom går inte att göra en hage av, kanske bäst att köpa några för säkerhetsskull.
Vi har bara blandat såpa och vatten i en sprayflaska. Men så plockade vi också bort alla mattor och andra textiler i riskzon. På golvet blir det ju inte lukt på samma sätt. Borde ju fungera fint med lite ättika/vatten-blandning medBuntband finns, och jag har koll på vart jag inte ska köpa Kompostgaller ä. Har haft hemma förut, men de gav jag bort för något år sedan när en hade kris sent på kvällen.
Pissoff var bra, eller funkar det led typ ättika och vatten? Hushållspapper finns alltid hemma, kladdiga barn
Jag pysslade med korta lek-träningar i början. Lärde henne vad klickern betyder. Samt att hon fick klick och godis när hon tittade på mig, sedan när hon tog ögonkontakt.Hörrni, vad gör ni med era valpar? Har ni nån "lista" ni går igenom beroende på vad ni planerar att göra med hunden längre fram?
Och vad gör ni vardagsmässigt?
Nu har vi ju bara haft Lasse sen i fredags så det blir mest bus och sömn, korta korta "promenader" och börja lära honom sitt namn. Utöver det är vi bara allmänt ute på tomten runt en timme per dag. Det var ett tag sen jag hade valp, men Lasse verkar lite lätt uttråkad ibland. Å andra sidan ser jag gärna det som lite passivitetsträning, han kan ju inte förvänta sig kul och full röj hela tiden.
Edit: nu har vi anmält oss till valpkurs! 19 maj börjar det!
Hörrni, vad gör ni med era valpar? Har ni nån "lista" ni går igenom beroende på vad ni planerar att göra med hunden längre fram?
Och vad gör ni vardagsmässigt?
Nu har vi ju bara haft Lasse sen i fredags så det blir mest bus och sömn, korta korta "promenader" och börja lära honom sitt namn. Utöver det är vi bara allmänt ute på tomten runt en timme per dag. Det var ett tag sen jag hade valp, men Lasse verkar lite lätt uttråkad ibland. Å andra sidan ser jag gärna det som lite passivitetsträning, han kan ju inte förvänta sig kul och full röj hela tiden.
Edit: nu har vi anmält oss till valpkurs! 19 maj börjar det!
BILD
Fortsätter väl spamma tråden, här får ni en färsk bild på Lasse Liten på upptäcktsfärd!